مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته فارماکولوژی در دانمارک

رشته فارماکولوژی در دانمارک

رشته فارماکولوژی در دانمارک از رشته های خوب و عالی برای تحصیلات عالیه محسوب می شود. بسیاری از جوانان این رشته را از رشته های جذاب می دانند. در واقع بسیاری از دانشجویان به این قصد که می توانند با دانستن علم خالص در خصوص شیمی و زیست به درمان بیماری ها و شناخت آن ها بپردازند در رشته فارماکولوژی در دانمارک تحصیل می کنند. هر ساله دانشجویان بین المللی بسیای به این کشور مهاجرت می کنند که در رشته های مختلف در دانشگاه های کشور دانمارک تحصیل می کنند. شما می توانید با احراز شرایط لازم به تحصیل در دانمارک بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به دانمارک می باشد.

در لیست زیر مراکز اصلی آموزش عالی در  کشور دانمارک آمده است:

  • تحصیل در کپنهاگ
  • تحصیل در ارهوس
  • تحصیل در آلبرگ
  • دانشگاه جنوب دانمارک

تحصیل در دانمارک

با فرهنگ استقبال و سیستم آموزشی پررونق، تعجبی ندارد که دانمارک بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. علاقه این کشور به تحقیق و توسعه و همچنین شهریه کم نیز آن را به یک انتخاب عالی برای تحصیل در اروپا تبدیل می کند.  قدمت سیستم آموزش عالی دانمارک به بیش از 500 سال می رسد. بنابراین دانشگاه های آن در طیف وسیعی از اختراعات و پیشرفت های علمی، از نظریه کوانتوم تا لگو، دست داشته اند.در سال های اخیر کشور دانمارک بیشتر بر روی سیستم آموزش عالی دانمارک سرمایه گذاری کرده است تا بتواند دانشحویان بین المللی متخصصان بیشتری را به جامعه خود دعوت کند و جذب کند. امکانات عالی تحقیق و توسعه دانمارک از نظر تحقیقات و توسعه در رتبه بندی جهانی قرار دارد و این امر این کشور را را به چشم انداز قوی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی تبدیل می کند.

در جدول زیر شاهد 5 دانشگاه برتر کشور دانمارک و رتبه های آن ها در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در سال 2023رتبه در سال 2021
دانشگاه کپنهاگ8276
دانشگاه آرهوس161103
دانشگاه فنی دانمارک104151
دانشگاه آلبورگ330151-100
مدرسه بازرگانی کپنهاگ801-900

تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک

تحصیل رشته فارماکولوژی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و ارشد و دکترا به زبان انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی است. آموزش فارماکولوژیست ها در دانمارک یک برنامه 5 ساله دانشگاهی است. آموزش تکنسین های فارماکولوژی در مقطع ارشد نیز در دانمارک یک برنامه 3 ساله حرفه ای است. اگر تحصیلات شما کمتر از 5 سال است، توصیه می کنیم برای مجوز کار به عنوان تکنسین داروسازی درخواست دهید. هنگامی که درخواست شما را دریافت کردند، ایمیلی دریافت خواهید کرد که تأیید می کند برنامه شما کامل است یا به شما اطلاع می دهد که برنامه ناقص است. اگر درخواست شما کامل باشد پردازش آغاز می شود، ایمیل حاوی یک شماره مورد است که هنگام درخواست از آژانس دارویی دانمارک در مورد مورد نیاز خود به آن نیاز دارید.

اگر ایمیل به شما اطلاع می دهد که برنامه ناقص است و بنابراین نمی توانند پردازش درخواست شما را شروع کنند، لطفاً موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا همه مدارک مورد نیاز را دارید؟
  • آیا مدارکی که نیاز به صدور گواهینامه دارند توسط مقام مربوطه تأیید شده است؟
  • آیا مدارک مورد نیاز به دانمارکی یا انگلیسی ترجمه شده است؟

شرایط کار در رشته فارماکولوژی در دانمارک

شرایط کار در رشته فارماکولوژی در دانمارک

در دانمارک، داروسازان و تکنسین های داروسازی و فارماکولوژی هیچ طرح ثبت نامی در دانمارک وجود ندارد. این بدان معناست که داروسازان خارجی یا تکنسین های داروسازی نه نیاز به ثبت نام در دانمارک دارند و نه می توانند در دانمارک ثبت نام کنند. اگر شما یک داروساز یا تکنسین داروسازی خارجی هستید و می خواهید در صنعت داروسازی در دانمارک کار کنید، نیازی به مجوز از آژانس دارویی دانمارک ندارید. اگر شما به عنوان داروساز یا تکنسین داروسازی در خارج از دانمارک واجد شرایط هستید و می خواهید در داروسازی یا داروسازی بیمارستانی در دانمارک کار کنید، باید از آژانس دارویی دانمارک اجازه بگیرید. درخواست و اسناد حمایتی باید با استفاده از فرم تعیین شده ارسال شود و به صورت فیزیکی در آژانس دارویی دانمارک تحویل داده نمی شود.

برای کار در داروسازی عمومی یا داروخانه بیمارستانی در کشور دانمارک، داروسازان بین المللی و تکنسین های فارماکولوژی باید دارای مهارت زبان دانمارکی کافی باشند. کارکنان داروخانه باید با دقت و وجدان نسخه ها را پر کرده و تأیید کنند و همچنین اطلاعات مربوط به داروها را توزیع، فروش و ارائه دهند. بنابراین شما باید از دانش دانمارکی برای تمرین ایمن و ارتباط موثر با مشتریان داروخانه، متخصصان بهداشت و مقامات و غیره برخوردار باشید. آژانس دارویی دانمارک از داروسازان بین المللی یا تکنسین های فارماکولوژی کشورهای ثالث که تجارب خوبی در داروخانه یا بیمارستان جامعه دانمارکی با موفقیت گذرانده باشند استقبال می کند. پس با توجه به شرایط کاری می توانید پس از اتمام تحصیل خود در دانمارک مشغول به کار شوید.

اخذ پذیرش رشته فارماکولوژی از دانشگاه های دانمارک

هنگامی که یک درخواست کامل دریافت شد، ظرف 2 تا 3 ماه رسیدگی می شود، که شامل ارزیابی توسط دانشکده تکنسین های داروسازی دانمارک یا دانشگاه کپنهاگ دانشگاه جنوب دانمارک است. سپس از تصمیم ما مطلع خواهید شد. ارزیابی تحصیلات شما توسط آژانس دارویی دانمارک بر اساس نظر کالج تکنسین های داروسازی دانمارک (اگر تکنسین فارماکولوژی هستید) یا دانشگاه کپنهاگ یا دانشگاه جنوب دانمارک (اگر داروساز هستید) انجام می شود. آژانس دارویی دانمارک ممکن است قبل از اینکه بتوانید در داروخانه دانمارکی مجاز به کار شوید، الزامات بیشتری را اعمال کند. اگر ارزیابی کنند که آموزش کامل شما تفاوت قابل ملاحظه ای با آموزش های تحت پوشش برنامه تکنسین فارماکولوژی یا برنامه آموزش فارماکولوژیست در دانمارک دارد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

در نمودار زیر شاهد میزان اشتغال فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک هستید:

اشتغال فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک

الزامات اضافی برای تکنسین های فارماکولوژی می تواند به عنوان مثال کارآموزی در داروخانه و گذراندن آزمون استعداد در داروسازی و قانون داروسازی ارائه شده توسط کالج تکنسین های داروسازی دانمارک باشد. الزامات اضافی برای داروسازان می تواند به عنوان مثال تکمیل دوره کارآموزی داروسازی یا بخش هایی از برنامه کارشناسی ارشد باشد. شما باید اسناد را در قالب کپی های واقعی تأیید شده ارسال کنید. این بدان معناست که همه نسخه های اصلی اسناد باید توسط سفارت یا کنسولگری، پلیس، مرجع (به عنوان مثال مرکز کار)، دفتر اسناد رسمی یا مرجعی که سند را صادر کرده و مهر و امضای آن را روی هر نسخه کپی کرده است تأیید شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو و مشاور تخصصی در امور مهاجرت به دانمارک می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *