مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته طب ورزشی در پرتغال

رشته طب ورزشی در پرتغال

بسیاری از دانشجویان دکترای باشگاه های ورزشی، فارغ التحصیلان رشته طب ورزشی در پرتغال هستند که برخی از طریق اساتید در باشگاه ها پذیرش می شوند. در پرتغال دانشجویان مهارت های لازم برای عملکرد پزشکی ورزشی را کسب می کنند. آنها قادر به پیشگیری، تشخیص و درمان در پزشکی ورزشی و حوزه های مرتبط هستند.

همچنین می توانند به طور منطقی ورزش بدنی را به عنوان یک درمان اجباری ترویج کنند. هر واحد درسی در دانش طب ورزشی در پرتغال، مهارت ها و شایستگی ها را از طریق سخنرانی در کلاس های درس و آموزش ارتقا می دهد. نمره نهایی این پارامترها را در نظر می گیرد. چنانچه شما مشتاق راه یافتن به جمع دانشجویان پرتغالی هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده معرفی دانشگاه های مطلوب شما در این رشته است.

معرفی موقعیت شغلی در رشته طب ورزشی در پرتغال

موسسه línica Espregueira Mendes یک مجموعه پزشکی است که با بهترین متخصصان پزشکی ورزشی در پرتغال همکاری می ‌کند تا راه ‌حل ‌هایی را ارائه دهد که در آن ورزشکاران رشته ‌ها و سطوح مختلف مسابقات بتوانند درمان شوند و به سرعت عملکرد خود را بازیابی کنند. چراکه بسیاری از ورزشکاران در طول دوران حرفه ای خود از آسیب های ورزشی رنج می برند. هنگامی که یک آسیب به درستی درمان نمی شود، می تواند زوال حرفه یک ورزشکار با عملکرد بالا باشد. به همین دلیل مهم است که در دستان بهترین متخصصان باشید و یک برنامه بهبودی مؤثر و متناسب با نیازهای فردی داشته باشید. شما در این مجموعه می توانید در بخش معاینه و تشخیص ورزشی پیشرفته فعال شوید.

از سوی دیگر این مجموعه انواع درمان های نوآورانه همچون پلاسمای غنی از پلاکت، ویسکو مکمل سازی، ارتوکین، جراحی پیوند منیسک، الکترولیز از راه پوست داخل بافتی؛ دستگاه تست رباط زانو Porto Knee Testing Device دستگاه جدید ثبت اختراع برای اندازه گیری بی ثباتی قدامی خلفی و چرخشی زانو، فیزیوتراپی و توانبخشی با تکنولوژی روز، تردمیل ضد جاذبه Alter G، مزوتراپی، حرکت حرکتی، اوزون درمانی، شاک ویو تراپی، استئوپاتی، درمان با سیگنال پالس و الکتروتراپی را انجام می دهد و شما می توانید تنوعی از تجارب را کسب کنید.

اهداف آموزشی رشته طب ورزشی در پرتغال

دانشجویان رشته طب ورزشی در پرتغال، فقط می‌ توانند در امتحانات کلاس‌ هایی ثبت نام کنند که در حال حاضر تحت شرایط شماره 6 ماده 4 سیاست آموزشی ثبت نام کرده ‌اند. موارد زیر نمونه هایی از موارد ارزیابی هستند:

  • امتحانات شفاهی یا کتبی، کار کتبی یا عملی، پروژه های فردی و گروهی که ممکن است نیاز به دفاع شفاهی داشته باشد
  • ارزیابی برای هر کلاس ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد ذکر شده در بالا باشد.
  • نمره گذاری بر اساس مقیاس 0 تا 20 است و برای قبولی نمره 10 لازم است.

اهداف یادگیری شامل آموزش دانش در رشته های فیزیولوژی، تغذیه، فارماکولوژی، ریه، قلب، روانشناسی، آسیب عصبی، ارتوپدی، توانبخشی و سمینارها، درماتولوژی، اورولوژی، چشم پزشکی، غدد درون ریز و تجویز ورزش، 10 دوره با سخنرانی، دروس نظری-عملی و عملی است. مهارت های به دست آمده در کارشناسی ارشد این رشته، توسط انجمن پزشکی پرتغال و کالج پزشکی ورزشی پرتغال به رسمیت شناخته می شود زیرا آموزش های تکمیلی انجام شده در دو ترم اول توسط دانشکده تخصصی پزشکی ورزشی، به عنوان یکی از ارکان لازم برای پذیرش در آزمون در رشته تخصصی پزشکی ورزشی، بررسی می شود. همچنین دانشجویان تشویق می شوند تا در خدمات پزشکی و جراحی با مرتبط شرکت کنند

اهداف آموزشی رشته طب ورزشی در پرتغال

ساختار آموزش رشته طب ورزشی در پرتغال

آموزش پزشکان ورزشی در پرتغال به گونه ای است که بتوانند ورزشکاران و سایر افراد متعهد به ورزش و فعالیت بدنی را ارزیابی کنند. هدف ساختار آموزشی طب ورزشی پرتغال، ارائه مطالب نظری و عملی در حوزه پزشکی ورزشی و فعالیت بدنی با انگیزه های بالینی و مراقبت های بهداشتی قوی و همچنین امکان توسعه تحقیقات در این زمینه است. از درک پدیده های بیولوژیکی ناشی از سطح معینی از عملکرد فیزیکی و همچنین مرتبط ترین سازگاری های ارگانیک حمایت می کند. جنبه های بالینی ناشی از ورزش، ارجاع به ساختارها، اندام ها و سیستم های ارگانیک مختلف، ارائه مشخصات تاریخچه بالینی، کاوش نشانه شناختی، توسعه تشخیصی، معاینات اضافی، درمان و پیش آگهی (عملکردی و حیاتی) را توسعه می دهد.

شرایط پذیرش داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، شامل موارد فوق می شود:

  • دارندگان مدرک کارشناسی یا معادل قانونی
  • دارندگان مدرک تحصیلی عالی خارجی که پس از گذراندن دوره اول تحصیلی اعطا شده است که باید بر اساس اصول فرآیند بولونیا در یک کشور متعهد به این فرآیند ساختار یافته باشد.
  •  دارندگان مدرک تحصیلی عالی خارجی که از سوی شورای علمی ذیصلاح قانونی مؤسسه آموزش عالی که می خواهند در آن پذیرفته شوند، برای تحقق اهداف مدرک کارشناسی به رسمیت شناخته شود.
  • دارندگان برنامه درسی آکادمیک، علمی یا حرفه‌ای که به ‌عنوان تأییدیه ظرفیت انجام این دوره از مطالعات توسط شورای علمی صلاحیتدار قانونی موسسه آموزش عالی که می‌ خواهند در آن پذیرفته شوند، تشخیص داده شود.

معرفی یک برنامه طب ورزشی در پرتغال

اگر می خواهید بخشی از گروه رهبرانی باشید که صنعت ورزش را متحول می کنند، در پرتغال به مدت 2 سال شما این فرصت را خواهید داشت که در یک تجربه یادگیری فراموش نشدنی غوطه ور شوید، با مدیریت سازمان ها، رویدادها و امکانات ورزشی از منظر جهانی و صرفاً تکنولوژیکی آشنا شوید و یاد بگیرید. یک برنامه کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی، که در آن از شهرهای سه قاره (آمریکا، آسیا و اروپا) بازدید خواهید کرد و با پشتیبانی از GSIC که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، به دنیای دیجیتال و پیشرفت ‌های تکنولوژیکی صنعت خواهید رفت. برای کار در یک صنعت هیجان انگیز، مانند ورزش، که 1.79% از تولید ناخالص داخلی اروپا را تولید می کند و طبق آمار یورواستات، بیش از 1.8 میلیون شغل تنها در اتحادیه اروپا در سال 2018 دارد، آماده باشید.

ترم های تبدیل دیجیتال به طور کامل به صورت آنلاین (جریان و جلسات درخواستی) انجام خواهند شد که در جدول زیر به صورت جزئی تر ارائه شده است:

توضیحاتمراحل
6 ماه کارآموزی تضمینی در سازمان های ورزشی1
سال 1: سپتامبر تا ژوئن: سفر آکادمیک به چین و آلمان2
سال دوم: سپتامبر تا ژوئن: سفر آکادمیک به شیکاگو (ایالات متحده آمریکا) و 6 ماه سابقه کار در سازمان های ورزشی3

درآمد شاغلان بازار کار طب ورزشی در پرتغال

فردی که به عنوان فیزیولوژیست ورزشی در پرتغال کار می کند معمولا حدود 6170€ (یورو) در ماه درآمد دارد که به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 284€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 9810€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​6660€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان فیزیولوژیست ورزش کار می کنند کمتر از 6660€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 6660€ (یورو) درآمد دارند.

طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر است. بر این مبنا، یک فیزیولوژیست ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 3220€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 4300€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 6360€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر سایر مطالب مربوط به سطح درآمد متخصصان ورزشی در پرتغال طرح شده است:

جهت اطلاع بیشتر از هزینه زندگی در پرتغال، می توانید سایر مقالات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *