مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته فلسفه در بلغارستان

رشته فلسفه در بلغارستان

رشته فلسفه در بلغارستان در دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود. دوره های تحصیلی در رشته فلسفه به زبان های بلغاری و انگلیسی ارائه می شود. ظرفیت برنامه ها و پذیرش برای تحصیل این رشته محدود است. بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا شناخته می شود و کشوری ارزان برای تحصیل و زندگی در اروپا نام برده می شود. البته توجه داشته باشید که این کشور، کشوری نسبتا ضعیف از نظر نظام آموزشی و درجه 2 یا 3 شمرده می شود. برای اخذ اقامت تحصیلی کشورهای تاپ اروپایی می توانید شرایط را از کارشناسان ارشد و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

تاریخچه رشته فلسفه در بلغارستان

2 واقعیت تاریخی نقش مهمی در توسعه جامعه فئودالی در بلغارستان ایفا کردند:

  • تکامل حروف اسلاو توسط برادران سیریل و متدیوس (855)
  • پذیرش مسیحیت به عنوان دین متحد دولت بلغارستان (865).

 توسعه سیستم فئودالی و گسترش حروف اسلاو در قرن 9-11 شرایط بسیار مطلوبی را برای شکوفایی ادبیات، هنر، معماری، برای ظهور علوم طبیعی و ادبیات کلامی و فلسفی فراهم کرد. ادبیات علمی، کلامی و فلسفی بیزانس و به ویژه فلسفه یونان باستان (افلاطون، ارسطو، نوافلاطونیسم و ​​…) تأثیر مشخصی بر روند شکل گیری فرهنگ فلسفی در بلغارستان داشت. بر اساس شرایط مشخص و نیازهای قطعی کشور، که قبلاً در اواسط قرن 9 به عنوان سرزمین اسلاوها با دین و ادبیات جدید شکل گرفته بود و به موازات گسترش ادبیات ترجمه شده، یک اصل جدید بلغاری قدیمی فرهنگ به وجود آمد، غنی از افکار و مثالهای مستقل. توسعه یافته در مراکز فرهنگی پرسلاو و اوچرید، بر فرهنگ دیگر مردمان اسلاو تأثیر شدیدی گذاشت و شخصیت یک پدیده فرهنگی مستقل را در تمدن اروپا به دست آورد.

4 دوره اساسی در توسعه تفکر فلسفی بلغارستان برجسته است:

دوره هاشرح
1شامل زمان از قرن 9 تا 18 است.
2دوره احیای ملی بلغارستان و روشنگری را از قرن 18 تا ربع آخر قرن 19 پوشش می دهد.
3شامل زمان آزادسازی بلغارستان از سلطه عثمانی توسط ارتش روسیه در 1878 تا انقلاب سوسیالیستی نهم سپتامبر در سال 1944 است.
4شامل توسعه تفکر فلسفی بلغارستان پس از انقلاب سوسیالیستی 9 سپتامبر 1944 تا اینجا است.

شرایط تحصیل رشته فلسفه در بلغارستان

رشته فلسفه دارای اجزای قوی است که به دانش آموزان اجازه می دهد دانش و درک هر نظریه و عمل را در 4 سطح ایجاد کنند. دوره های مقدماتی رشته فلسفه یک رویکرد دقیق برای دانش گسترده، ظرفیت های انتقادی و مهارت های استدلال ایجاد می کند. در سطح بعدی، نظریات اساسی، مسائل و استدلال های مرتبط در حوزه های فلسفه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بررسی می شود. کلاس ‌ها شامل تجزیه و تحلیل مفاهیم، ​​فرمول ‌بندی پاسخ‌ ها به مسائل کاملاً تعریف شده یا انتزاعی، و اعمال قضاوت قابل توجه است. در سطح بعدی، دانش آموزان به درک نظریه های مرکزی در زمینه های منطق، متافیزیک، زیبایی شناسی، معرفت شناسی و فلسفه ذهن و همچنین توانایی استفاده و نقد اصطلاحات تخصصی فلسفی دست می یابند.

این دوره ها مهارت های تجزیه و تحلیل، ترکیب و تفسیر متون فلسفی را تقویت می کند. تفکر خلاق انتقادی و مستقل مورد انتظار است. اولویت با تحقیق، مقاله، گزارش، پیشنهاد و ارائه است. انتقال و به کارگیری مهارت های تشخیصی و انتقادی و اعمال قضاوت در موقعیت های مختلف تشویق می شود. از دانش آموزان انتظار می رود که مجموعه پیچیده ای از اطلاعات را مدیریت کنند و از کتابخانه ها و منابع آنلاین به طور موثر استفاده کنند.

فرصت ها شغلی رشته فلسفه در بلغارستان

رشته فلسفه انواع مختلفی از مهارت های قابل انتقال و موضوعی خاص را توسعه می دهد که همه آنها به مشاغل معمولی در علوم انسانی و علوم اجتماعی بسیار مرتبط هستند. مهارت های به دست آمده باعث می شود فارغ التحصیلان فلسفه برای پیوستن به بخش خصوصی در بلغارستان و بخش بین المللی صلاحیت بالایی داشته باشند. فارغ التحصیلان فلسفه در موارد معینی فعالیت می کنند، مانند بخش تجاری محلی و بین المللی در پست مدیریت، بازاریابی، خدمات مشتری، منابع انسانی، روابط عمومی. سازمان های رسانه ای؛ انتشار؛ سازمان های غیر دولتی و آموزش و پرورش هم از فارغ التحصیلان فلسفه نیرو جذب می کنند. کسب مدرک کارشناسی در رشته فلسفه به دانشجویان شرایط لازم برای ادامه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را می دهد. بسیاری از دانشجویان با مدرک کارشناسی تحصیلات تکمیلی خود را در رشته‌ هایی غیر از فلسفه دنبال کرده ‌اند.

در بخش زیر شاهد فرصت های شغلی رشته فلسفه در بلغارستان هستید:

فرصت های شغلی رشته فلسفه در بلغارستان

حقوق مشاغل رشته فلسفه در بلغارستان

میزان حقوق کار در کشور بلغارستان نسبتا پایین است اما متناسب با هزینه زندگی در بلغارستان است. میزان حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای یک فیلسوف در این کشور به صورت میانگین به میزان 5190BGN (لف بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 62300BGN (لف بلغارستان) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور بلغارستان در حدود 2540BGN (لف بلغارستان) و حداکثر 8100BGN (لف بلغارستان) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در بلغارستان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در بلغارستان

تحصیل رشته فلسفه در بلغارستان

جهت اخذ تخصص و دانش در رشته فلسفه در بلغارستان نیاز به تحصیل این رشته خواهید داشت. بلغارستان به علاقه مندان رشته فلسفه گزینه های مختلفی را ارائه می کند. تحصیل فلسفه در بلغارستان در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. با اخذ پذیرش از دانشگاهی در بلغارستان می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان اقدام کنید.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در بلغارستان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه صوفیه
2دانشگاه آمریکایی بلغارستان
3دانشگاه آزاد بورگاس
4دانشگاه جنوب شرقی (نئوفیت ریلسکی)

تحصیل کارشناسی فلسفه در دانشگاه صوفیه بلغارستان

هدف اصلی برنامه کارشناسی فلسفه در دانشگاه صوفیه (به زبان انگلیسی) ارائه دانش گسترده ای به دانشجویان در فلسفه است. هدف پرورش دانش، مهارت ها، عادات و نگرش های روز دنیا است. این برنامه دانش، مهارت های روش شناختی، توانایی تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی را تقویت می کند. دانشجویان دانش گسترده و اساسی را بدست می آورند تا بتوانند بر اساس آن مهارت های تخصصی فلسفه را تقویت کنند. این آموزش با هدف شکل گیری دانش تکامل اندیشه فلسفی و اجتماعی، اشکال مختلف تفکر انتقادی و خلاقانه و خودنمایی فرهنگی است. برنامه کارشناسی فلسفه (به زبان انگلیسی) 4 سال طول می کشد، هر کدام به 2 ترم تقسیم می شود. هسته اصلی برنامه در حدود 28 دوره اجباری ساخته شده است که شامل زیرمجموعه های اصلی سیستماتیک فلسفه و همچنین دوره های اصلی تاریخ آن است.

دانشجویان همچنین 14 دوره انتخابی را برای بررسی عمیق مناطق مشکل دار انتخاب کرده و تمرکز شدیدتر بر مطالعه و تحقیق را ارائه می دهند. علاوه بر این، دانشجویان تعدادی از دوره های آموزشی نظری و عملی مورد نیاز برای اخذ مجوز تدریس در مدارس متوسطه بلغارستان را می گذرانند. این برنامه تأکید خاصی بر تاریخ فلسفه و فلسفه قاره ای دارد، اما تعدادی دوره در سنت تحلیلی را نیز شامل می شود.

علاوه بر این، برنامه شامل موارد زیر است:

  • مجموعه ای از دوره های مورد نیاز برای اخذ مجوز تدریس در فلسفه برای مدارس متوسطه بلغارستان (و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا) به عنوان یک دوره اجباری
  • یک دوره از دوره های مورد نیاز برای مجوز در “فلسفه با کودکان” در مهد کودک ها، مدارس ابتدایی به عنوان یک دوره انتخابی.

این برنامه با نگارش و دفاع از پایان نامه کارشناسی به پایان می رسد.

تحصیل کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه صوفیه بلغارستان

تحصیل کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه صوفیه بلغارستان

برنامه کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه صوفیه که به زبان انگلیسی تدریس می شود، آموزش را در تمام زمینه های اصلی فلسفه غربی ارائه می دهد. علاوه بر این، پایان نامه کارشناسی ارشد را می توان در موضوعی از فلسفه شرق نوشت. این برنامه دارای ساختار است، اما فضای کافی برای ترجیحات خود دانشحویان را باقی می گذارد. این مدرک در سراسر جهان از جمله در اتحادیه اروپا و سوئیس، ایالات متحده، کانادا، روسیه، ترکیه، چین، آمریکای لاتین و خاورمیانه به رسمیت شناخته شده است.

در جدول زیر اطلاعاتی در باب دوره ارائه شده مشاهده می کنید:

اطلاعات دورهشرح
دروس ارائه شدهانسان شناسی فلسفی، اخلاق، ارزش شناسی، روش فلسفی، حقیقت و معنا، فلسفه روابط بین فرهنگی، فلسفه اجتماعی، فلسفه قاره ای، فلسفه برای کودکان، فلسفه فرهنگ، منطق در سنت قاره ای، نظریه های حقیقت، دیالکتیک وجودی، فلسفه اقدامات ذهنی، پدیدارشناسی، فلسفه رنسانس
مدت تحصیل2 ترم حضور در دوره به علاوه 1 ترم سوم برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد.
شرایط پذیرشمدرک کارشناسی در هر زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم یا رشته های حرفه ای. هیچ آزمون یا هزینه ای برای درخواست وجود ندارد. هیچ مدرک قبلی در فلسفه مورد نیاز نیست.
شهریهبرای شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس €844 (یورو) در سال تحصیلی و برای دانشجویان بین المللی 3850€ (یورو) در سال تحصیلی است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تحصیل در بلغارستان مقاله ای مجزا را برای شما عزیزان ارائه کرده اند.

مهم ترین سوالات در خصوص رشته فلسفه در بلغارستان

در یخش موخره مقاله ما به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل رشته فلسفه در بلغارستان به چه صورت است؟ رشته فلسفه دارای اجزای قوی است که به دانش آموزان اجازه می دهد دانش و درک هر نظریه و عمل را در 4 سطح ایجاد کنند. دوره های مقدماتی رشته فلسفه یک رویکرد دقیق برای دانش گسترده، ظرفیت های انتقادی و مهارت های استدلال ایجاد می کند. در سطح بعدی، نظریات اساسی، مسائل و استدلال های مرتبط در حوزه های فلسفه اخلاقی، اجتماعی و سیاسی بررسی می شود. کلاس ‌ها شامل تجزیه و تحلیل مفاهیم، ​​فرمول ‌بندی پاسخ‌ ها به مسائل کاملاً تعریف شده یا انتزاعی، و اعمال قضاوت قابل توجه است. در سطح بعدی، دانش آموزان به درک نظریه های مرکزی در زمینه های منطق، متافیزیک، زیبایی شناسی، معرفت شناسی و فلسفه ذهن و همچنین توانایی استفاده و نقد اصطلاحات تخصصی فلسفی دست می یابند.
  • حقوق مشاغل رشته فلسفه در بلغارستان به چه صورت است؟ میزان حقوق کار در کشور بلغارستان نسبتا پایین است اما متناسب با هزینه زندگی در بلغارستان است. میزان حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای یک فیلسوف در این کشور به صورت میانگین به میزان 5190BGN (لف بلغارستان) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 62300BGN (لف بلغارستان) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور بلغارستان در حدود 2540BGN (لف بلغارستان) و حداکثر 8100BGN (لف بلغارستان) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *