مهاجرت کاری آمریکا

پایه حقوق کار کشور امریکا

پایه حقوق کار کشور امریکا

طبق قوانین کشور آمریکا هر ساله پایه حقوق کار کشور امریکا به ازای هر ساعت کاری تعیین می گردد. بطور معمول افراد و متقاضیان خارجی که طی عقد قراردادکاری در آمریکا به انجام کار می پردازند، دارای حداقل 7.25$ (دلار) به ازای هر ساعت کاری قانونی درآمد کسب خواهند نمود. در مواردی که سختی کار در نظر گرفته می شود این میزان حقوق تا 9$ (دلار) در هر ساعت نیز می رسد. ناگفته نماند میزان حقوق و درآمد افراد در مشاغل مختلف با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه حقوق و درآمد پزشکان در این کشور 58$ (دلار) به ازای هر ساعت کاری تخمین زده شده است.

می توان گفت بازارهای کاری کشور آمریکا فرصت مناسبی برای درآمدزایی هستند. اگر چه آمریکا یکی از گرانترین کشورهای جهان محسوب می شود، اما افراد در این کشور از درآمدهای بالایی برخوردار هستند و این کشور گزینه بسیار مناسبی برای زندگی آن دسته از افرادی است که دارای شغل مناسبی هستند. دوستان عزیز در این زمینه و دیگر موضوعات مهاجرتی می توانند از مشاوره ها و نظرات مفید کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. شغل، سابقه کاری، تحصیلات و ایالت های کشور آمریکا از جمله مواردی هستند که بر پایه حقوق کار کشور امریکا تاثیر گذار می باشند. همانطور که هزینه های زندگی در ایالت های بزرگ آمریکا نسبت به ایالت های کوچک در این کشور بیشتر است. به همان میزان درآمد افراد در این ایالت ها بیشتر می باشد.

بررسی پایه حقوق کار کشور امریکا

براساس گزارشات بدست آمده از اداره کار (BLS) میزان پایه حقوق کار کشور امریکا طی 40 ساعت کاری در هفته 905$ (دلار) تعیین گردیده است. این میزان حقوق نسبت به سال گذشته 2.7% افزایش داشته است. میزان حقوق افراد با توجه به مشاغل و حرفه های آنها متفاوت است. بطوریکه افراد در مشاغل مدیریتی در آمریکا دارای حقوقی برابر با 66802$ (دلار) در سال و در مشاغل خدماتی $30524 (دلار) می باشد. معمولا حقوق و درآمد در کلان شهرهای این کشور نسبت به حومه ها و مناطق روستایی بیشتر برآورد شده است. طبق اداره کار این کشور پایه حقوق کار کشور امریکا هر ساله با افزایش 5% همراه است.

فاکتورهای موثر بر افزایش درآمد در آمریکا

همانگونه که در بخش های قبل بیان شد، عوامل مهمی بر میزان پایه حقوق کار در آمریکا موثر می باشد. برخی از این موارد در جدول زیر شرح داده شده است:

آیتمشرح
تحصیلاتتحصیلات یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر میزان درآمد دریافتی در آمریکا بشمار می رود. معمولا پایین ترین حقوق ها در آمریکا متعلق به افرادی است که دارای مدرک دیپلم می باشند. در بهترین حالت میزان حقوق افراد دارای مدرک دیپلم $421 (دلار) برآورد شده است.
نژاداگر چه آمریکا دارای بیشترین تنوع نژادی در جهان است. اما این کشور یکی از کشورهای نژاد پرست در جهان معرفی شده است. سفید، سیاه، امریکایی و یا آفریقایی تبار هر کدام از حقوق و درآمدهای متفاوتی در یک حرفه برخوردار هستند. بطور مثال میانگین درآمد سفید پوستان در آمریکا 931$ (دلار) در هفته و سیاه پوستان دارای درآمدی برابر با 900$ (دلار) می باشند.
جنسیتدر آمریکا میزان حقوق دریافتی زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. معمولا درآمدهای بیشتری را نسبت به زنان دریافت می نمایند. علاوه بر این میزان درآمد زنان سفید پوست در مقایسه با سیاه پوست بیشتر گزارش شده است.
سنوزارت کار آمریکا افراد را در 3 گروه سنی تقسیم نموده است. گروه سنی 16 الی 24 سال، 25 الی 55 سال و بیشتر از 55 سال. افرادی که در گروه سنی کمتری هستند. به همان میزان حقوق و درآمد کمتری را دریافت می نمایند. بیشترین درآمدها به افرادی که در رده سنی بیشتر از 55 سال هستند تعلق می گیرد.

در این بخش ابتدا توجه شما را به نمودار تعداد دانشجویان در این کشور جلب می داریم:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

متوسط پایه دستمزد کار کشور امریکا

افراد با توجه به میزان تحصیلات و تخصص خود در مشاغل مختلف می توانند درآمدهای بالا و مناسبی را دریافت نمایند. جهت کسب اطلاعات در باب تحصیل در آمریکا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

متوسط پایه حقوق کار این کشور با توجه به تحصیلات افراد در این کشور به قرار زیر است:

تحصیلاتمتوسط درآمد سالانه دلار مردانمتوسط درآمد سالانه دلار زنان
دکترا$122198$120547
کارشناسی ارشد$96863$95237
کارشناسی$80176$78652
فوق دیپلم$63514$60234
دیپلم$56121$52369
زیر دیپلم$55622$50867

الزامات پایه حقوق کار کشور امریکا

متقاضیان انجام کار در این کشور در صورتیکه موفق به اخذ پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در این کشور شوند. از این رو می توانند با دریافت یکی از انواع ویزاهای کاری به این کشور مراجعه و به انجام کار بپردازند. برخورداری از مهارت زبان انگلیسی از جمله موارد موثر در یافتن کار در این کشور بشمار می رود. ناگفته نماند کارفرمایان آمریکا تنها در صورتی مجاز به ارسال دعوتنامه کاری به دیگر کشورها هستند، که نتوانند پس از انتشار آگهی استخدام خود در آمریکا و کشورهای اروپایی نیروی مورد نظر خود را بیابند. انواع ویزاهای کاری آمریکا به قرار زیر است:

  • ویزای کاری نوع L: این ویزا مختص افرادی است که دارای مشاغل و مهارت های خاصی می باشند.
  • ویزای کاری H1B1: افرادی که در برخی مشاغل از مهارت ها و تخصص های بالایی برخوردارند. قادر به اخذ این ویزا خواهند بود.
  • ویزای کاری H-2A: این ویزا مختص کارگران فصلی و موقت می باشد.
  • ویزای کاریH-2B: این ویزا توسط دولت آمریکا به متقاضیان انجام کار موقت فصلی به غیر از کشاورزی برخی از کشورها تعلق می گیرد.
  • ویزای کاری H-3: این ویزا برای دانشجویان و هنرمندان ( به غیر از پزشکان) صادر می گردد. البته افراد می توانند برای شرکت در برخی از دوره های آموزشی در آمریکا که در کشور مبدأ آنان برگزار نمی گردد. نیز با اخذ این ویزا به امریکا مراجعت نمایند.

الزامات پایه حقوق کار کشور امریکا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آمریکا

اخذ ویزا کار آمریکا یکی از ملزومات ورود به کشور آمریکا با هدف انجام کار می باشد. بدین منظور افراد با ارائه مدارک زیر می توانند نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه سوابق کاری
  • دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در آمریکا
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه های زندگی در ماه های ابتدایی ورود به این کشور
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی

دوستان عزیز می توانند در تمامی مسیر مهاجرتی به آمریکا و یا دیگر کشورها از تجارب و همراهی مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. دوستان عزیز می توانند در زمینه شرایط کارآفرینی در آمریکا نیز مطالعه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *