مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته طب ورزشی در ترکیه

رشته طب ورزشی در ترکیه

رشته طب ورزشی در ترکیه بر تشخیص، ارزیابی و درمان چنین آسیب هایی همراه با توانبخشی آنها برای اطمینان از بهبودی سریع تمرکز دارد. تعداد دپارتمان های پزشکی ورزشی ترکیه در دانشکده های پزشکی طی 10 سال گذشته به 15 بخش افزایش یافته است. فقط این گروه ها مجاز به ارائه تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی ورزشی هستند. 3 تا 5 محل اقامت در سال ارائه می شود. برنامه های درسی فعلی این حوزه با هدف ایجاد فارغ التحصیلانی که در مدیریت مشکلات رایج سلامت و توانبخشی مهارت داشته باشند و ارائه مداخلات اضطراری به موقع برای ورزشکاران آسیب دیده است.

البته به دلیل نارضایتی عمومی از برنامه درسی، انجمن پزشکان ورزشی ترکیه و شورای هماهنگی انجمن های تخصصی پزشکی در حال تهیه پیش نویس برنامه درسی جدیدی هستند که در آن دوره آموزشی به 4 سال افزایش یافته و دوره های جدید مرتبط با پزشکی ورزشی اضافه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجربه در تسهیل ورود علاقه مندان به بازار کار رشته طب ورزشی در ترکیه، می تواند فرصت ویزای کاری در ترکیه را برای شما فراهم نماید.

توصیف چشم انداز رشته طب ورزشی در ترکیه

در ترکیه حدود 39.9 میلیون (65%) از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هستند، در حالی که حدود 21.4 میلیون (35%) تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. حمایت پزشکی ورزشی رایگان فقط برای ورزشکاران نخبه ارائه می شود. ورزشکاران آماتور باید هزینه های بهداشتی خود را تامین کنند. بنابراین، ورزشکارانی که مشکلات سلامتی خاص ورزشی دارند، به طور معمول از یک مؤسسه با صلاحیت و متخصص پزشکی ورزشی مراقبت دریافت نمی کنند و یک معاینه فیزیکی استاندارد قبل از شرکت اغلب وجود ندارد. بنابراین نیاز به پزشکان متخصص در پزشکی ورزشی همچنان زیاد است. مشکل اصلی کمبود پست تخصصی و شغلی برای متخصص در رشته پزشکی ورزشی است.

ماهیت پزشکی ورزشی در چند سال اخیر در کشور ترکیه از یک رشته کاملاً مبتنی بر پزشک به ساختاری چند رشته ‌ای تغییر کرده است. روز به روز متخصصان بیشتری مانند فیزیوتراپیست ها، متخصصان تغذیه و روانشناسان درگیر این امر هستند. بیش از 50 مدرسه تربیت بدنی و حرکت شناسی نیز به فارغ التحصیلان پزشکی ورزشی کمک می کنند. در موسسات علوم بهداشتی می توان مدرک کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه در رشته پزشکی ورزشی را کسب کرد. با وجود این تغییرات مثبت در پزشکی ورزشی، تغییرات و بهبودهای قابل توجهی در نظام سلامت ورزشکاران و بیمه سلامت برای همه ورزشکاران در حال انجام است.

آموزش کارشناسی رشته طب ورزشی در ترکیه

آموزش پزشکی در ترکیه دارای یک سنت طولانی است که به اواسط قرن نوزدهم باز می گردد. پس از جنگ جهانی دوم، تمایل به تأسیس دانشکده های پزشکی جدید و افزایش تعداد پزشکان به وجود آمد. تعداد دانشکده های پزشکی تا سال 2000 به 47 دانشکده افزایش یافته بود. آموزش پزشکی بیشتر توسط دانشکده های دولتی ارائه می شود. آموزش در دانشکده های پزشکی به مراقبت های اولیه گرایش دارد. دانش آموزان باید برای ورود به این مدارس پس از کلاس 11 (سن 16 تا 17 سالگی) رقابت کنند. دانشجویانی که 5 درصد از نتایج آزمون مرکزی آموزش عالی را کسب کرده اند به این آموزش پزشکی ممتاز دسترسی دارند. پس از پایان تحصیلات پزشکی، فارغ التحصیلان دو انتخاب برای پیشرفت شغلی دارند: کار به عنوان افسر پزشکی عمومی در مراقبت در مناطق روستایی یا شرکت در دوره های تخصصی بیشتر.

اولین دستیاری پزشکی ورزشی در سال 1973 تاسیس شد. این دوره 2 سال به طول انجامید و شامل 11 دوره مرتبط با پزشکی ورزشی بود. 5 متخصص در رشته پزشکی ورزشی بین سال ‌های 1973 و 1981 از این برنامه فارغ ‌التحصیل شدند. بین سال‌ های 1981 و 1989 فقط جراحان ارتوپد، فیزیاتیست‌ ها و فیزیولوژیست‌ ها مجاز به شرکت در یک برنامه آموزشی پزشکی ورزشی بودند. در سال 1989 وزارت بهداشت ترکیه پزشکی ورزشی را به عنوان یک تخصص پزشکی پذیرفت. تعداد دوره ها به 4 دوره کاهش یافت.5 پس از اتمام دوره 3 ساله و قبولی در آزمون، به فارغ التحصیلان عنوان متخصص پزشکی ورزشی توسط وزارت بهداشت اعطاء می شود.

در شکل زیر نام برخی از دانشگاه های مرتبط با طب ورزشی در ترکیه اشاره شده است:

معرفی یک موقعیت شغلی در طب ورزشی در ترکیه

بخش آرتروسکوپی در ترکیه یکی از موقعیت های فعال در جذب پزشکان ورزشی است که بر ارائه درمان با تکنولوژی پیشرفته متمرکز شده است. این شاخه از ارتوپدی صرفاً بر روی روش های جراحی مفاصل و رسیدگی به صدمات ناشی از ورزش یا انجام فعالیت های بدنی متمرکز است. شما به عنوان شاغل در این نقش باید بدانید که آرتروسکوپی یک مداخله ارتوپدی پیشرفته است که از راهنمایی تصویربرداری دقیق برای تشخیص، ارزیابی و درمان مشکلات مفصلی با استفاده از یک رویکرد کم تهاجمی استفاده می کند. این روش با کمک دوربین جراحی فیبر نوری انجام می شود که از طریق یک برش بسیار کوچک به داخل بدن بیمار وارد می شود. سپس دوربین با دقت به اطراف حرکت می کند تا به وضوح منطقه مورد نظر را بررسی کند.

نقش یک آرتروسکوپ در ترکیه برای موضوعاتی نظیر تشخیص مشکل مفصل، ارزیابی و ارزیابی وضعیت مفصل آسیب دیده، درمان مشکلات جزئی تا متوسط ​​مفصل، جمع آوری نمونه بافت برای بیوپسی، استخراج قطعات استخوان شل شده، درمان غضروف آسیب دیده، درمان پارگی رباط، از بین بردن جای زخم مفاصل، تخلیه آبسه یا مایعات تعریف شده است.

معرفی یک موقعیت شغلی در طب ورزشی در ترکیه

درآمد شاغلان بازار کار طب ورزشی در ترکیه

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در ترکیه کار می کند، معمولا حدود TRY22000 (لیر) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از TRY11700 تا TRY33400 (لیر) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​TRY20700 (لیر) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند، کمتر از TRY20700 (لیر) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از TRY20700 (لیر) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از TRY14500 (لیر) درآمد دارند، در حالی که 75% از آنها بیش از TRY14500 (لیر) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا TRY13400 (لیر) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، TRY16400 (لیر) در ماه کسب کند، که 23% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل TRY23300 (لیر) در ماه به دست می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر سایر تغییرات حقوق رشته طب ورزشی در ترکیه اشاره شده است:

از جمله خدماتی که شما می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید، دریافت ویزای ترکیه است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *