مهاجرت تحصیلی سنت لوسیا

تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

برای آندسته از افراد که به تحصیل دندان پزشکی در خارج از مرز های ایران فکر می کنند، تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا یکی از گزینه های مد نظر است. این کشور به دلیل مناظر و زیبایی های طبیعی، وجود 2 آتش فشان فعال و مناظر بکر و دست نخورده یکی از زیبا ترین جزایر منطقه کارائیب است. البته برای کسانی که به مهاجرت تحصیل فکر می کنند بررسی کلیه ابعاد زندگی و تحصیل و شرایط اخذ اقامت قابل بررسی و حائز اهمیت است. مثلا زبان مردم این کشور به صورت کلی به زبان فرانسوی و انگلیسی است و زبان تحصیل دانشجویان عموما به زبان انگلیسی است. واحد پول این کشور نیز همانند کلیه جزایر موجود در کارائیب، دلار کارائیب شرقی است.

به دلیل آمار پایین جرم و جنایت در این کشور، امنیت افرادی که در این جزیره برای تحصیل اقدام می کنند بسیار بالا بوده و یکی از نگرانی های دانشجویان بر این منوال بر طرف می گردد. قسمت اصلی اقتصاد این کشور بر پایه گردشگری بوده و عمده درآمد ناخالص ملی بر پایه این مهم محاسبه می گردد، ضمن اینکه این کشور در صادرات میوه و به خصوص صادرات موز تامین می گردد. دانشجویان بین المللی نیز با دانش زبان انگلیسی به راحتی می توانند در این کشور تحصیل کنند. البته برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سنت لوسیا ممکن است سوالاتی برای علاقمندان به وجود آید که در ادامه به بررسی این سوالات که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است، پاسخ داده خواهد شد.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

بررسی تحصیل دندان پزشکی در سنت لوسیا

دندانپزشکان با پیشگیری از بیماری ها، ترویج سبک زندگی سالم و در صورت لزوم درمان بیماری های بافت های نرم دهان و همچنین دندان ها و لثه ها از سلامت دهان و دندان افراد مراقبت می کنند. به عنوان یک دندانپزشک آینده، شما به نگرش مراقبتی، دانش و درک علمی خوب، مهارت های فنی و توانایی برقراری ارتباط خوب نیاز دارید. برنامه درسی شما را تشویق می کند تا به روشی تعاملی و خلاقانه در یک محیط حمایتی یاد بگیرید. از همان ابتدا شما اصول علوم پایه دندانپزشکی و نحوه اعمال آنها در موقعیت های بالینی را یاد می گیرید. شما می توانید مهارت های جدید خود را در یک محیط بالینی به کار ببرید.

در پایان ترم اول شما آماده ملاقات با اولین بیماران خود، برقراری ارتباط حرفه ای با آنها، درک مسائل بهداشتی آنها و آماده شدن برای شروع اقدامات بالینی دندانپزشکی ساده در ترم دوم خواهید بود. ویژگی های ابتکاری زیادی برای تحصیل در سنت لوسیا وجود دارد، روش تحصیل را با انعطاف پذیری و کیفیت بافتی مانند زندگی حفظ می کند. شما می توانید از طریق دوره های کارآموزی تابستانی در پروژه های تحقیقاتی شرکت کنید و در پروژه ویکی دندانپزشکی شرکت کنید. در هفته کشف سالانه می توانید موضوعی را که انتخاب می کنید بررسی کنید. شما می ‌توانید از طریق یک مطالعه انتخابی که می ‌تواند شامل سفر برای دیدن دندانپزشکی در فرهنگ‌ های متفاوت باشد، بر این موضوع تمرکز کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا

به صورت کلی برای تحصیل و اقامت در سنت لوسیا نیز مانند تمام کشور های جهان، فرد نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارد. البته برای افراد مقیم تعدادی از کشور ها و برای گذراندن دوره های بین المللی کمتر از 90 روز نیازی به اخذ ویزای تحصیلی وجود ندارد اما در صورت بیشتر بودن هر دوره تحصیلی عدم اخذ ویزای تحصیلی خلاف قوانین این کشور است. تعدادی از کشورهایی که جهت گذراندن دوره های بین المللی کمتر از 90 روز نیازی به اخذ ویزا ندارند عبارتند از: ایالت متحده آمریکا، بعضی از کشورهای اروپایی، فیجی، کلمبیا، استونی، قبرس، شیلی از جمله این کشورها هستند.

دانشگاه های سنت لوسیا برای پذیرش، قوانین منحصر به خود را دارند و چنانچه متقاضی در حین گرفتن پذیرش مدرک زبان نداشته باشد، می تواند با شرکت در آزمون ورودی زبان و یا اثبات توانایی برآورده کردن مهارت زبان از دانشگاه پذیرش گرفته و زمان مصاحبه با سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی سنت لوسیا مدرک زبان خود را ارائه کند. به طور کلی مدرک زبان مورد نیاز برای هر مقطع متفاوت و با بالاتر رفتن مقطع تحصیلی سطح زبان افراد نیز باید بالا تر رود و در مقاطع دکتری و نیز معادل سازی مدارک برخی از رشته ها مثل پزشکی و دندان پزشکی و سایر رشته های مرتبط با علوم پزشکی ارائه مدرک C1 الزامی است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

شرایط پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

تمامی متقاضیان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا هستند، باید شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور را به خوبی بررسی کنند. زیرا بدون رعایت شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی اجازه تحصیل در دانشگاه های این کشور را نخواهید داشت. یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا، معیارهای سنی می باشد. حداقل سن متقاضیان برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در سنت لوسیا باید 18 سال در زمان درخواست باشد. دانش آموزانی که قبل از شروع دوره ثبت نام کمتر از 18 سال سن داشته باشند، ورود با تعویق به آنها اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش اتباع خارجی برای تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش اتباع خارجی برای تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیاعلاوه بر این برای دندانپزشکی شدن در سنت لوسا دانشجو باید مدرک کارشناسی جراحی دندانپزشکی از دانشگاه معتبر را به عنوان مدرک استاندارد داشته باشد. همچنین اغلب دانشگاه های دندانپزشکی در سنت لوسیا از آزمون های استاندارد مانند BMAT و UCAT به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش خود جهت تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا استفاده می کنند. این آزمون ها به مدت 2 ساعت  صورت می گیرد که شامل بخش های زیر می شوند:

آزمون دندانپزشکی در سنت لوسیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

همه ساله دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان به این کشور جهت ادامه تحصیل مهاجرت می کنند به همین دلیل هزینه های زندگی و تحصیل در  سنت لوسیا بازه های بسیار متفاوتی دارد. این بازه بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی فرد این هزینه می تواند بسیار متفاوت باشد و به طور تقریبی این هزینه ها بین 4000$ الی 10000$ (دلار) دسته بندی می گردد. البته هزینه تحصیل رشته های پزشکی و به صورت ویژه دندان پزشکی در سراسر جهان پر هزینه تر از سایر رشته ها است و این به دلیل تخصصی بودن این رشته و علاوه بر آن دروس عملی موجود در حین تحصیل در سنت لوسیا است.

آنچه باید مد نظر قرار داد این است که هر شخصی به میزان کیفیتی که خود او از زندگی انتظار دارد هزینه های زندگی برای وی متفاوت خواهد بود. دانشجویانی هستند که به واسطه کنجکاوی و یا روحیه گردشگری در هفته از وقت های خالی خود برای گردشگری و تفریح های سالم استفاده می کنند و زمان خود را با دوستان و آشنایان و هم کلاسی های خود می گذرانند و به تبع آن قطعا هزینه های حمل و نقل و مخارج زندگی و همچنین هزینه های خوراک اضافه خواهد شد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

مقایسه تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا و ایتالیا

برای بسیاری از افراد متقاضی که به قصد تحصیل در رشته های پزشکی اقدام می کنند، انتخاب مقصد نهایی همواره یکی از چالش ها است که برای تعیین مقصد به یک متخصص نیاز دارند. ایتالیا به عنوان یکی از بهترین کشور های اروپا به جهت تحصیل در رشته های پزشکی و رشته های مرتبط با آن است و همواره با سایر کشور ها برای تحصیل مقایسه می گردد. در سنت لوسیا وجود برنامه های بین المللی و گواهی شده، جشنواره های فرهنگی و کارناوال های رنگارنگ، الزامات غیر دقیق ویزا، تعامل با سایر دانشجویان بین المللی مورد توجه است و در ایتالیا وجود بورسیه تحصیلی، حضور در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، هزینه های مناسب زندگی و امکان کسب اقامت پس از تحصیل از جمله این مزیت هاست.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این کشور با توجه به موقعیت فوق العاده آن در کارائیب و نیز فراهم نمودن شرایط ویژه به جهت تحصیل و زندگی در این کشور از جمله شرایط مناسب آب و هوایی و نیز وجود زیبایی های طبیعی برای بسیاری از افراد یک موقعیت ویژه است. تحصیل در این کشور و اخذ مدرک از آن نیز می تواند در رده تحصیل در انگلستان و تحصیل در آمریکا قرار گیرد و شما می توانید با ویزای کاری سنت لوسیا به کشورهای دیگر مهاجرت کنید. علت این امر این است که تعداد بسیاری از دانشگاه های سنت لوسیا تحت نظر کشور های ذکر شده سیستم آموزشی ارائه می دهند و شما را آماده کار در سنت لوسیا می کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات مرتبط با اعزام دانشجو به سنت لوسیا خواهند بود.

سوالات پر تکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

سوالات اساسی و پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا عبارت اند از:

  • برای تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا به کدام دانشگاه درخواست دهیم؟ کالج دندانپزشکی در دانشگاه آمریکایی تکسیلا یک تجربه آکادمیک برتر در طول تحصیل شما در کشور سنت لوسیا و جزایر کارائیب خواهد بود. زیرا این دانشگاه فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان فراهم می کند تا مدرک خود را از یک دانشگاه با ارزش دریافت کنند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه های سنت لوسیا برای تحصیل دندانپزشکی چگونه است؟ از اصلی ترین شرایط پذیرش دانشگاه های سنت لوسیا نمرات بالا در دروس شیمی، زیست شناسی و ریاضی می باشد. البته در اغلب دانشگاه های دندانپزشکی سنت لوییس فقط شیمی و زیست شناسی را ملاک قرار می دهند.
  • آیا درآمد دندانپزشکی در سنت لوسیا مناسب است؟ دندانپزشکی سنت لوسیا برای چندمین سال متوالی در لیست 10 حرفه پردرآمد جهان قرار گرفته است. علاوه بر سنت لوسیا در دیگر نقاط جهان نیز می توانید از درآمد بالایی در این حرفه برخوردار شوید.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در سنت لوسیا

  1. غزل گفت:

    مرسی که تحصیل دندان پزشکی در سنت لوسیا رو با ایتالیا مقایسه کردید. هزینه ای که گفته بودید میشه با گرفتن بورسیه و کار دانشجویی کمترش کرد؟ اصلا تو سنت لوسیا شرایط کار دانشجویی چه جوریه؟ چون دندان پزشکی رو میشه تو سال دوم به عنوان دستیار دندان پزشک کار کرد.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص بورسیه بایستی شخصا در کشور مقصد اقدام کنید.امکان کار دانشجویی هم در این کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *