مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته علوم کامپیوتر در لهستان

رشته علوم کامپیوتر در لهستان

رشته علوم کامپیوتر در لهستان یکی از رشته های اشتغال زا در این کشور است. لهستان در سال های گذشته جزو کشورهای پیشرو در زمینه رشد تکنولوژی است. بدین ترتیب سالانه هزاران نفر در لهستان در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر در لهستان مشغول به کار می شوند. کسب تخصص در این رشته با تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لهستان اتفاق می افتد. لذا دانشگاه های معتبری در این کشور رشته علوم کامپیوتر را از کارشناسی تا مقاطع بالاتر ارائه می کنند. زبان های انگلیسی و لهستانی 2 زبان برنامه های ارائه شده در کشور لهستان است.

انگلیسی در این کشور محبوب است و هر سال تعداد بیشتری از مردم لهستان به این زبان علاقه نشان می دهند. البته یادگیری زبان لهستانی برای ارتباط و زندگی در این کشور امری لازم است. چنانچه علاقه مند به بررسی رشته علوم کامپیوتر در لهستان هستید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برا شما آماده کرده اند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لهستان

با دیجیتالی شدن کل سیستم جهانی با فناوری های امیدوار کننده مانند هوش مصنوعی، بلاک چین، داده های بزرگ، تجزیه و تحلیل داده ها، اکنون یک نیاز بزرگ برای علاقمندان به کامپیوتر وجود دارد. دانشگاه های بینش این فناوری های انقلابی را ارائه می دهند. دوره های ارائه شده در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشند. زمان تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در لهستان 7 الی 8 ترم است. در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 1.5 تا 2 سال تحصیل این رشته زمان می برد. خوشبختانه دانشگاه های لهستان از اعتبار خوبی در اروپا برخوردار هستند لذا پس از تحصیل در این کشور می توانید به کشورهای مختلف اروپایی برای کار اقدام کنید.

دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در لهستان شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه فنی ورشو
2دانشگاه علم و تکنولوژی ورکلاو
3دانشگاه فنی لودز
4دانشگاه فنی گدانسک
5موسسه IT ژاپن-لهستان
6دانشگاه سیلسیا

کسب تخصص کامپیوتر در لهستان

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در لهستان

به لطف بازار کار کامپیوتر در لهستان و فعالیت زیاد این بازار مشاغل خوبی در لهستان در این رشته با حقوق خوب وجود دارد. دانشجویان با داشتن تسلط بر زبان لهستانی شانس زیادی برای یافتن کار پس از تحصیل در لهستان خواهند داشت. میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 6900PLN (زلوتی لهستان) در ماه است که سالانه حدود 828000PLN (زلوتی لهستان) می باشد. همچنین افراد تازه کار و کم سابقه در لهستان در رشته علوم کامپیوتر حداقل ماهیانه به میزان 3880PLN (زلوتی لهستان) و افراد با سابقه و تجربه کاری زیاد ماهیانه به میزان 8880PLN (زلوتی لهستان) درآمد دارند.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل رشته علوم کامپیوتر در شهرهای لهستان نمایان است:

حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در شهرهای لهستان

مزایای تحصیل علوم کامپیوتر در لهستان

اگر از دانشگاه های خوبی مانند دانشگاه فناوری ورشو یا دانشگاه فناوری وروکلاو پذیرش دارید، به لهستان بروید زیرا لهستان از نظر تحصیلی بسیار مناسب است، مخصوصاً برای دوره های اقتصادی و مرتبط با کامپیوتر بسیار مناسب است. علاوه بر این، انگلیسی پس از لهستانی دومین زبان محبوب در لهستان است. بیش از %40 از مردم به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند در حالی که این درصد در بسیاری از کشورهای پایین است. در آینده، اگر دوره آموزشی خود را از یک دانشگاه شناخته شده در لهستان بگذرانید مطمئناً می توانید بسیاری از کشورهای دیگر مانند آلمان، هلند، فرانسه، نروژ و غیره را برای انجام کار خود انتخاب کنید. لهستان واقعاً کشور خوبی برای دانشجویان است و می توان مزایای بسیاری از حمایت اروپا از دانشجویان دریافت کرد، اما برای کار این یک نه بزرگ است وگرنه زبان لهستانی را یاد بگیرید.

از مزایای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لهستان:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • دانشگاه های معتبر در سطح اروپا
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • واقع در اتحادیه اروپا
  • فرصت کار ضمن تحصیل در لهستان
  • بازار کار فعال

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه فناوری ورشو لهستان

دانشکده الکترونیک و فناوری اطلاعات دانشگاه فناوری ورشو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه می دهد:

  • لیسانس علوم – مطالعات کارشناسی منجر به کارشناسی درجه
  • کارشناسی ارشد علوم – تحصیلات تکمیلی منجر به کارشناسی ارشد درجه
  • مطالعات دکتری علوم کامپیوتر

برنامه تحصیلی منجر به کارشناسی (لیسانس) در زمینه علوم کامپیوتر و ارتباطات (فناوری اطلاعات و ارتباطات-ICT) یک برنامه 4 ساله است. حوزه مورد مطالعه شامل فناوری اطلاعات، کنترل و روباتیک، الکترونیک و مخابرات است. این برنامه تنوع زیادی از موضوعات مربوط به حوزه های مختلف موضوعی را در بر می گیرد. همه دانشجویان در سال اول و دوم یک برنامه را مطالعه می کنند و سپس تخصص خود را انتخاب می کنند. در حال حاضر 2 تخصص ارائه می شود:

  • سیستم های کامپیوتری و شبکه ها (CSN) در زمینه علوم کامپیوتر
  • مخابرات (TCM)

برنامه تحصیلی منجر به کارشناسی ارشد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز به کار دوره ای در یک تخصص و پایان نامه دارد. این برنامه 2 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید از ابتدا تخصص و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. برنامه کارشناسی ارشد به 120 واحد ECTS نیاز دارد، از جمله واحدهای اعتباری که برای تحقیق و پایان نامه به دست آمده است. با تکمیل دوره های ارائه شده در دانشگاه صنعتی ورشو همراه با اعتبار انتقال از سایر موسسات دانشگاهی، 120 اعتبار لازم است. مبلغ کل اعتبار انتقال نمی تواند از 30 اعتبار تجاوز کند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه فناوری ورشو لهستان

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه سیلسیا لهستان

دانشکده علوم و فناوری، مقطع کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر را ارائه می دهد که مدت آن 3 ترم است. فارغ التحصیلان، با نشان دادن مهارت های ویژه در زمینه فناوری اطلاعات، از جنبه های نظری و عملی استفاده می شود، آماده اند که در زمینه فناوری اطلاعات در صنایع مختلف حرفه ای را انجام دهد. برنامه علوم کامپیوتر توسط کمیته اعتبار لهستانی تأیید شده است که مطالعات در سطح قابل احترام و دسترسی به مهارت های یک کادر علمی واجد شرایط را تضمین می کند.

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر:

  • دارای دانش و مهارت های اساسی در زمینه های پیشرفته فناوری اطلاعات
  • دارای مهارت های تفکر تحلیلی و ترکیبی که به روش های غیر استاندارد برای حل مشکلات مختلف عملی نیازمند تجزیه و تحلیل، توسعه یا تطبیق فناوری های پیشرفته فناوری اطلاعات می پردازد.
  • دارای مهارت توسعه راه حل های فناوری اطلاعات بر اساس مدل های ریاضی و قادر به ارزیابی این راه حل ها، آزمایش آنها و اطمینان از امنیت آنها است.
  • از اهمیت و نتایج فعالیت های حرفه ای مهندس فناوری اطلاعات آگاه است و معنای صداقت فکری را درک می کند.
  • می تواند محتوای پیشرفته فناوری اطلاعات را به صورت شفاهی و مکتوب ارائه دهد و منطقی در مورد آنها بحث کند.
  • دارای مهارت افزایش و گسترش دانش فردی در چارچوب روندهای فعلی فناوری اطلاعات است.
  • دارای مدارک و مهارت های بالا در زمینه فناوری اطلاعات است که او را آماده بازار کار رقابتی می کند.

شرایط اعزام دانشجو به لهستان و سایر کشورهای اروپایی را می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *