مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته طب ورزشی در صربستان

رشته طب ورزشی در صربستان

از میان کشورهای اروپایی، شاید رشته طب ورزشی در صربستان ناشناخته بیاید، اما جالب است که این کشور در رشته طب ورزشی دارای تاریخچه خوبی است. و امروزه موسسه ورزش و پزشکی ورزشی صربستان Zavod za sport i medicinu sporta Republike Srbije به یک سنت ده ساله نگاه می کند. این مرکز یک مرکز مدرن با جدیدترین تجهیزات است که در آن کادری مجرب و متخصص آخرین دستاوردهای فنی و علمی در زمینه ورزش، فعالیت بدنی، پزشکی ورزشی، فیزیولوژی، روانشناسی ورزشی و بسیاری از رشته های دیگر را رصد می کنند. خدمات با بهترین کیفیت به کاربران خود و در عین حال انجام تحقیقات در این زمینه ها. فناوری تشخیصی باکیفیت، آموزش مستمر کارکنان، ایجاد مشارکت با سایر موسسات علمی و حرفه ای پیشرو در داخل، منطقه و خارج از کشور از جمله مواردی است که موسسه به خصوص به آن افتخار می کند.

فارغ از این مرکز، در صربستان ورزش حرفه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ملی تبدیل شده است که نگرش جدی به ورزش و از سوی دیگر مدال های درخشانی که حاصل چنین نگرشی است به خوبی گواه آن است. از همین رو طب ورزشی به رشته ای تخصصی در این کشور تبدیل شده است. شما از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با به روزترین اطلاعات مرتبط با رشته طب ورزشی در صربستان و چشم انداز شغلی این رشته آشنا شوید.

خدمات انستیتوی ملی رشته طب ورزشی در صربستان

انستیتوی ملی طب ورزشی صربستان که از اصلی ترین موسسات پزشکی ورزش در این کشور است، خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • تست های دوره ای، یعنی نظارت بر ویژگی های انسان شناختی کودکان، جوانان و بزرگسالان
  • کنترل سطح آموزش ورزشکاران برتر آینده نگر و فعلی و مشاوره تخصصی به این ورزشکاران و متخصصان ورزشی
  • سازماندهی و تحقق تمرینات مستمر و آمادگی نهایی ورزشکاران برتر فعلی و آینده نگر
  • حفظ سوابق جامع در زمینه ورزش هایی که برای صربستان به عنوان یک کشور ورزشی حیاتی است (جمع آوری و پردازش داده های مربوط به ورزشکاران، باشگاه ها، انجمن ها، امکانات و سایر) و انتشار دوره ای داده های تجمعی از این رکوردها
  • آموزش حرفه ای و آموزش پیشرفته متخصصان و کارشناسان ورزشی در زمینه ورزش و پزشکی ورزشی با همکاری مؤسسه آموزش عالی

شرایط پذیرش در رشته طب ورزشی در صربستان

پذیرش در مطالعات تخصصی از طریق مناقصه عمومی وزارت بهداشت جمهوری صربستان، 2 بار در سال (مارس و سپتامبر) انجام می شود. برای ثبت نام، دانش آموزان باید تاییدیه وزارت بهداشت جمهوری صربستان را ارائه دهند. در حال حاضر رشته پزشکی ورزشی یکی از شاخه های پزشکی ناقص است، یعنی امکان پذیرش این رشته به صورت داوطلب وجود دارد. حق درخواست برای تخصص پزشکی ورزشی به دانشجویانی اعطا می شود که دوره تحصیلی یکپارچه دانشگاهی را در رشته علوم پزشکی به مدت 6 سال) گذرانده باشند، که 6 دوره کارآموزی را گذرانده و در آزمون حرفه ای گذرانده باشند.

دوره کارآموزی تخصصی پزشکی ورزشی 3 سال به طول می انجامد. دانشجویان ملزم به انجام یک برنامه رزیدنتی تحت نظارت مربی منصوب شده توسط شورا برای دوره های تخصصی در دانشکده پزشکی هستند. در طول دوره کارآموزی، گروه پزشکی ورزشی دوره اجباری دو ترم تئوری و عملی را برگزار می کند که 9 ماه طول می کشد. پذیرش در دوره اجباری 2 ترم توسط مناقصه انجام می شود و کلاس ها از اول مهر تا 30 خرداد سال تحصیلی جاری تشکیل می شود. در طول بخش تئوری دوره 2 ترم، فصل ‌های انتخابی پردازش می‌شوند و این امکان را به کارورز می ‌دهد تا با آخرین دستاوردهای حرفه‌ای و علمی در پزشکی ورزشی آشنا شود.

در این دوره، اداره پزشکی ورزشی برای کلیه کارورزان آزمون های اجباری را برگزار می کند:

  • فیزیولوژی فعالیت بدنی
  • قلب و عروق ورزشی
  • فعالیت بدنی در کودکان
  • ارتوپدی ورزشی
  • جراحی عمومی و کمک های اولیه در ورزش
  • توانبخشی ورزشکار
  • تغذیه، مکمل و دوپینگ

شرایط پذیرش در رشته طب ورزشی در صربستان

دلایل انتخاب صربستان برای تحصیل رشته طب ورزشی

صربستان نزدیک به اروپای مرکزی واقع شده است و کشورهای همسایه بسیاری از جمله دارد. مجارستان، کرواسی، بلغارستان، و غیره. این به شما امکان می دهد در طول تحصیل خود سفر کنید و فرهنگ های جدید را با دوستان خود از دانشگاه کشف کنید. همچنین فرودگاه های بین المللی مختلفی در صربستان وجود دارد (به عنوان مثال فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد و فرودگاه کنستانتین بزرگ نیش) و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای مستقیم به آنها ارائه می دهند. علاوه بر این، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در صربستان، افراد زیادی را که مشتاق تحصیل در خارج از کشور در یک دانشگاه پزشکی معتبر هستند، جذب می کند. تحصیل پزشکی در اروپای غربی ممکن است حدود €10000 (یورو) در سال برای شما هزینه داشته باشد.

در حالی که هزینه تحصیل سالانه برای همان برنامه تحصیلی در صربستان تنها حدود €5500 (یورو) ست. آخرین اما نه کم اهمیت ترین، یکی از چیزهایی که دانشجویان آن را مهم می دانند، هزینه های مقرون به صرفه زندگی در صربستان است. آیا می دانستید اجاره یک آپارتمان زیبا و مدرن حدود €200 (یورو) در ماه است؟ وعده های غذایی در رستوران ها نیز بسیار ارزان است. از سوی دیگر، دانشگاه های معتبر پزشکی در صربستان دروس مرتط با رشته طب ورزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و سطح تحصیلات عالی است و فضای چند فرهنگی در دانشگاه های صربستان عالی است.

 درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در صربستان

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در صربستان کار می کند، معمولا حدود 344000RSD (دینار) در ماه درآمد دارد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از RSD165000 (دینار) در ماه (حداقل حقوق) تا RSD540000 (دینار) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​RSD357000 (دینار) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از RSD357000 (دینار) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RSD357000 (دینار) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از RSD235000 (دینار) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از RSD235000 (دینار) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا RSD193000 (دینار) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال RSD274000 (دینار) در ماه درآمد کسب کند، که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل RSD360000 (دینار) در ماه به دست می آورد که 31% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در صربستان می باشد:

دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی برای آغاز تحصیل در در رشته طب ورزشی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اخذ مستر کارت صربستان، می توانند از خدمات حقوقی ما استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *