مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته فارماکولوژی در سوئد

رشته فارماکولوژی در سوئد

تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئد به دلیل وجود موسسات آموزش عالی برتر یکی از برترین برنامه ها در این کشور شناخته شده است. اگر اهل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستید، برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نیازی به پرداخت شهریه ندارید. و این خبر خوبی است. زیرا، شما می توانید از پولی که پس انداز کرده اید برای تأمین هزینه های زندگی که بالاتر از متوسط اروپا است، استفاده کنید. تحصیل در این کشور باعث آرامش شما می شود.

انتظارات استادان از دانشجو بسیار بالا بوده و دانشجویان باید سخت تلاش کنند. سیستم آموزشی این کشور بسیار انعطاف پذیر می باشد. سرگرمی های معروف دانشجویی شامل ورزش های گروهی، انجمن های فرهنگی و فعالیت های فضای باز است. همچنین یک زندگی شبانه عالی با رستوران ها و کافه های عالی در شهرهای این کشور وجود دارد و اتحادیه های دانشجویی شب ها را بیرون می آورند. اگر علاقه مند به تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئد می باشید، ای نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده را مطالعه نمایید.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در سوئد

دانشگاه های این کشور براساس استاندارد اروپا برنامه های تحصیلی ارائه می دهند. بیشتر دوره های تحصیلی مطالعه تمام وقت می باشد. این کشور از سبک یادگیری کاملا مستقل برخوردار است. بنابراین، اگرچه ممکن است هر هفته فقط در چند ساعت سخنرانی شرکت کنید، انتظار می رود با همکلاسی ها بخوانید، تحقیق کنید و با آن ها ملاقات کنید تا از وقت خود در کلاس بیشترین بهره را ببرید. با انتخاب سطح تحصیلاتی که می خواهید دنبال کنید، جزئیات مربوط به مدت زمان تکمیل برنامه ها، قالب مطالعه، و نحوه درخواست را دریافت کنید.

دانشگاه هایی که رشته فارماکولوژی در سوئد را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • انستیتوی کارولینسکا
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه Umea

که برخی از آن ها در QS رتبه کسب کرده اند. جدول زیر رتبه آن ها را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه
انستیتوی کارولینسکا
دانشگاه گوتنبرگ124
دانشگاه اوپسالا365
دانشگاه Umea180

تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئد

تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئد

رشته فارماکولوژی در سوئد، علمی است که نحوه تأثیر یک ماده دارویی بر بدن انسان و حیوانات را تعریف می کند. بر این اساس، داروساز می تواند با یک متخصص واجد شرایط در زمینه تولید، تحقیق و فروش داروها تماس بگیرد.

علاقه مندانی که قصد تحصیل مقطع کارشناسی رشته داروسازی را دارند، در این دوره با دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی مواجه می باشند. دانشجویان دوره های زیر را دارند:

  • شیمی آلی و معدنی
  • بیوشیمی
  • داروسازی
  • فیزیولوژی

رشته کارشانسی ارشد فارماکولوژی دانش لازم در مورد قوانین ارائه کمک های اولیه، طبقه بندی اهداف داروها و دستگاه های پزشکی، و اصول تجارت و اقتصاد دارویی را دارد. یک داروساز داروها را تولید و بهبود می بخشد.

حقوق ماهیانه داروساز در سوئد

برای کار در صنعت داروسازی و شرکت های خصوصی، تعیین تکلیف مورد نیاز برای هر کارفرما است. مجوز کار در این کشور همیشه لازم نیست.

اگر می خواهید برای مجوز کار اقدام کنید، ابتدا باید نشان دهید که مهارت های لازم برای کار در حرفه خود در این کشور را دارید. به طور کلی برای دستیابی به مجوز سوئدی شما 2 راه وجود دارد:

  • یک برنامه تکمیلی
  • یک آزمون مهارت

توجه داشته باشید سطح خوب زبان برای هر دو روش لازم است و باید قبل از درخواست مطالعه شود. آنچه همچنین خوب است بدانید این است که این 2 روش برای افرادی که قبلا در این کشور واقع شده اند، در نظر گرفته شده است.

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای داروسازان در جدول زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای داروسازان

هزینه تحصیل در سوئد

تقریبا 40 دانشگاه در این کشور واقع شده اند. به طوری که، بسیاری از آن ها این دانشگاه را در رتبه های برتر جهانی قرار می دهد. که عبارتند از:

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه استکهلم

این کشور یکی از پیشگامان اروپایی برای تغییر به شهریه انگلیسی زبان بوده و 900 درجه عالی را برای انتخاب ارائه می دهد. تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و کسانی که اجازه اقامت دائمی این کشور را دارند رایگان است. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا ممکن است مجبور به پرداخت شهریه هایی باشند.

جدول زیر هزینه تحصیل در سوئد را به یورو، دلار و کرون نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلارهزینه به کرونهزینه به یورو
هزینه تحصیلبین 9000$ تا 17000$بین 80000SEK تا 140000SEKبین 8000€ تا 15000€

همچنین برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا (EEA) هستند هزینه درخواست نیز در نظر گرفته خواهد شد.

کار دانشجویی در سوئد

اگر می خواهید هنگام تحصیل در این کشور شروع به کار کنید، خبرهای خوبی وجود دارد. برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، در صورت داشتن اجازه اقامت (ویزای تحصیلی سوئد) مجاز به کار هنگام تحصیل در این کشور هستید. این همان چیزی است که شما نیاز دارید. اگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA باشید، حتی پس از اتمام دوره تحصیلات خود می توانید برای کار در این کشور اقامت داشته باشید. در غیر این صورت، باید با اداره مهاجرت تماس بگیرید. به طوری که، می تواند به شما کمک کند درخواست ویزای خود را تمدید کنید و اطلاعات دیگری را که ممکن است لازم داشته باشید به شما می دهد.

بسیاری از دانشجویان بین المللی به اشتراک گذاشته اند که یافتن شغل نیمه وقت در این کشور دشوار است. بعضی از دانشجویان بومی نیز گاهی این احساس را دارند. این به چند دلیل است، اول اینکه بیشتر مشاغل پاره وقت شما را مجبور می کند سوئدی صحبت کنید. این مورد در هر شغل صدق نمی کند. اما قطعا در بیشتر مشاغل موجود نیز وجود دارد. یافتن مشاغل افرادی که به زبان های دیگر صحبت می کنند مدتی طول می کشد و شما باید در این مورد تعمق داشته باشید.

از شرکت هایی که می خواهید در آن ها کار کنید، حتما بازدید کنید. تبلیغات خود را درج کنید و به تبلیغات شغلی در تابلوهای اعلانات دانشگاه خود و یا ساختمان های عمومی منطقه نگاه کنید. چنانچه درباره کار دانشجویی و تحصیل در این کشور سوالاتی دارید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از مشاوران این موسسه بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *