مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان از رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی، گرجی و روسی است. گرجستان مانند سایر کشورهای منطقه قفقاز در حال توسعه است. رشته علوم کامپیوتر امروز درب های جدیدی را برای کار و اشتغال ایجاد کرده است. مردم گرجستان نیز از این فرصت استفاده کرده و به مشاغل کامپیوتری و دیجیتال روی آورده اند. همچنین دانشگاه های گرجستان دوره های متنوع علوم کامپیوتر از مهندسی کامپیوتر تا IT را ارائه کرده اند. در این مقاله تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته علوم کامپیوتر و دانشگاه های ارائه کننده این رشته به تفصیل پرداخته اند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان در دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود. اکثر دوره ها مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. همچنین دانشگاه گرجستان امکان تحصیل علوم کامپیوتر در مقطع دکترا را فراهم کرده است. شرایط پذیرش در دانشگاه های گرجستان ساده است. با داشتن مدرک تحصیلی پیشین، تسلط به زبان برنامه و همچنین اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می توانید در این کشور تحصیل کنید. هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در گرجستان حدود 4000$ (دلار) در سال است. مدت زمان دوره تحصیلی رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های آزمون های ورودی مانند آزمون ورودی ریاضی را از متقاضیان می گیرند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در گرجستان آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه گرجستان
2دانشگاه فنی گرجستان
3دانشگاه جاواخیشویلی
4دانشگاه دولتی ایلیا
5دانشگاه کاخا بندوکیدز
6دانشگاه دریای سیاه
7دانشگاه آزاد گرجستان

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای فقیر و ضعیف از نظر اقتصادی در قفقاز است. لذا میزان حقوق ماهیانه کار در گرجستان نسبت به سایر کشورها پایین است. البته بازار کار رشته کامپیوتر در گرجستان فعال تر شده و مشاغل در این بازار رو به تنوع و گسترش است. افرادی که در رشته علوم کامپیوتر در کشور گرجستان کار می کنند به صورت متوسط 7000GEL (لاری گرجستان) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 84000GEL (لاری گرجستان) می باشد. همچنین افراد تازه کار با تجربه کم در این رشته به میزان 3500GEL (لاری گرجستان) و افراد با سابقه زیاد به میزان 12000GEL (لاری گرجستان) درآمد دارند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل علوم کامپیوتر در گرجستان آورده شده است:

حقوق مشاغل رشته علوم کامپیوتر در گرجستان (لاری)

تحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه فنی گرجستان

دانشگاه فنی گرجستان (GTU) یکی از ارائه کنندگان برنامه علوم کامپیوتر در گرجستان است که از سیستم ECTS پیروی می کند، 1 اعتبار معادل 25 ساعت، که شامل ساعات کلاس و همچنین ساعات کار مستقل است.

  • توزیع ساعات در طرح آموزشی ارائه شده است. مدت زمان برنامه کارشناسی 4 سال (8 ترم، 60 واحد در 1 سال) است.
  • برای گرفتن مدرک کارشناسی، دانشجو باید 240 واحد را تسلط داشته باشد.
  • 210 واحد اعتبار واحدهای تخصصی پایه و 30 واحد اعتبار مولفه های آموزش رایگان است.
  • از 210 واحد تخصصی پایه 198 واحد واجب و 12 واحد انتخابی از 30 واحد حجم دوره های آموزشی انتخابی اجباری تخصصی است.
  • از بین 210 واحد، 6 واحد برای تمرین تدریس و 12 واحد برای پروژه نهایی انتخاب شده اند.

فرایند یادگیری سالانه شامل 2 ترم است که هر کدام 21 هفته طول می کشد. ارزیابی دانشجویان با استفاده از فعالیت های جاری، امتحانات نیمه ترم و امتحانات نهایی انجام می شود. جهت اعزام دانشجو به گرجستان این مقاله را مطالعه کنید.

تحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

این دوره دارای مدرک ملی علوم کامپیوتر از دانشگاه پاریس 8 و لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه دولتی تفلیس است. این برنامه برای آموزش عمیق دانشجویان جوان فرانسوی زبان، توسعه شبکه های تحقیقاتی علمی و ایجاد مرکز برتری در علوم کامپیوتر در مقیاس منطقه ای تا سطح کارشناسی ارشد ادامه دارد. این دوره پایه های حرفه ای فناوری اطلاعات را با همه پیچیدگی ها و تنوع فعلی آن در اختیار مخاطبان قرار می دهد که از زمینه های مختلف تحصیلات متوسطه ناشی می شوند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجو می تواند برنامه ها را طراحی و اجرا کند و به سرعت یک زبان برنامه نویسی جدید بدست آورد. او درک کاملی از سیستم های کامپیوتری دارد و می تواند خود را با تمام محیط های سخت افزاری و نرم افزاری سازگار کند. در فناوری اطلاعات، عمر مفید یک تکنیک اغلب 3 تا 4 سال است و به دست آوردن شغل مستلزم توانایی سازگاری با انتخاب های شرکت است.

بنابراین آموزش بر روش های کسب دانش متمرکز است. این دوره همه جنبه های محاسبات بنیادی مانند موارد زیر را پوشش می دهد:

  • هوش مصنوعی
  • برنامه نویسی گرافیکی
  • الگوریتم موازی
  • شبکه های نورومیمتیک

محتوای آموزش به طور مداوم مطابق با پیشرفت های اخیر در علوم کامپیوتر، پیشرفت در محاسبات علمی و تکامل پشتیبانی از مواد برای آماده سازی دانشجویان برای پیشرفت های تکنولوژیکی آینده به طور مداوم به روز می شود.

تحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دروس علوم کامپیوتر دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دروس ارائه شده در این برنامه به شرح زیر است:

سالدروس
سال اولآشنایی با معماری کامپیوتر، آشنایی با زبان های برنامه نویسی، زبان، مقدمه ای بر استدلال علمی و تمرین رایانه ای، احتمال و آمار، مقدمه ای بر ریاضیات عمومی، زبان مدرن، آشنایی با زبان های کاربردی، زبان منطقی، زبان و کاربرد در سیستم لینوکس، روش و اسناد، تجزیه و تحلیل ریاضی، زبان اشیا و فرانسوی 2
سال دومالگوریتمیک، ساختار داده ها، مبانی هوش مصنوعی، تاریخ علم، محاسبه عددی، انگلیسی 1، فرانسوی 3، شبکه ها، سیستم ها، ماشین های موازی، اجرای برنامه، فناوری های وب، تکنیک های بیان، انگلیسی 2 و فرانسوی 4
سال سومالگوریتم های پیشرفته، الگوریتم های ترکیبی، تفسیر و تدوین، مدل ها و برنامه های کاربردی، پایگاه های داده، انگلیسی 3، برنامه نویسی گرافیکی، سیستم های زمان واقعی، مهندسی زبان، ذپردازش سیگنال و تصویر، انگلیسی 4
سال چهارمپروژه

با آگاهی از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در گرجستان که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده می توانید برای کسب ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *