مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

چنانچه به دنبال تحصیل در کشوری که هزینه مقرون به صرفه دارد هستید می توانید برنامه رشته علوم کامپیوتر در بلژیک را انتخاب کنید. این کشور، کشوری است که شهرت جهانی در زمینه بسیاری از موارد مختلف از سیاست بین المللی گرفته تا شکلات های معروف خود دارد. این کشور، که کاملا در مرکز اروپا واقع شده و توسط برخی از برجسته ترین و تأثیرگذارترین کشورهای جهان احاطه شده است، قطعا خود را به عنوان یک قطب برجسته بین المللی معرفی کرده است.

پایتخت این کشور، شهر بروکسل، به ویژه برای نفوذ سیاسی خود از طریق سفرا، روزنامه نگاران و همچنین محل فعالیت بسیاری از سازمان های تجاری بین المللی شناخته شده است. این شهر همچنین مقر نهادهای مهمی مانند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. علاوه بر این، این کشور به دلیل داشتن یک جامعه بین المللی خیره کننده نیز مشهور است. 11 میلیون شهروندی که در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند از طیف های مختلفی برخوردار هستند و به عنوان شهروندان خارج از کشور که برای زندگی در این کشور آمده اند در نظر گرفته می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در بلژیک و مشاغل این رشته پرداخته است.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

با توجه به موارد گفته شده در بالا، این ها دلایل بسیار زیادی است که این کشور را به کشوری جالب و شایسته برای ادامه تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است. نه تنها این کشور دارای یک اقتصاد توسعه یافته است، بلکه این کشور همچنین خانه برخی از مشهورترین آن ها است. دانشگاه های جهان دانشجویان در قلب فرصت های برجسته، به ویژه در مورد شبکه های بین المللی می باشند.

علاوه بر این، شهرهای مختلف کشور چند فرهنگی و چند زبانه هستند. با در دسترس بودن برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا در دانشگاه های باسابقه، سوال هزینه ها و امور مالی برای دانشجویان آینده پیش می آید. این کشور به دلیل ماهیت چند زبانه خود دارای زبان های اصلی هلندی، فرانسوی و آلمانی است. بنابراین، اکثر دوره های ارائه شده توسط دانشگاه های کشور به این 3 زبان تدریس و اداره می شود.

دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • Université Libre de Bruxelles
  • دانشگاه آزاد بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ

جدول زیر رتبه دانشگاه های بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه کاتولیک لوون4855
دانشگاه گنت85159
دانشگاه کاتولیک لوون148182
Université Libre de Bruxelles202348
دانشگاه آزاد بروکسل271412
دانشگاه آنتورپ212427

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

دانشمند کامپیوتر مسئول توسعه، برنامه نویسی و اصلاح سخت افزار و نرم افزار است. نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در بلژیک را برای رشته علوم کامپیوتر در بلژیک نشان می دهد:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

او راه حل هایی برای مشکلات پیچیده در سیستم های اطلاعات و کنترل می یابد. دانشمندان کامپیوتر جزء متخصصان کامپیوتر هستند. بنابراین، حوزه مسئولیت آن ها نه تنها رشته علوم کامپیوتر در بلژیک بلکه علوم نظری و عملی کامپیوتر را نیز شامل می شود. هنگامی که دانشمندان کامپیوتر مشغول به کار می شوند، ممکن است در زمینه سخت افزار، برنامه نویسی یا نظریه تخصص داشته باشند. آن ها همچنین می توانند واقعیت مجازی را در رباتیک توسعه دهند. با این حال، آن ها تمایل ندارند فقط در یک زمینه تخصص داشته باشند. بنابراین، به عنوان کارمند به دنبال آن ها هستند.

دانشمندان کامپیوتر باید علمی را که زیربنای نرم افزار سیستم های کامپیوتری و ارتباط متقابل بین سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری، و همچنین مسائل مربوط به کارایی و قابلیت استفاده است، درک کنند و بیشتر بر نرم افزار تأکید می شود. هنگام مطالعه علوم کامپیوتر، معمولا بر تجزیه و تحلیل و طراحی الگوریتم ها تأکید می شود، که شکل کلی ارائه راه حل های مشکل هستند. دانشمندان کامپیوتر باید بتوانند با تجزیه و تحلیل و حل مشکلات، سرانجام راه حل های خود را به ابزارهای نرم افزاری خاص و محیط کامپیوتری معین تبدیل کنند.

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در بلژیک

هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

شهریه دانشگاه های این کشور از 800€ تا 9000€ (یورو) به طور سالانه متغیر است. هزینه زندگی بسته به موقعیت و شرایط دانشجو می تواند متفاوت باشد. به طور متوسط، بودجه دانشجویی می تواند بین 700€ تا 900€ (یورو) در ماه باشد. فرصت های بورسیه نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.

با این حال، ممکن است که شما در این کشور به طور رایگان تحصیل کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید از قبل برنامه ریزی های زیادی انجام دهید. همان طور که قبلا اشاره شد، هزینه زندگی در بلژیک معمولا بین 700€ تا 900€ (یورو) در ماه متغیر است. در شهرهای بزرگ، ممکن است به بودجه بیشتری احتیاج داشته باشید، اما این تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادات هزینه شما بستگی دارد.

در نمودار زیر هزینه های متوسط زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی این کشور آورده شده است:

متوسط هزینه زندگی در بلژیک

کار حین تحصیل در بلژیک

در این کشور، تمام دانشجویان خارجی، حتی اگر از خارج از منطقه اقتصادی اروپا باشند، می توانند هنگام تحصیل مشغول به کار شوند. تنها شرط این است که دانشجویان باید در موسسه آموزش عالی ثبت نام کرده و مجوز اقامت معتبر داشته باشند. از سال 2018، دیگر نیازی به درخواست مجوز کار نیست. شما فقط به “مجوز واحد” اساسی نیاز دارید.

توجه داشته باشید که مجوز اقامت معتبر به این معنی است که دانشجویان باید در ثبت نام خارجیان ثبت نام کرده و دارای گواهی ثبت نام در آنجا (C.I.R.E.) باشند. می توانید این سند اقامت را از مقامات محلی محل اقامت (خدمات مقیم یا خارجی) درخواست کنید. برای اطلاع از زمان کار در بلژیک، به مجوز اقامت خود نگاهی بیندازید. توسط شهرداری صادر شده است، در آن تمام گزینه هایی که برای دسترسی به بازار کار در این کشور دارید، ذکر شده است.

بسته به دوره ای که قصد کار دارید، گزینه های زیر برای شما باز است:

  • در طول تعطیلات مدرسه: دانشجو می تواند بدون محدودیت در تعداد ساعت کار کند.
  • در طول سال تحصیلی: دانش آموز نمی تواند بیش از 20 ساعت در هفته کار کند و کار باید با مطالعه سازگار باشد.

چنانچه نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از کارشناسان این مجموعه که سال ها در زمینه مهاجرت تخصص دارند، مشاوره دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *