دسته بندی نشده

رشته علوم کامپیوتر در قطر

رشته علوم کامپیوتر در قطر

رشته علوم کامپیوتر در قطر رشته ای نوین و پر طرفدار است. برجسته ترین دانشگاه این کشور دوره های مختلف علوم کامپیوتر ارائه می کند. دانشجویان با فارغ التحصیلی در این رشته واجد شرایط ورود به بازار کار پر سود قطر می شوند. قطر یکی از کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس قصد رقابت با امارات و انجام سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف است. لذا این فرصت وجود دارد تا متخصصین رشته کامپیوتر در مشاغل مختلف فناوری و ارتباطات در قطر مشغول به کار شوند. با تحصیل این رشته می توانید زمینه ورد به قطر را ایجاد کنید و در همین کشور پس از کار وارد بازار کار شوید. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه درباره رشته علوم کامپیوتر و برنامه های آن بیشتر شرح داده اند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در قطر

مهم ترین جنبه علوم کامپیوتر حل مسئله است، یک مهارت ضروری برای زندگی است. با تحصیل علوم کامپیوتر در قطر دانشجویان مهارت های لازم را برای تجزیه و تحلیل، طراحی و توسعه راه حل های محاسباتی برای حل مشکلات چالش برانگیز در زمینه های مختلف تجاری، علمی و اجتماعی کسب می کنند. در عصر دیجیتال قرن 21 فناوری کامپیوتر امروزه بخشی از همه چیز است و متخصصان علوم رایانه در هر نوع صنعت بسیار مورد نیاز هستند. بنابراین، فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر دارای چشم انداز شغلی عالی هستند. علاوه بر این، محاسبات فارغ التحصیلان را قادر می سازد تا با ارائه راه حل های خلاقانه تغییر مثبتی در جهان در هر جنبه ای از جامعه ایجاد کنند. فرصت های آینده بدون محدودیت در قطر و فراتر از آن است.

برنامه های علوم کامپیوتر مبانی این حوزه را در تئوری و عمل شامل تعامل بین سخت افزار و نرم افزار، رابط انسان و کامپیوتر و اهمیت اجتماعی و اقتصادی فناوری اطلاعات را پوشش می دهد. این برنامه ها بر دانش و مهارت های انعطاف پذیر مورد نیاز در یک صنعت در حال تغییر سریع تأکید می کند، به طوری که دانشجویان قادر به ارزیابی مناسب، طراحی، نگهداری و ارتقاء سیستم ها هستند. در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در قطر آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه قطر
2دانشگاه حماد بن خلیفه
3دانشگاه کارنیج ملون قطر

کار در رشته علوم کامپیوتر در قطر

مدرک علوم کامپیوتر می تواند منجر به طیف گسترده ای از فرصت های شغلی مناسب و مفید مانند:

  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده برنامه وب یا تلفن همراه
  • توسعه دهنده بازی
  • تجزیه و تحلیل امنیت سایبری
  • مدیر امنیت سیستم های اطلاعاتی
  • تحلیلگر هوش تجاری
  • توسعه دهنده هوش مصنوعی
  • متخصص یادگیری ماشین
  • معمار شبکه
  • برنامه نویس گرافیک
  • دانشمند داده

افرادی که در رشته علوم کامپیوتر در قطر کار می کنند حقوق بالایی کسب می کنند و به صورت متوسط 14400QAR (ريال قطر) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 173000QAR (ريال قطر) می باشد. همچنین افراد تازه کار در قطر با تجربه کم تر از 2 سال ماهیانه میزان 8230QAR (ريال قطر) و افراد با تجربه بیش از 10 سال کار در قطر به میزان 18100QAR (ريال قطر) حقوق می گیرند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل علوم کامپیوتر به مقایسه گذاشته شده است:

شرایط اخذ ویزای کار در قطر را می توانید در این مقاله بررسی نمایید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه قطر

برنامه علوم کامپیوتر در دانشگاه قطر برای اولین بار در سال 1989 ارائه شد. این برنامه برای ارائه و تجهیز دانشجویان به دانش، آموزش و مهارت های مورد نیاز صنعت در زمینه علوم رایانه طراحی شده است. این برنامه درسی هیجان انگیز را ارائه می دهد که شامل اصول علوم کامپیوتر، از جمله استدلال ریاضی، تفکر الگوریتمی و برنامه نویسی است. همچنین شامل دوره های پروژه محور برای ارائه یک تجربه عملی است که شامل طیف وسیعی از علوم کامپیوتر از جمله:

  • برنامه نویسی
  • الگوریتم ها
  • پایگاه های داده
  • شبکه
  • توسعه موبایل و وب
  • مهندسی نرم افزار
  • داده های بزرگ
  • یادگیری ماشین و امنیت

این برنامه یک محیط یادگیری خلاق با امکانات پیشرفته و آموزش تعاملی فراهم می کند. فارغ التحصیلان این برنامه برای طیف وسیعی از مشاغل در علوم کامپیوتر هم در قطر و هم در سطح بین المللی آماده هستند. برنامه علوم کامپیوتر توسط کمیسیون اعتبار بخشی محاسبات (CAC) معتبر است. اعتبار بخشی تضمین می کند که این برنامه دارای استانداردهای کیفی است که فارغ التحصیلان آماده ورود به نیروی کار جهانی را تولید می کند. این برنامه از طریق ارزیابی برنامه، روش های بهبود مستمر سیستماتیک و موثر را اعمال می کند.

دکترای رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه قطر

دکترای علوم کامپیوتر در مهندسی برای اولین بار در پاییز 2011 ارائه شد. ماموریت برنامه دکتری در دانشکده مهندسی این است که به دانشجویان آموزش های پیشرفته در زمینه تحقیقات که منجر به بالاترین سطح دستاورد علمی می شود ارائه دهد. برنامه دکتری به منظور ارتقای شایستگی های دانشجو در مشارکت در دانش موجود، نوآوری و ایجاد دانش و تکنیک های جدید طراحی شده است. از دانشجویان انتظار می رود که خود را با مبانی نظری و روش شناسی قوی مجهز کرده و توانایی خود را برای انجام تحقیقات مستقل توسعه دهند.

مجموع ساعات اعتباری برنامه 60 واحد است. دانشجویانی که در برنامه ثبت نام کرده اند ملزم به گذراندن حداقل 27 ساعت اعتباری دروس و 33 ساعت اعتباری کار تحقیقاتی هستند. مدت زمان معمول برنامه 6 ترم (3 سال) و حداکثر مدت آن 12 ترم (6 سال) است. این برنامه در حال حاضر فقط برای دانشجویان تمام وقت ارائه می شود.

  • دکتری در علوم کامپیوتر یک مدرک تحقیق محور است که دانش آموزان استثنایی را برای مشاغل در حاشیه دانشگاه، صنعت و دولت آماده می کند.
  • داوطلبان دکترا در رشته علوم کامپیوتر در وسیع ترین مفهوم آن تسلط دارند و تحقیقات مستقل انجام می دهند.
  • این برنامه محققان بسیار واجد شرایط مورد نیاز برای گسترش دانش بنیادی و نوآوری تکنولوژیکی از طریق تحقیق و توسعه را آموزش می دهد.
  • این دوره های پیشرفته را در زمینه های تحقیقاتی بسیار پویا و نوظهور در علوم کامپیوتر ارائه می دهد.
  • این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا از طریق تحقیقات فشرده، بیشترین تخصص ممکن را در زمینه انتخابی خود کسب کنند.

دکترای رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه قطر

رشته علوم کامپیوتر دانشگاه حماد بن خلیفه قطر

هدف برنامه کارشناسی علوم مهندسی کامپیوتر دانشگاه حماد بن خلیفه HBKU تولید حرفه ای مهندسان کامپیوتر در سطح جهانی برای قطر، منطقه و جهان گسترده تر است. این برنامه بر اساس مدل منحصر به فرد HBKU در توسعه برنامه های بین رشته ای ساخته شده است که از دانش تخصصی موسسات شریک آن در کنار هیئت علمی خود استفاده می کند. این بدان معناست که دانشجویان می توانند دوره های ارائه شده توسط دانشگاه A&M تگزاس در قطر و دانشگاه کارنگی ملون در قطر را علاوه بر طیف گسترده ای از ارائه دوره ها از HBKU، بگذرانند.

دانشجویان طراحی سیستم های مهندسی کامپیوتر در دنیای واقعی را کشف می کنند و از طریق یک جزء طراحی که در برنامه ادغام شده است و همچنین از طریق یک پروژه سال آخر، در معرض مشکلات و چالش های واقعی زندگی قرار می گیرند. هزینه تحصیل و زندگی در قطر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *