مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته طب ورزشی در ژاپن

رشته طب ورزشی در ژاپن

تاریخچه رشته طب ورزشی در ژاپن و علم انجمن ورزشی ژاپن از زمانی آغاز شد که در سال 1947 “دفتر مشاوره پزشکی ورزشی” را تأسیس کرد. پس از آن، برای ترویج تقویت ورزشکاران در المپیاد XXIII در توکیو (1964)، “کمیته تحقیقات علمی ورزشی” (اکنون، کمیته تحقیقات پزشکی ورزشی و علوم) را در سال 1960 سازماندهی کرد و به پیشبرد فعالیت هایی پرداخت که از تقویت ورزشکارانی مانند ترویج آموزش پزشک در رشته های مختلف ورزشی. از سال 1975، علاوه بر حمایت پزشکی و تحقیقات فوق، پروژه های تحقیقاتی را برای ترویج ورزش در ژاپن از حوزه های مختلف تحقیقاتی مانند پزشکی ورزشی، فیزیولوژی ورزش، تغذیه ورزشی، روانشناسی و جامعه شناسی توسعه داده است.

در طی دوره اخیر رشته طب ورزشی در ژاپن به دنبال مروری بر علوم ورزشی و تحقیقات علمی، استفاده از شواهد برای لذت بردن از فرهنگ ورزش، ساخت پایگاه داده برای یافته های تحقیق، تقویت عملکرد اتاق فکری پزشکان ورزشی، حفظ و بهبود تنوع و پایداری از طریق ورزش، بهبود کیفیت مربیان و رهبران ورزشی که قادر به پاسخگویی به نیازهای مختلف، برنامه موفقیت آمیز سالمندی، پیشگیری از آسیب های ورزشی و گرمازدگی و افزایش مشارکت بین سازمان های عضو و موسسات تحقیقاتی مرتبط با ورزش است و این تنوع اهداف موجب شکل گیری چشم اندازی شغلی مناسبی در این کشور شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان اعزام های مختلف علمی و کاری خود، ژاپن را همواره به عنوان مقصدی مطلوب ارزیابی می کند و آماده ارائه مشاوره های لازم در این زمینه متقاضیان است.

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته طب ورزشی در ژاپن

دانشکده علوم ورزشی در دانشگاه Waseda در سال 2003 در ژاپن، تأسیس شد و آموزش و تحقیقات مرتبط با علوم ورزشی را انجام می دهد، که بخش علوم ورزشی عمدتاً در زمینه های علوم طبیعی و گروه علوم انسانی ورزش در علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می کند. با نگاهی به روند شرکت کنندگان در امتحانات و ثبت نام دانش آموزان در چند سال گذشته، سؤالاتی مطرح شد که آیا لزوماً داشتن یک سیستم دو گروهی مناسب است یا خیر. پس از این دوره، دانشکده سیستم بخشی را حذف کرد و دوباره به عنوان یک بخش (گروه علوم ورزشی) شروع به کار کرد. در نتیجه این تغییر، همه دانشجویان در سال اول خود به تحصیل علوم ورزشی از دیدگاه های مختلف می پردازند و سپس از این مطالعات به عنوان پایه استفاده می کنند و رشته های تخصصی را انتخاب می کنند.

در شکل زیر به انواع تخصص های مرتبط با طب ورزشی در دانشگاه واسدا در ژاپن اشاره شده است.

شرایط ویزای کار محصلان رشته طب ورزشی در ژاپن

هر تبعه خارجی که قصد زندگی و کار در ژاپن را برای هر مدت زمانی دارد، نیاز به ویزای کار ژاپن دارد. اگرچه شهروندان چندین کشور وجود دارند که از داشتن ویزای ژاپن معاف هستند، این معافیت فقط برای کسانی اعمال می شود که به عنوان توریست، بازدیدکنندگان کوتاه مدت و افراد تجاری یا سایر اهداف تفریحی وارد می شوند. برای اقامت طولانی مدت (کار، تحصیل، گردهمایی خانواده)، همه باید ویزای مناسب ژاپن را دریافت کنند.

هنگامی که برای ویزای کار ژاپن درخواست می کنید، باید مدارک پشتیبان زیر را ارسال کنید:

  • گواهی صلاحیت
  • فرم درخواست ویزای کار ژاپن، تکمیل و امضا شده است، می توانید یک نسخه از فرم درخواست را از وب سایت وزارت امور خارجه ژاپن (اینجا) دانلود کنید.
  • پاسپورت معتبر شما به همراه فتوکپی از آن
  • تصاویر در اندازه پاسپورت با مشخصات زیر ابعاد: 4cm x 3cm

علاوه بر این عکس شما باید پس زمینه سفید ساده، بدون هیچ گونه الگو و سایه باشد و صورت شما باید کاملاً قابل مشاهده باشد. جدا از مبحث عکس، اسنادی که موقعیت شما در شرکت/سازمان، حقوقی که دریافت خواهید کرد و مدت زمان کار را شرح می دهد و مدارکی که گواه سابقه تحصیلی و حرفه ای قبلی شما باشد و مدارک مربوط به شرکت پذیرنده از قبیل ثبت شرکت، صورت سود و زیان باید ارائه شود. توجه داشته باشید که قبل از درخواست برای ویزای کار ژاپن، باید بیشتر مدارک را برای کارفرما یا حامی خود در ژاپن ارسال کنید تا آنها بتوانند برای گواهی واجد شرایط بودن در خدمات مهاجرت آنجا درخواست دهند.

شرایط ویزای کار محصلان رشته طب ورزشی در ژاپن

موقعیت های شغلی مرتبط با طب ورزشی در ژاپن

یکی از زمینه های مورد علاقه در حوزه طب ورزشی که به سرعت در حال رشد است، تغذیه ورزشی است. همچنین یکی از با ارزش ترین ها، به ویژه برای ورزشکاران حرفه ای یا تیم های ورزشی است. متخصصان تغذیه امروزی فقط برنامه های استاندارد غذایی سالم را ایجاد نمی کنند. در عوض، آنها نوع بدن فردی، میزان متابولیسم و ​​تعداد زیادی از عوامل منحصر به فرد دیگر را برای ایجاد یک برنامه غذایی شخصی برای هر ورزشکار ارزیابی می کنند. برخی دیگر به حوزه های خاصی مانند کاهش وزن می روند. این تکنیکی است که بوکسورها و مبارزان برای ایجاد وزن مورد نیاز قبل از مبارزه استفاده می کنند. متخصصان تغذیه امروزی این موضوع را به یک علم دقیق رسانده‌ اند، جایی که می‌ توانند به ‌طور دقیق تغییرات بدن را به صورت ساعتی پیش‌ بینی کنند.

کار آنها کمک می کند تا به چیزی که هنوز یک تمرین بسیار بحث برانگیز است اعتبار بخشد و ورزشکارانی که به طور ایمن و کارآمد وزن خود را کاهش می دهند، وقتی اولین زنگ به صدا در می آید، از مزیت برخوردار هستند. علاوه بر این موقعیت های توانبخشی با توجه به مستن شدن جمعیت ژاپن، از جمله موقعیت های فعال در حوزه طب ورزشی در ژاپن است.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در ژاپن

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در ژاپن کار می کند، معمولا حدود 1490000JPY (ین) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از JPY746000 تا JPY2310000 (ین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط JPY​​1490000 (ین) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از JPY1490000 (ین) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از JPY1490000 (ین) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از JPY1010000 (ین) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از JPY1010000 (ین) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان ورزشی کمتر از JPY1900000 (ین) درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در ژاپن می باشد:

اگر می خواهید بهترین شهرهای ژاپن را بشناسید، مطالب مختلفی راجع این موضوع در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وجود دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *