مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

برای تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان می توانید در دانشگاه های دولتی و خصوصی تاجیکستان که این رشته را ارائه می دهند تحصیل کنید. در واقع این کشور به دلیل تسابعت فرهنگی و زبانی با ایران می تواند یک گزینه راحت و سهل الوصول تلقی وشد. برای تحصیل این رشته باید نمرات خوبی در دروسی مانند زیست شناسی و شیمی و فیزیک داشته باشید. تحصیل به زبان انگلیسی نیز مزیت بزرگ دیگری در دانشگاه های تاجیکستان محسوب می شود که موجب بهبود و تقویت مهارت های زبان انگلیسی شما می شود. رشته فارماکولوژی جایگاه مهمی در این کشور دارد و تاجیکستان از متخصصان رسته داروسازی و فارماکولوژی بسیار استقبال می کند. برای مهاجرت به کشور تاجیکستان و تحصیل در این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

شما می توانید با تحصیل و اتمام دوره موفق کارورزی خود در این حوزه به سرعت وارد بازار کار شوید و در پست ها و موقعیت های شغلی مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوید. تحصیل در این کشور می تواند مقدمه خوبی برای تحصیل در دیگر کشورها را برای شما فراهم کند. در تاجیکستان دانشجویان بین المللی دچار چالش های مالی نمی شوند و می توانند با اخذ بورسیه های مختلف و کار های دانشجویی به صورت پاره وقت زندگی دانشجویی خود را بگذرانند. آنچه که موجب می شود یک دانشجو در این کشور راحت زندگی کنند مهمان نوازی و صمیمیت مردم این کشور است که دانشجویان بین المللی را مجذوب می کند. همچنین دانشجویان ایرانی از موانع زبانی و دشواری های ان در این کشور رنج نمی برند. در ادامه بیشتر در خصوص تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان صحبت می کنیم.

تحصیل در تاجیکستان

تحصیل در تاجیکستان مقرون به صرفه است و پذیرش آن آسان است. دوشنبه پایتخت تاجیکستان است. در این کشور دانشگاه های معتبری وجود دارند که مدارک آن ها مورد قبول دانشگاه های دیگر در جهان می باشد. فضای بین المللی نیز در دانشگاه های پزشکی وجود دارد. یکی از مزایای رشته فارماکولوژی در تاجیکستان هزینه مقرون به صرفه تحصیل با کمترین شهریه و خوابگاه کم هزینه و زندگی برای دانشجویان بین المللی است. در دوشنبه یا هر شهر دیگر تاجیکستان هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرستان ها نسبتاً پایین و مقرون به صرفه است. حتی در دوشنبه (پایتخت) هزینه زندگی در ماه برای دانشجویان بین المللی حدود 150$ تا 200$ دلار آمریکا در ماه است. اما اگر دانشجو بخواهد در پردیس بماند برای دانشجویان بین المللی بسیار اقتصادی است. در پردیس هاستل ها برای دانشجویان دختر مایل به تحصیل در تاجیکستان، خوابگاه های مبله، ایمن و جداگانه تعبیه شده است.

در جدول زیر شاهد مشخصاتی در خصوص تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان می باشید:

رشتهدانشکدهمقاطع تحصیلیمدت تحصیلدانشگاه هامتوسط هزینه ها به یورو
فارماکولوژیداروسازیکارشناسی5 سالدولتی و خصوصی6000€
ارشد2 سال
دکترا2 سال

دانشگاه رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

دانشگاه پزشکی دولتی ابن سینا تاجیکستان (ATSMU) یک دانشگاه دولتی در تاجیکستان است. این شهر در 1939 تأسیس شد و در شهر دوشنبه واقع شده و به نام ابن سینا نامگذاری شده است. این دانشگاه خوب و بین المللی زیر نظر آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اداره و کنترل می شود. این دانشگاه یکی از مراکز عالی رتبه در کشور است که هر ساله پزشکان مجربی به جامعه تحویل می دهد. بیش از 500 دانشجوی بین المللی در رشته های پزشکی و پرستاری و داروسازی در ATSMU تاجیکستان تحصیل می کنند. ساختار هزینه دانشگاه MBBS دانشگاه تاجیکستان MBBS در رشته فارماکولوژی در مقطع کارشناسی 5 ساله و ارشد 2 ساله و دکرتا نیز 2 ساله است. هزینه های این دانشگاه در سال ممکن است به 4500€ (یورو) و هزینه خوابگاه نیز به 600€ (یورو) برسد. البته که ممکن است کمتر یا بیشتر باشد اما میزان متوسط همین میزان است.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در دانشگاه ابن سینا در تاجیکستان هستید:

نرخ فارغ التحصیلان دانشگاه ابن سینا در تاجیکستان

مزایای تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

پرسنل پزشکی نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج از کشور نیز کار می کنند. یکی از اهداف اولیه دانشگاه، تنظیم سیستم ملی آموزش پزشکی ساختارها، محتویات، شرایط و کیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی و الزامات با کیفیت آموزش حرفه ای است که به تاجیکستان اجازه می دهد به جامعه جهانی بپیوندد. آموزش پزشکی و توسعه همکاری های بین المللی در زمینه آموزش و ارتقای مهارت های حرفه ای کادر پزشکی انجام می شود. این دانشگاه به عنوان پایگاه علمی-روشی کلیدی وزارت بهداشت جمهوری در نظر گرفته می شود و اکثر دستاوردها در حوزه خدمات بهداشت عمومی کشور مستقیماً با فعالیت اساتید آن ارتباط دارد. سالانه کارکنان دانشگاه بیش از 15000 عمل جراحی و بیش از 45000 اقدام درمانی و مشاوره ای انجام می دهند که باعث می شود حدود 60% از مداخلات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهر دوشنبه انجام شود.

این 4 گروه در دانشگاه پزشکی دولتی تاجیکستان است:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • گروه بهداشت عمومی

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

تحقق فعالیت تحقیقاتی در زمینه بهداشت عمومی یکی از مهمترین جهات فعالیت دانشگاه است و فرصتی برای افتخار این است که ATSMU به موفقیت های برجسته ای در زمینه علمی دست یافته است. بنابراین، طی 5 سال اخیر از 114 پایان نامه دکتری و دکتر دفاع شد، 4984 مقاله و 35 تک نگارش منتشر شد، 157 کشف و مداخلات توسط اختراعات دفاع شده است. وظیفه دانشگاه این است که با توجه به نیاز مردم تاجیکستان، پرسنل پزشکی با مهارت بالا تربیت کند. برای انجام این کار ATSMU دارای 796 عضو هیئت علمی در 63 صندلی است که اکثریت آنها دانشمندان برجسته و بسیار حرفه ای هستند. این دانشگاه دارای 4 دانشکده است دانشکده پزشکی، دندانپزشک، داروسازی و بهداشت عمومی. تعداد کل دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 8844 نفر است، از جمله بیش از 500 دانشجوی بین المللی از 15 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

مدت دوره تحصیل رشته فارماکولوژی برای دانشجویان بین المللی 5 سال در تاجیکستان است. برنامه درسی در دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطابق دانشکده های پزشکی پاکستان و هند است. دانشگاه ها به رسمیت شناخته شده اند و دانشجویانی که از تاجیکستان با مدرک MBBS/MD فارغ التحصیل شده اند واجد شرایط ECFMG و سایر گواهینامه های بین المللی هستند. به عنوان بخش اساسی آموزش پزشکی، دانشگاه ها امکانات عملی خوبی را ارائه می دهند تا بتوانند دانش خود را در زمینه پزشکی و مسائل پیچیده بدن آزمایش کنند. پس از ششمین ترم تحصیلی پزشکی در تاجیکستان، دانشجویان به بیمارستانهای وابسته می روند و زیر نظر پزشکان ارشد تمرین می کنند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در تاجیکستان

الزامات تحصیل رشته pharmacology در Tajikistan

دانش آموزان باید حداقل 60 Mar نمره در سطوح HSSC/O با موضوعات پزشکی داشته باشند. روند پذیرش برای دانشجویان بین المللی تقریباً برای همه دانشگاه های تاجیکستان یکسان است. معمولاً دانشگاه ها در 3-5 روز کاری نامه پذیرش را صادر می کنند و پس از تأیید نامه پذیرش، دانشجویان باید 300$ دلار برای نامه ویزای دعوت وزارت امور خارجه تاجیکستان بپردازند. نامه دعوت نامه ویزای وزارت خارجه به طور معمول 20-30 روز طول می کشد. معمولاً دانشگاه های تاجیکستان 2 بار در یک سال، دوره پاییز و بهار، دانشجویان بین المللی را برای برنامه مدرک MBBS/MD می پذیرند. اما اگر صندلی ها به موقع پر شوند، دانشگاه ها فقط درخواست های دریافت شهریور را می پذیرند. زمان ورود دانشجویان MBBS/MD به تاجیکستان اکتبر یا نوامبر است و کلاس ها بلافاصله پس از مهلت ثبت نام شروع می شوند.

برای درخواست ویزای دعوت نامه دانشجویان باید مدارک زیر را که در زیر ذکر شده است تکمیل کنند:

  • اسکن صفحه اول گذرنامه
  • سند سطح SSC / O
  • سند HSSC / Intermediate یا A Levels
  • گزارش ترخیص پلیس
  • گزارش معاینه پزشکی
  • عکس تازه با پشت سفید

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت و تحصیل در تاجیکستان مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *