مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته علوم کامپیوتر در تایلند

رشته علوم کامپیوتر در تایلند

رشته علوم کامپیوتر در تایلند از رشته های پرمخاطب و مطرح در این کشور بوده و دانشجویان میتوانند با تحصیل اقامت این کشور را بدست آورند. این کشور، به طور دائم در لیست مورد نظرترین مقاصد سفر ثبت شده است. با این حال، این فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیلات عالی در آسیا هستند ارائه می دهد. تعداد کمی از کشورهای دیگر از نظر سطح کلی و مقرون به صرفه بودن دانشگاه های محلی می توانند با این کشور مقایسه کنند. این کشور که در جنوب آسیا واقع شده است، مقصدی جذاب است. اگرچه، دوران سیاسی سختی را پشت سر گذاشته است، با این حال تعداد بازدیدکنندگان و درآمد حاصل از گردشگری متوقف نشده است.

در سال 2017، این کشور پذیرای 37 میلیون گردشگر بود. این تعداد از بازدیدکنندگان بین المللی نیز به تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی ترجمه می شود و دانشگاه های این کشور سومین دانشگاه های محبوب در جنوب شرقی آسیا است. شاید مردم جذب غذاهای خوشمزه، هوای گرم، زندگی شبانه بی پایان و تنوع گسترده ای از گزینه های دانشگاه شوند. سیستم آموزش عالی در این کشور طی سال های گذشته اصلاحات متعددی را با هدف بهبود و وحدت آموزش انجام داده است. این شامل تغییر آزمون های پذیرش، تقویم دانشگاهی، برنامه های درسی و بودجه است. این نگارش جهت ارائه اطلاعات تحصیل رشته علوم کامپیوتر در تایلند از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در تایلند

هر زمان که قصد تحصیل در دانشگاه را دارید، اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند این است که چگونه یک برنامه کاربردی کامل طراحی کنید. هر یک از جنبه های مستندات باید با جزئیات کامل بررسی شود. متقاضی باید بفهمد که کمیته پذیرش تک تک تفاوت ها را در نظر خواهد گرفت و تفاوت بین بدست آوردن یا عدم دستیابی به نقطه مورد نظر در بهترین ویژگی ها نهفته است. نتایج آزمون خارجی و داخلی، دستاوردهای اضافی که متقاضی ممکن است داشته باشد، کمیته همه چیز را بررسی می کند. داشتن یک برنامه عالی برای شما ضروری است تا بتوانید به طور در این کشور تحصیل کنید.

اگر قصد تحصیل رشته علوم کامپیوتر در تایلند را دارید، دانشگاه های زیر توصیه می شود:

دانشگاه های علوم کامپیوتر در تایلند

روند پذیرش دانشگاه های دولتی در این کشور اخیرا تغییر کرده است. سیستم پذیرش مرکزی این کشور (TCAS) در سال 2018 معرفی شد و شامل 5 مرحله است که شامل آزمون ها و بررسی نمرات و مدارک دبیرستان است. در حال حاضر 54 دانشگاه در این کشور از این سیستم استفاده می کنند. دانشگاه های خصوصی روش های پذیرش خود را انتخاب می کنند که شامل مصاحبه، آزمون، مقاله نویسی یا فقط ارائه مدارک است.

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در تایلند

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در تایلند

تقریبا همه جنبه های زندگی مدرن ما تحت تأثیر محاسبات قرار دارد. از ساعت گرفته تا تلفن همراه، خودرویی که رانندگی می کنید، بازی هایی که انجام می دهید و ویدئویی که تماشا می کنید، نرم افزار جزء ضروری است. دانشمندان کامپیوتر نرم افزاری را طراحی می کنند که این جنبه های روزمره زندگی ما را تشکیل می دهد. فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در تایلند دارای فرصت های شغلی باورنکردنی و متنوعی هستند.

فرصت های شغلی آن ها عبارتند از:

  • مدیر پایگاه داده
  • دانشمند داده
  • توسعه دهنده بازی ها
  • توسعه دهنده برنامه تلفن همراه
  • مدیر شبکه
  • توسعه دهنده برنامه علمی
  • تحلیلگر امنیتی
  • معمار نرم افزار
  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • تحلیلگر سیستم ها
  • طراح و توسعه دهنده UI/UX
  • توسعه دهنده برنامه های وب

دانشمندان کامپیوتر مهارت هایی را در حل مشکلات باز، یادگیری تفکر خلاقانه خارج از چارچوب و همکاری تیمی توسعه می دهند. شما به عنوان یک دانشمند کامپیوتر، مهارت هایی برای ایجاد راه حل برای نیازهای جهان پیرامون خود و همچنین دنبال کردن رویکردهای نوآورانه برای علایق خود دارید.

حقوق ماهیانه کار در تایلند برای این رشته در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه دانشمندان کامپیوتر در تایلند

هزینه تحصیل در تایلند

همانطور که در اکثر کشورها اتفاق می افتد، هزینه تحصیل در تایلند برای دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی گران تر از دانشجویان داخلی در این کشور است. خوشبختانه هنوز در مقایسه با سایر دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه تحصیل برای برنامه های بین المللی به زبان انگلیسی معمولا از 2000$ تا 6000$ (دلار) در سال است. این باعث می شود که دانشگاه های این کشور به طور قابل توجهی ارزان باشند.

گاهی اوقات، دانشگاه های این کشور هزینه کل برنامه را به جای هزینه های سالانه یا دوسالانه شامل می شوند. اگر برنامه ای بسیار گران به نظر می رسد، قبل از اخراج دانشگاه با دقت بررسی کنید. به احتمال زیاد هزینه های نشان داده شده برای برنامه کامل است و شما فقط باید به ریاضی پرداخته و مبلغ را به تعداد سال ها یا ترم های برنامه تقسیم کنید.

هزینه زندگی در تایلند

اگر تحصیل در این کشور را انتخاب می کنید، باید هزینه اقامت تایلند را در نظر بگیرید. هزینه خوابگاه های اکثر دانشگاه ها بین 50$ تا 100$ (دلار) در ماه است. تقریبا 2 یا 3 برابر مبلغ یعنی 150$ تا 300$ (دلار) در ماه، یک دانشجوی بین المللی می تواند یک آپارتمان یک خوابه در شهر اجاره کند، که اغلب راحت تر است و فرصت های وسیع تری نه تنها برای دسترسی به دانشگاه بلکه همچنین از جاذبه های موجود در منطقه لذت ببرید.

هزینه های عمومی در مقایسه با سایر کشورهای جهان چندان زیاد به نظر نمی رسد. هزینه متوسط ​​غذا در حدود 150$ (دلار) در ماه و قبض آب و برق بیش از 30$ )دلار( در ماه است. اگر باید با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا توک تاک به دانشگاه بروید، ممکن است مجبور باشید بین 10$ تا 20$ (دلار) دیگر هزینه کنید.

جدول زیر هزینه اجاره خانه در شهر بانکوگ را نشان می دهد:

پارامترهزینه به بات
خانه 2 خوابه40000THB
خانه 1 خوابه (50 متر مربع)بین 30000THB تا 35000THB
خانه 1 خوابه (45 متر مربع)بین 12000THB تا 20000THB
استودیو مرکز شهربین 13000THB تا 16000THB
استودیو بیرون شهربین 8000THB تا 9000THB
خانه 4 خوابهبین 50000THB تا 100000THB

برای تحصیل در این کشور می توانید از خدمات کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *