مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته علوم کامپیوتر در قبرس

رشته علوم کامپیوتر در قبرس

رشته علوم کامپیوتر در قبرس در دوره های کارشناسی و ارشد ارائه میشود. دانشجویان میتوانند علوم کامپیوتر را به زبان انگلیسی در بیابند. همانطور که می دانید قبرس به 2 قسمت تقسیم شده و به جمهوری قبرس و قبرس شمالی شناخته می شود. با توجه به اینکه جمهوری قبرس در کل دنیا به رسمیت شناخته شده است و عضو اتحادیه اروپاست در این مقاله سعی شده دوره ها و دانشگاه های ارائه شده در جمهوری قبرس معرفی شوند. دوره های کارشناسی در این رشته معمولا 4 ساله و در اکثر دانشگاه های این کشور ارائه می شوند.

با اخذ ویزای تحصیلی قبرس می توانید برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در یکی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته اقدام کنید. برای کسب اطلاع از فرایند مهاجرت و اخذ انواع ویزا می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در قبرس

رشته علوم کامپیوتر با توجه به بازار کار کامپیوتر در قبرس بسیار محبوب است. در سال دوره های مختلفی از این رشته در دانشگاه های قبرس ارائه می شود. دانشجویان با داشتن حداقل مدرک کارشناسی واجد شرایط فعالیت در این کشور هستند. مدارک صادر شده در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه های معتبر قبرس مورد تایید کمیته فنی و علمی قبرس (ETEK) می باشد. اکثر دوره های ارائه شده در این رشته در مقطع کارشناسی و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس دنبال می شود. هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در قبرس نیز تقریبا سالیانه 8000€ (یورو) است.

از جمله شرایط تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در قبرس گواهینامه خروج از دبیرستان (HSLC) یا مدارک معادل بین المللی شناخته شده است. دانش آموزان با نمره HSLC پایین تر از 7.5/10 یا 15/20 یا معادل آن بسته به سیستم درجه بندی HSLC، در طول اولین سال تحصیل، راهنمایی و نظارت تحصیلی اضافی دریافت می کنند. جهت تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس نیز داشتن مدرک معتبر کارشناسی و مدرک زبان الزامیست.

از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در قبرس:

ردیفشرط
1دانشگاه اروپایی قبرس
2دانشگاه فردریک
3دانشگاه نیکوزیا
4دانشگاه فنی قبرس

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه اروپایی قبرس

مدرک علوم کامپیوتر فارغ التحصیلان را برای فرصت های بی پایان برای مشاغل مفید در یک صنعت در حال تغییر سریع، خلاق و مبتکرانه باز می کند کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه اروپایی قبرس EUC دانشجویان را با وسعت دانش و طیف وسیعی از مهارت های فنی در زمینه های نظری و کاربردی این زمینه در اختیار دانشجویان قرار می دهد. از طریق آموزش، دانشجویان تجربه عملی با برنامه نویسی کامپیوتر را کسب می کنند. این برنامه نه تنها مناطق سنتی مهندسی نرم افزار، بلکه تمام زمینه های تکاملی عمده علوم کامپیوتر را نیز در بر می گیرد. دانشجویان مجهز به مبانی محکم در زمینه های هوش مصنوعی، رایانش ابری، شبکه های کامپیوتری و امنیت و داده های بزرگ هستند.

این برنامه پایه و اساس قوی در مهارت های فنی، درک محیط کسب و کار و توانایی ارتباط این مهارت ها با کاربر نهایی را در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد. مدرک کارشناسی BSC در علوم کامپیوتر در EUC توسط اتاق علمی و فنی قبرس (ETEK) به رسمیت شناخته شده است. هزینه شهریه سالانه 8790€ (یورو) است.

تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در دانشگاه اروپایی قبرس

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه اروپایی قبرس

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه اروپایی قبرس دانشجویان دیگر رشته ها (به عنوان مثال ریاضیات، فیزیک، آموزش و پرورش) را به همراه فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر قادر می سازد مهارت ها و دانش پیشرفته ای را در موضوعات اصلی و تخصصی این زمینه توسعه دهند. به دنبال دید جامع و جهانی در زمینه های اصلی علوم رایانه، دانشجویان تخصصی را در حوزه فناوری نوظهور مانند یادگیری ماشین، فناوری های وب و تعامل انسان و کامپیوتر انتخاب می کنند. یکی از اجزای اصلی برنامه، پروژه تحقیقاتی است که در آن دانشجویان کار تحقیق و توسعه مستقل، علمی انجام می دهند و آنها را برای انجام مطالعات دکترا یا ورود به طیف وسیعی از مشاغل در صنایع بی شمار آماده می کند. هزینه کل تحصیل دوره 8478€ (یورو) می باشد.

درآمد متخصصین کامپیوتر در قبرس

طبق بررسی های صورت گرفته میزان حقوق ماهیانه کار در قبرس در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت میانگین 1980€ (یورو) در ماه است که بالغ بر 23800€ (یورو) در سال می باشد. همچنین افراد تازه کار در این رشته با تجربه کاری کمتر از 2 سال تقریبا حقوقی معادل 1400€ (یورو) کسب می کنند. از طرفی دیگر افراد دارای تجربه بیش از 10 سال درآمد ماهیانه 3200€ (یورو) دارند. شرایط و نحوه کار در قبرس در مقاله ای مجزا شرح داده شده است.

میزان درآمد این مشاغل در کشور قبرس با سایر مشاغل در زیر به مقایسه گذاشته شده است:

مقایسه حقوق ماهیانه کار مشاغل در قبرس

کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه فردریک قبرس

هدف برنامه علوم کامپیوتر این است که دانشجویان را با نظریه ها، فناوری ها و برنامه های کاربردی در زمینه موضوعی وسیع تر علوم کامپیوتر آشنا کند. این برنامه علاوه بر کسب مهارت عملی، دانشجویان را با توانایی سازگاری و تکامل در محیط محاسبات سریع و در حال تغییر اساسی مجهز می کند. این برنامه فارغ التحصیلان را برای استخدام به عنوان متخصصین کامپیوتر آماده می کند و پایه و اساس مطالعات تحصیلات تکمیلی در این زمینه را ایجاد می کند.

این برنامه بر ارائه دانش در 3 زمینه گسترده تمرکز می کند:

  • نظریه علوم رایانه: درک واضحی از پیشینه نظری و مبنای محاسبات به دانشجویان ارائه می دهد
  • سیستم های رایانه ای: درک نظری و عملی قوی از طراحی و توسعه سیستم های رایانه ای مدرن
  • توسعه برنامه های کاربردی: درک، طراحی و پیاده سازی راه حل های رایانه ای برای انواع مشکلات

فارغ التحصیلان این برنامه مجهز به دانش و مهارت های لازم برای طراحی، ایجاد، نگهداری و گسترش سیستم های نرم افزاری هستند که به طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله تجاری و فنی پاسخ می دهند. آنها می توانند در شرکت ها و سازمان های توسعه نرم افزار که از خدمات نرم افزاری پشتیبانی می کنند کار کنند. آنها همچنین می توانند سیستم های محاسباتی را طراحی، اجرا و مدیریت کنند. آنها الزامات استخدام در بخش های دولتی یا خصوصی را به عنوان مهندس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، شبکه، سیستم، پایگاه داده، طراحان امنیت و مدیران برآورده می کنند.

شرایط تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی را در قالب مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *