مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته فلسفه در آمریکا

رشته فلسفه در آمریکا

رشته فلسفه در آمریکا برگرفته از یونان باستان مورد توجه بسیاری از متقاضیان بوده و ماهیت اصلی در گرایشات علوم انسانی زوال ناپذیر معنا شده است. این علم با موضوعات دیگری همچون ادبیات، سیاست، تاریخ و هنر درآمیخته که به تجزیه و تحلیل موضوعات اخلاقی در طرح ریزی تحقیقی مورد استفاده قرار می گیرد. پذیرش در رشته فلسفه در آمریکا دشوار است. پذیرش در دانشگاه های این کشور محدود می باشد. معمولا دانشجویانی که از نمرات زبان بالایی برخوردار هستنند. شانس بیشتری برای پذیرش در این رشته خواهند داشت. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راه های اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آمریکا را به دانشجویان عزیز معرفی می نمایند.

دانشگاه های آمریکا از معتبرترین مراکز آموزشی در جهان هستند که امکانات فوق العاده ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. دولت آمریکا با سرمایه گذاری های کلانی که در بخش آموزش نموده است. به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. از همین رو دانشگاه های آمریکا از گرانترین دانشگاه های جهان بشمار می روند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می باید قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا باشند.

بررسی رشته فلسفه در آمریکا

رشته فلسفه در این کشور به چندین گرایش تقسیم می گردد. این علم با تفکر و ماهیت انسان ها سروکار دارد. تاریخچه این علم به یونان قدیم باز می گردد. نخستین بار توسط فیثاغورث ابداع گردید و خود را فیلسوفا نام نهاد. اگر چه فیلسوفا در زبان یونانی به معنای مرد داناست. اما فیثاغورث فلسفه را دوستدار دانایی معنا نمود. دانشجویان در این رشته به بررسی و حل مسائل با تکیه بر استدلال های منطقی و عقلانی می پردازند.

پذیرش در رشته فلسفه در آمریکا نسبت به دیگر رشته نسبتا دشوار است. اما دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد براحتی می توانند برای تحصیل در این رشته اقدام نمایند. زیرا اکثر دانشجویان محلی آمریکا تمایلی به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را ندارند. همچنین پذیرش در رشته فلسفه در آمریکا برای تحصیل در مقطع دکترا کار چندان آسانی بنظر نمی رسد. اما بهتر است آن دسته از دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود در این رشته را دریافت نموده اند. برای پذیرش دکترا در رشته فلسفه در این کشور اقدام نموده و شانس خود را امتحان نمایند.

گرایشات رشته فلسفه در آمریکا

رشته فلسفه و تحصیل در آمریکا از چندین گرایش تشکیل شده است. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی می توانند برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در یکی از گرایشات این رشته اقدام نمایند. گرایشات رشته فلسفه درکشور آمریکا به شرح زیر می باشند:

گرایش های رشته فلسفهشرح
منطقاین گرایش به ایجاد احساسات در افراد براساس واقعیت ها می پردازد. دانشجویان در این گرایش به استدلال و بحث در مورد چیزهایی که در واقعیت وجود دارند، می پردازد. این گرایش از اهمیت بالایی در موضوعات ریاضیات و علوم رایانه داشته است.
اخلاقاین گرایش از علم فلسفه به بررسی چگونگی رفتار انسان ها می پردازد. قضاوت یکی از مهمترین اصول این علم بشمار می رود.
فلسفه سیاسیاین شاخه از فلسفه با ارائه بهترین روش به ساماندهی جامعه و تعیین قوانینی که موجب رسیدن به اهداف افراد می گردد، سروکار دارد.
متافیزیکاین گرایش با شرح واقعیت ها و طبیعت بنیادین سروکار داشته است. یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین موضوعاتی است. فیلسوفان از ابتدا و تا به اکنون با آن سروکار دارند.
معرفت شناسیدر این گرایش دانشجویان به مباحثی در زمینه تفکرات عمیق و یافتن بهترین راه حل ها می پردازند.

گرایشات رشته فلسفه در آمریکا

شرایط لازم برای تحصیل رشته فلسفه در آمریکا

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، بایستی ابتدا درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند. معمولا هر یک دانشگاه های این کشور شرایط مشخصی را برای پذیرش دانشجویان تعیین نموده اند. جهت تحصیل در این کشور می باید ابتدا مقاله ویزای تحصیلی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

به طور کلی دانشجویان برای پذیرش در رشته فلسفه باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE
  • توصیه نامه از اساتید تحصیلی دوره پیشین
  • برخورداری از معدل بالای 17 در دوره تحصیلی قبلی
  • رزومه تحصیلی قوی
  • انگیزه نامه
  • نمونه نوشته

از میان تمامی موارد فوق نمونه نوشته یکی از مهمترین شرایط پذیرش در رشته فلسفه بشمار می رود. این نمونه نوشته در واقع مقاله فلسفی که از 15 الی 20 صفحه تشکیل شده است. دانشجویان می توانند در این نمونه نوشته در زمینه های مختلف فلسفی همچون معرفت شناسی، منطق، متافیزیک بحث نمایند. دوستان عزیز می توانید در زمینه تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان مطالعه نمائید.

هزینه تحصیل فلسفه در آمریکا

هزینه های تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. بطور کلی هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورها گرانتر است. بطور متوسط هزینه های تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور 25620$ (دلار) در سال برآورد شده است. شهریه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی تا 60000$ (دلار) در سال نیز می رسد. البته دانشجویان در این کشور امکان اخذ بورسیه تحصیلی، کمک هزینه و وام های تحصیلی را خواهند داشت. این بورسیه ها معمولا به دانشجویانی که دارای سوابق تحصیلی قوی، معدل بالا و نمره زبان انگلیسی بالا هستند تعلق می گیرد.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از فرصت های بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی برخوردار می باشند. دانشجویان امکان انجام کارهای دانشجویی و پاره وقت در این کشور را دارند. از این طریق نیز می توانند برخی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تأمین نمایند. دوستان و متقاضیان تحصیل در آمریکا می توانند در زمینه های مختلف تحصیلی و کاری با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجارب مفید این مجموعه همچون مهاجرت به آمریکا به روش Eb3 بهره مند گردند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *