مهاجرت کاری آمریکا

کار روانشناسی در امریکا

کار روانشناسی در امریکا

روانشناسی از زیر گروه های پزشکی است که به مطالعه رفتار انسان ها می پردازد و هر ساله افراد زیادی برای کار روانشناسی در امریکا اقدام می نمایند. روانشناسان در ایلات متحده بیشترین رضایت شغلی را در میان سایر مشاغل دارند. رشته روانشناسی دارای گرایشات زیادی می باشد. از اهمیت بالایی در میان دانشجویان این کشور برخوردار است. از آنجائیکه روانشناسی یکی از رشته های اصلی علوم انسانی بشمار می رود. دانشجویان بین المللی که در این رشته مدرک دیپلم خود را اخذ نموده اند. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا را خواهند داشت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان عزیز را در چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا یاری و راهنمایی می نمایند.

کار روانشناسی از جمله مشاغل پردرآمد در این کشور محسوب می شود. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی امکان انجام کار در این کشور را خواهند داشت. البته این نکته ضروری است که دانشجویان با مدرک تحصیلی در مقاطع بالاتر از شانس بیشتری برای یافتن شغل در آمریکا برخوردار خواهند بود. روانپزشکانی که تحصیلات خود را در خارج از آمریکا به اتمام رسانیده اند. برای انجام کار در این کشور ملزم به تعیین صلاحیت و معادلسازی مدارک تحصیلی خود برای دریافت مجوز کار آمریکا می باشند.

 اشتغال روانشناسان در آمریکا

می توان گفت روانشناسی یکی جذاب ترین رشته های علوم انسانی است. شرایط بازار کار روانشناسی در ایالات متحده بسیار مناسب می باشد. اکثریت روانشناسان در این کشور از بازار کار روانشناسی احساس رضایت مندی دارند. نرخ اشتغال روانشناسان در آمریکا 22% گزارش شده است. در حال حاضر بیش از 174000 روانشناس در بخش های مختلف مشغول به انجام کار هستند. روانشناسان با توجه به گرایش های تحصیلی خود به بررسی درک و عواطف، باورها و تاثیرات آنها، ارزیابی توانایی های ذهنی بشرو روابط و رفتار انسان ها با یکدیگر می پردازند. با توجه به بازار کار روانشناسی، دانشجویان با اخذ مدرک کارشناسی خود می توانند به انجام کارهایی همچون آموزش و دیگر مشاغل اداری و بازگانی بپردازند.

اما دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در این رشته اخذ نموده اند. از این رو امکان انجام کار در مشاغل حرفه ای مرتبط با روانشناسی را خواهند داشت. روانشناسان بین المللی برای آنکه بتوانند به عنوان یک روانپزشک در آمریکا به انجام کار بپردازند. از این رو می باید ابتدا در آزمون حرفه ای روانشناسی که از سوی سازمان های ناحیه ای برگزار می گردد. نمره قبولی را کسب نمایند. این سازمان در 13 گرایش مختلف به روانشناسان مجوز کار صادر می نماید. ناگفته نماند روانشناسان برای انجام  کار در آمریکا در برخی از مشاغل ملزم به ارائه مدرک دکترا در این رشته هستند.

درآمد روانشناسان در ایالات متحده

همانطور که در بخش های قبل اشاره نمودیم نرخ اشتغال روانشناسی در آمریکا 22% گزارش شده است. این آمار نشان دهنده این است که دانشجویان با اتمام تحصیلات خود در این کشور امکان انجام کار در آمریکا را خواهند داشت. متوسط حقوق کار روانشناسی در امریکا 111810$ (دلار) در سال است. البته این میزان حقوق با توجه به مدرک تحصیلی و گرایشات تخصصی متخصصین این حوزه متغیر است.

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان در این کشور می پردازیم:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

 

در جدول زیر متوسط حقوق روانشناسان با توجه به گرایشات تخصصی آنان بیان شده است:

رشته تخصصیمتوسط درآمد سالانه به دلار
روانپزشک$167000
روانشناس صنعتی و سازمانی$98000
نوروسایکولوژیست$90640
مهندسی روانشناسی$79818
روانشناس ورزشی$45000 الی 80000$
روانشناس بالینی$79000
مشاور ژنتیکی$71000
روانشناس قانونی$59500
روانشناس مدرسه$59500
مشاور$47500
آموزگار آموزش های خاص$48000
مشاور شغلی$46000

 شرح کار روانشناسی در امریکا

متخصصین نیز همانند سایر افراد دارای وظایفی در حوزه های کار روانشناسی در آمریکا می باشند. از مهمترین وظایف روانشناسان در بازار کار روانشناسی به قرار زیر است:

  • مطالعه و پژوهش های مرتبط با رفتار و عملکرد مغز
  • جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه، مشاهده و دیگر روش ها
  • یافتن الگوهای رفتاری
  • بالا بردن دانش عمومی در زمینه روانشناسی
  • شناسایی و بررسی اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی افراد
  • تهیه و اجرای برنامه های درمانی
  • همکاری با روانپزشکان و مددکاران در درمان بیماران

با مشاهده بازار کار روانشناسی می توان دورنمای شغلی این رشته را در این کشور اینگونه پیش بینی نمود:

  • افزایش فرصت های شغلی در بخش های بالینی و مدارس آمریکا
  • با گسترش پژوهش در زمینه بیماری های خاص همانند اوتیسم، فرصت های شغلی زیادی در این بخش ها ایجاد خواهد گردید.
  • روانشناسی سازمانی و صنعتی که در حال حاضر تعداد معدودی از این دسته از روانشناسان در آمریکا مشغول به انجام کار هستند. در آینده با ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در این بخش روبرو خواهیم بود.
  • رقابت برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا افزایش خواهد یافت.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مراکز پژوهشی جهت کار روانشناسی در امریکا

همانطور که می دانید بیشترین مراکز مجهز و پیشرفته تحقیقاتی در رشته های مختلف تحصیلی جهت کار روانشناسی در آمریکا می باشد. این کشور به دستاوردهای پزشکی در طی سال های اخیر دست یافته است. از معروفترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی روانشناسی در آمریکا می توان موارد زیر را نام برد:

  • مرکز تحقیقات روانشناسی PRSC وابسته به دانشگاه هوستون
  • کلینیک های رفتار درمانی دانشگاه واشنگتن
  • مرکز تحقیقات رشد کودک CDRC متعلق به دانشگاه تگزاس
  • مرکز تحقیقات رشد کودک Alabama
  • مرکز تحقیقات اعتیاد
  • مرکز تحقیقات رشد کودک CELEVELAND
  • بررسی شخصیت و عواطف کاپلر متعلق به دپارتمان روانشناسی مریلند

یکی از بزرگترین انجمن های حرفه ای روانشناسی، موسوم به The American Psychological Association است که یکی از مهمترین نهادهای حرفه ای روانشناسی در این کشور محسوب می شود. در حال حاضر بیش از 137000 روانشناس در این مرکز مشغول به فعالیت می باشند. جهت تحصیل پزشکی در این کشور نیز مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

مراکز پژوهشی جهت کار روانشناسی در امریکا

اخذ پذیرش تحصیلی روانشناسی در آمریکا

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل و کار روانشناسی در آمریکا را دارند، می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • کسب نمره قبولی در آزمون GRE
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه زندگی درآمریکا

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی چندان دشوار نیست. اما پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت رقابتی و محدود می باشد. ناگفته نماند دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این رشته را خواهند داشت. دانشجویانی که از سوابق و رزومه های تحصیلی قوی برخوردار هستند. شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی خواهند داشت. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را در تمامی مسیر تحصیلی و در مقاله کار روانشناسی در آمریکا راهنمایی می نمایند. همواره پاسخگوی سوالات و ابهامات دانشجویان در زمینه تحصیل لیسانس در آمریکا می باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

20 دیدگاه برای “کار روانشناسی در امریکا

  1. khotan گفت:

    سلام روزتون بخیر ۱ سوال داشتم
    شخصی ک لاتاری برنده میشه با مدرک کارشناسی روانشناسی چ شغلی میتونه اونجا داشته باشه

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. Bahra گفت:

    سلام و عرض ادب برای تحصیل در آمریکا میشه در مقطع کارشناسی ارشد اپلای کنم یا دکترا کدام یک از اینا راحت تر میشه پذیرش گرفت و اینکه سنمم 24

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص بررسی شرایط پذیرش و مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر. من 18سالمه امسال کنکور انسانی دارم. برای بورسیه به دانشگاه واشنگتن اگر کارنامه درخشانی داشته باید باید هزینه پرداخت کنم یا خیر.؟ و ایا میشه کارشناسی ارشد گرفتم مشغول ب کار شم در امریکا😉

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص در خصوص اشتغال در آمریکا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. سارا گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. من 21 سالمه و کارشناسی ممدکاری هستم. تصمیم دارم ارشد روانشناختی بخونم. برای ادامه تحصیل در این رشته، آمریکا بیشتر در مقطع ارشد دانشجو میپزیره یا دکترا؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای مقطع دکترا باید خودتون اقدام کنید، برای مقطع کارشناسی ارشد باید رزومتون بررسی بشه. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس حاصل فرمائید.

  5. هلیا گفت:

    سلام وقت بخیر

    من ۱۷ سالمه و امسال کنکور دارم.
    برای رشته روانشناسی در امریکا یه دانشگاه خوب قبول شم میتونم از همون اول برم یعنی بورسیه شم یا نه باید برم کالج و اینکه هزینه هر کدومو میشه بگید

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب خدمت شما.
      در سن ایده آلی برای مهاجرت تحصیلی قرار دارید. برای اخذ بورسیه بابد رزومه درخشانی داشته باشیبد.برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. صبا گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و دیپلم تجربی دارم میتونم از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزی اقدام کنم برای مهاجرت؟مدارک زبانم هم کامله یجورایی تدریس زبان هم دارم و مدارک فنی و حرفه ای تو رشته هنر هم دارم از کدوم شاخه راحت تر میتونم مهاجرت کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. شرایط سنی خوبی برای مهاجرت تحصیلی دارید. در خصوص تکمیل اطلاعات با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید من 17 سالمه کلاس دوازدهممیتونم از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزی اقدام کنم برا مهاجرت به آمریکا؟چجور مدرک زبان لازم هست؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب بله امکان اقدام برای شما وجود داره . در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. نازنین گفت:

    سلام وقت شما بخیر . در ارتباط با دوره های اموزشی روان شناسی در امریکا ایا محدودیت سنی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ خواهر من مقطع ارشد روان شناسی بالینی تحصیل کردند و اینکه 41 سالشون هست ارشدشون از دانشگاه سراسری تهران هست ایشون در نظر داره تا قبل از اخذ پروانه اشتغال دوره های اکادمیک در این زمینه اموزش ببینه . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای تحصیل در این کشور باید شرایط سنی را برای اخذ ویزای تحصیلی در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  9. میکا گفت:

    سلام ، خسته نباشید
    ببخشید برای دریافت بورسیه تحصیلی به کجا باید مراجعه کرد ؟
    و ایا نیاز به وکیل مهاجرتی هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای اخذ بورسیه باید سوپروایزر داشته باشید. این پروسه صرفا با مکاتبه شما صورت میگیره.
      برای اطلاع از شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

      1. میکا گفت:

        تشکر
        من دیپلم رواشناسی دارم ایا میتونم برای مهاجرت به امریکا اقدام کنم ؟

        1. صادقی گفت:

          برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *