مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان یکی از رشته های مورد توجه بوده و دانشگاه های این کشور این برنامه را با کیفیت آموزشی بسیار بالا ارائه می دهند. این کشور، با سابقه ای طولانی و غنی، اولین زبان اسلاوی نوشته شده را در خود جای داده است که در حال حاضر در چندین کشور دیگر به آن صحبت می شود. در دهه گذشته این کشور خود را به کشوری مدرن از اقتصاد عمدتا کشاورزی در اواسط 1900 تا اقتصاد علمی و تکنولوژیکی در عصر حاضر تبدیل کرد. این کشور با قرن ها تجربه، تحصیلات عالی با کیفیت را برای هر دانشجوی بین المللی ارائه می دهد.

تحصیلات عالی در این کشور از یک سیستم سنتی پیروی می کند و 3 سطح مطالعه وجود دارد که عبارتند از:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

موسسات آموزش عالی به 3 نوع مختلف تقسیم می شوند که شامل دانشگاه ها، مدارس عالی و کالج ها هستند. سال تحصیلی مانند بسیاری از کشورها از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. مدرک کارشناسی متوسط 4 سال و کارشناسی ارشد 1 یا 2 سال به طول می انجامد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان و موضوعات مربوط به تحصیل در این کشور خواهند پرداخت.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

فناوری همه چیز را لمس می کند، اما اغلب می تواند دور و بی روح به نظر برسد. در این کشور شما را متقاعد خواهید شد که علم و فناوری می تواند در سطح انسانی مرتبط باشد. اگر رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان را بخوانید، خواهید آموخت که چگونه مانند یک کارآفرین فکر کنید، در یک تیم بین المللی کار کنید و نمونه کارهایی را ایجاد کنید که مربوط به دنیای امروز است. شما در یک محیط پررونق و در حال توسعه به شبکه پر جنب و جوش افراد و منابع دسترسی خواهید داشت.

دانشگاه های این کشور در زمینه علوم کامپیوتر روش انقلابی دارند. برنامه ها بر اساس آموزش ساخته شده است که تکنولوژی، خلاقیت و تجارت را با هم ترکیب می کند. با تشکر از دوره های فنی پیشرفته در این کشور، شما را به پیشاهنگ آینده می رسانند. افرادی که علوم کامپیوتر را به زبان انگلیسی در این کشور می خوانند، مهارت ها و دانشی را کسب می کنند که به شما امکان می دهد با نگرش خلاقانه وارد دنیای فناوری شوید. این دوره ها توسط اساتیدی تدریس می شود که نه تنها مجرب هستند بلکه علاقه زیادی به ایجاد تأثیر در دنیای علم امروز و بیش از همه آینده دارند.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

دانشگاه های فنی این کشور به زبان های بلغاری، انگلیسی، فرانسوی یا آلمان تحصیل می کنند. اکثر برنامه های فنی بر اساس سیستم کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا سازماندهی می شوند. برخی دیگر از سیستم 5 ساله به علاوه دکترا پیروی می کنند. پس از اتمام موفقیت آمیز 5 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در شاخه مورد نظر اعطاء می شوند.

انتخاب تحصیل فنی در این کشور به زبان انگلیسی بسیار بزرگ است که عبارتند از:

  • مکانیک
  • برق
  • صنعتی
  • مکانیک
  • معماری
  • الکترونیک
  • ارتباطات از راه دور
  • رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان
  • فناوری های اطلاعات
  • مهندسی عمران

تعداد زیادی از دانشگاه های فنی این کشور دارای دوره های آموزشی فنی به زبان انگلیسی می باشند.

دانشگاه های فنی و حرفه ای که رشته علوم کامپیوتر را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه فنی صوفیه
  • دانشگاه فنی وارنا
  • دانشگاه فنی گابروو
  • دانشگاه جنگلداری
  • دانشگاه دولتی مطالعات کتابخانه و فناوری اطلاعات
  • مدرسه عالی – کالج “Telematika”

مشاغل کامپیوتر در بلغارستان

کاری که دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی انجام می دهند اغلب منجر به پیشرفت و افزایش کارایی در بسیاری از زمینه ها از جمله موارد زیر می شود:

مشاغل کامپیوتر در بلغارستاندانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات در سطح نظری تری نسبت به سایر متخصصان کامپیوتر کار می کنند. برخی از کارهای کامپیوتری بسیار مشکل هستند و نیاز به الگوریتم های پیچیده ای دارند که مجموعه دستورالعمل هایی هستند که به کامپیوتر می گویند چه کار کند. دانشمندان تحقیقات کامپیوتری سعی می کنند الگوریتم های موجود را بهبود بخشیده و سیستم کامپیوتری را تا حد ممکن کارآمد کنند. دانشمندان تحقیقات رایانه ای نیز الگوریتم های جدیدی ایجاد کرده اند. این الگوریتم ها پایه ای برای پیشرفت در بسیاری از انواع فناوری مانند سیستم های یادگیری ماشین و محاسبات ابری می شوند.

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای رشته علوم کامپیوتر آمده است:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در بلغارستان

هزینه تحصیل و زندگی در بلغارستان

شهریه ای که باید در دانشگاه های این کشور پرداخت کنید بستگی به نوع مدرک تحصیلی شما دارد. هزینه تحصیل در بلغارستان در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه سالانه به لو بلغارستان
کمترین5600BGN
بیشترین16000BGN

اگر مایل به گذراندن دوره 1 ساله در زمینه سبک پایه هستید، این مبلغ حدود 5000BGN (لو بلغارستان) خواهد بود. اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، واجد شرایط دریافت وام شهریه بلغاری هستید. ممکن است دانشجویانی از هر کشور دیگری واجد شرایط بورسیه تحصیلی برای کمک مالی باشند. این کشور، یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است و این امر در هزینه های زندگی نشان داده شده است. به طور متوسط​​، شما باید حدود 12300BGN (لو بلغارستان) در سال هزینه کنید. این مبلغ شامل محل اقامت، مواد غذایی، سفر و سایر ملزومات است.

هزینه دیگری که دانشجویان باید مد نظر قرار دهند، بیمه سلامت است. اگر دارنده کارت EHIC باشید، می توانید از خدمات درمانی مشابه شهروندان بلغاری با همان قیمت برخوردار شوید. اگر اهل کشور دیگری هستید، برای اقامت خود در این کشور به بیمه سلامت نیاز خواهید داشت. اگر در کشور خود بیمه درمانی دارید، باید اعتبار آن را در این کشور بررسی کنید. اگر بیمه درمانی ندارید یا بیمه نامه شما نامعتبر است، باید یک بیمه نامه مناسب خریداری کنید.

کار حین تحصیل در بلغارستان

اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا هستید، می توانید برای مشاغل پاره وقت درخواست دهید بدون این که مجوز بیشتری دریافت کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید، قبل از اینکه بتوانید شغل پاره وقت پیدا کنید، باید برای مجوز کار اقدام کنید. برای تأمین هزینه تحصیل نباید به شغل نیمه وقت تکیه کنید. اگر مایل به کار نیمه وقت هستید، آشنایی با زبان بلغاری مفید خواهد بود. کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن سابقه و اطلاعات لازم در امر مهاجرت به بلغارستان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *