مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته طب ورزشی در تاجیکستان

رشته طب ورزشی در تاجیکستان

شکل گیری حوزه های مرتبط با رشته طب ورزشی در تاجیکستان را باید مربوط به یک دهه اخیر دانست و بنابراین رشته نوپایی است. اما از آنجه که سیاست های عمومی سلامت به سمت ساخت ملتی سالم پیش می رود. علم پزشکی و در کنار آن پزشکی ورزشی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این راستا داشنگاه ها فعال شده اند و از اهداف اولیه دانشگاه های ملی، تنظیم سیستم ملی آموزش پزشکی – ساختارها، محتواها، شرایط و کیفیت با استانداردهای بین المللی و الزامات کیفیت یک آموزش حرفه ای است که به تاجیکستان اجازه می دهد تا به جامعه جهانی بپیوندد. آموزش پزشکی و توسعه همکاری های بین المللی در زمینه آموزش و ارتقای مهارت های حرفه ای کادر پزشکی.

از دلایل دیگری که تحصیل در حوزه طب ورزشی درون کشور تاجیکستان را جذاب می کند، نزدیکی جغرافیایی این کشور به ایران است و هزینه های زندگی اندکی که بر عهده دانشجویان می افتد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیانی که علاقه مند مهاجرت به تاجیکستان هستند، آماده هست تا تجارب پیشین خود از اعزام دانشجویان و جویندگان کار به تاجیکستان را در اختیار متقاضیان جدید قرار دهد.

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته طب ورزشی در تاجیکستان

دانشگاه دولتی پزشکی ابن سینا تاجیکستان از جمله دانشگاه هایی است که متخصصان ورزشی را آماده می کند. این دانشگاه در سال 1939 تأسیس شد و در دوشنبه واقع شده است و به نام ابن سینا نامگذاری شده است. این مرکز توسط وزارت بهداشت اداره می شود و تنها مرکز آموزش عالی پزشکی در تاجیکستان است که پرسنل پزشکی را برای این کشور آماده می کند و بیش از 500 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه هستند. ساختار شهریه MBBS دانشگاه دولتی پزشکی تاجیکستان (در هر سال)، برای یک مدت دوره 5 سال برنامه برنامه ریزی شده است.

در شکل زیر شکل هزینه های دانشجویی دانشگاه ابن سینا برای علاقه مندان رشته طب ورزشی در تاجیکستان شرح داده شده است:

این دانشگاه به عنوان پایگاه علمی- روشی کلیدی وزارت بهداشت جمهوری محسوب می شود و اکثر دستاوردهای حوزه خدمات بهداشت عمومی کشور به طور مستقیم با فعالیت اساتید آن مرتبط است. کارکنان دانشگاه هر ساله بیش از 15000 عمل جراحی و بیش از 45000 اقدام درمانی و مشاوره ای را انجام می دهند که باعث می شود حدود 60% از تمام مداخلات پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی شهر دوشنبه انجام شود که شامل 4 گروه در دانشگاه دولتی پزشکی تاجیکستان می شود:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده اطفال دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • وزارت بهداشت عمومی

مراحل پذیرش برای دکتری رشته طب ورزشی در تاجیکستان

مدت دوره MBBS/MD برای رشته طب ورزشی در تاجیکستان، برای دانشجویان بین المللی 5 ساله است. برنامه درسی در دانشگاه های پزشکی تاجیکستان مطابق با کالج های پزشکی پاکستان و هند است. دانشگاه ها مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هستند و دانشجویانی که از تاجیکستان با مدرک MBBS/MD فارغ التحصیل شده اند، واجد شرایط ECFMG و سایر گواهینامه های بین المللی هستند. به عنوان بخش اساسی آموزش پزشکی، دانشگاه ها امکانات عملی خوبی را فراهم می کنند تا بتوانند دانش خود را در مورد مسائل پیچیده پزشکی و بدن آزمایش کنند. پس از ترم ششم تحصیل پزشکی در تاجیکستان، دانشجویان به بیمارستان های وابسته می روند و زیر نظر پزشکان ارشد تمرین می کنند.

روند پذیرش برای تمامی دانشگاه های تاجیکستان برای دانشجویان بین المللی تقریبا یکسان است. دانشگاه ها نامه پذیرش را معمولاً در 3 تا 5 روز کاری صادر می کنند و پس از نامه تأیید پذیرش، دانشجویان باید 300$ (دلار) برای دعوت نامه ویزای وزارت امور خارجه تاجیکستان بپردازند. دعوت نامه ویزا توسط وزارت خارجه به طور معمول 20-30 روز طول می کشد. معمولاً دانشگاه‌ های تاجیکستان برای برنامه مدرک MBBS/MD 2 بار در یک سال، پاییز و بهار یا می ‌توانید بگویید سپتامبر و ژانویه/فوریه/مارس دانشجوی بین‌ المللی می ‌پذیرند، اما اگر صندلی ‌ها به موقع پر شوند، دانشگاه ‌ها فقط درخواست ‌های سپتامبر را می ‌پذیرند.

شغل جراحی در رشته طب ورزشی در تاجیکستان

جراحی پزشکی ورزشی یکی از موقعیت های شغلی پر شمار در تاجیکستان است که فرآیندی برای درمان زخم های مربوط به ورزش به ویژه ورزشکاران و افراد ورزشکار محسوب می شود. در این نقش، داروی ورزشی زیر نظر تخصص ارتوپدی و نورافکن در چارچوب اسکلتی عضلانی شامل مفاصل، استخوان ها و عضلات استفاده می شود. این روش عمدتاً شامل درمان جراحی و ترمیم عوارض ارتوپدی بود. عمل جراحی اساساً زمانی لازم است که بیمار در حین تمرین، بازی یا در حین هر رویداد ورزشی با برخی مسائل ارتوپدی مواجه شود.

معمولا آسیب ها حاد هستند و نیاز به درمان فوری با رویکردی برای بهبود زخم/مشکل به روشی سریع و حداکثر ترمیم دارند تا ورزشکار بتواند با ظرفیت کامل از قسمت آسیب دیده استفاده کند. نقش یک جراح پزشکی ورزشی این است که تمام ساختارهای اسکلتی عضلانی را که می تواند تحت تأثیر فعالیت ورزشی قرار گیرد، در طول یک رویداد ورزشی یا تمرین درمان می کند. جراح معمولاً روی بیومکانیک بافت نرم، آمادگی جسمانی، تأثیر داروها و تغذیه بر عملکرد و سلامت بیمار کار می کند.

شغل جراحی در رشته طب ورزشی در تاجیکستان

موسسات رشته طب ورزشی در تاجیکستان

​​در تاجیکستان موسسات مختلفی در رابطه به پزشکی ورزشی و زیرمجموعه های این رشته وجود دارد که یکی از آنها مؤسسه تربیت بدنی تاجیکستان (TIPE) است که در سال 1971 تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ دوشنبه (محدوده جمعیت 500000 تا 1000000 نفر) واقع شده است. مؤسسه تربیت بدنی تاجیکستان که به طور رسمی توسط وزارت آموزش و علوم جمهوری تاجیکستان به رسمیت شناخته شده است که دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی در چندین زمینه تحصیلی در حوزه طب ورزشی می شود. همچنین چندین تسهیلات و خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک را به دانشجویان از جمله کتابخانه و همچنین خدمات اداری ارائه می دهد. TFF نهاد دیگری است که از حمایت مستمر AFC برای توسعه رشته پزشکی ورزشی خوشحال است.

TFF در توسعه پزشکان و فیزیوتراپیست های تاجیکستان در مراقبت از بازیکنان کار می کند و معتقد است که دانش آموختگان هر دوره باید به دانش مربوط به مراقبت های بهداشتی مناسب و درمان آسیب مجهز باشند. همچنین در این دوره ها، اطلاعات و روش ‌های جدیدی آموزش داده می شود که برای شما به ‌عنوان یک پزشک ورزشی در مواجهه با شرایط اضطراری بسیار مفید است.

درآمد شاغلان بازار کار طب ورزشی در تاجیکستان

فردی که در بخش پزشکی ورزشی در تاجیکستان کار می کند، معمولاً حدود 17400TJS (سامانی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از TJS3640 (سامانی) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا TJS52000 (سامانی) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق TJS16700 (سامانی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از TJS16700 (سامانی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از TJS16700 (سامانی) درآمد دارند.

همچنین 75% از افراد شاغل در حوزه پزشکی ورزشی کمتر از TJS33000 (سامانی) و 25% بیش از TJS33000 (سامانی) درآمد دارند. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از جوانان در تمام صنایع درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. تغییر حقوق بر اساس تجربه از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و به شدت به زمینه شغلی نیز بستگی دارد. اگر خواهان دریافت اطلاع از شرایط ویزای همراه تاجیکستان هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از سوی مشاوران خبره خود، شما را در جزئیات امور مربوطه قرار دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *