مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته طب ورزشی در نروژ

رشته طب ورزشی در نروژ

پزشکی و رشته های مرتبط با آن، همچون رشته طب ورزشی در نروژ، در 4 دانشکده پزشکی در سراسر این کشور تدریس می شود. تحصیل در دانشکده پزشکی در نروژ یک تحصیل 6 ساله است. مجوز فعالیت پس از اتمام 18 ماه دوره کارآموزی داده می شود. ورزش ها و طب ورزش موضوعات اصلی در طول دانشکده پزشکی در نروژ نیست. با این حال، دوره های مختلف پزشکی ورزشی و فعالیت بدنی وجود دارد. به عنوان بخشی از برنامه درسی ورزش و فعالیت بدنی پزشکی یک فوق تخصص است، بنابراین به منظور داشتن یک متخصص پزشکی ورزشی در نروژ باید تخصص اصلی را کسب کنید که در نروژ، رایج ترین تخصص جراحی ارتوپدی، طب فیزیکی است.

آموزش برای این تخصص ها می تواند فقط در بیمارستان ها و کلینیک های معتبر کسب شود و دوره کارآموزی در یک درمانگاه دانشگاه اجباری است میانگین زمان برای به دست آوردن یکی از این موارد تخصص 5 سال است. از آنجایی که پزشکی ورزشی یک «تخصص فرعی» است، برای دریافت این مجوز، الزامات زیر باید برآورده شود. توضیحات بیشتر در این زمینه را می توانید از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایید.

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته طب ورزشی در نروژ

دانشگاه (NIH) یک دانشگاه فعال در حوزه طب ورزشی در نروژ می باشد که دانشکده پزشکی ورزشی این دانشگاه دارای بیش از 40 کارمند علمی در سمت های دائمی و موقت است که اکثریت قریب به اتفاق آنها از خارج تامین می شوند. این مرکز بخش مهمی از دپارتمان پزشکی ورزشی است و هدف آن پیشگیری از آسیب ها و سایر مشکلات سلامتی مانند اختلالات خوردن در ورزش است.

این امر از طریق برنامه های تحقیقاتی بلند مدت با تمرکز بر عوامل خطر، مکانیسم های آسیب و اقدامات پیشگیرانه، با تاکید ویژه بر آسیب های فوتبال، هندبال و اسکی آلپاین / اسنوبورد دنبال می شود. دپارتمان پزشکی ورزشی این دانشگاه در حال حاضر تحصیل در زمینه فعالیت بدنی و سلامت را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. این آموزش عنوان “فعالیت بدنی و مشاور سلامت” را اعطا می کند.

فعالیت پژوهشی دانشکده پزشکی ورزشی در 5 حوزه اصلی متمرکز است که در جدول زیر ارائه شده است:

نوع فعالیتمراحل
فعالیت بدنی و سلامتی1
زنان، ورزش و سلامتی2
پیشگیری از آسیب های ورزشی3
توانبخشی فعال اختلالات اسکلتی عضلانی4
تناسب اندام5

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته طب ورزشی در نروژ

هزینه های زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در نروژ

در حالی که نروژ می تواند گران باشد، به عنوان یک دانشجو کمی مقرون به صرفه تر است. برآورد هزینه تقریبی برای یک ترم 5 ماهه در NIH به این صورت است:

نوع هزینههزینه به کرون نروژ
مسکن دانشجویی15000NOK
غذا12000NOK
کتاب و لوازم5000NOK
سایر هزینه ها12000NOK

اما در کل توصیه می شود که دانشجویان حداقل 10500 NOK (کرون) در ماه برای پرداخت هزینه های اقامت و زندگی بودجه داشته باشند. اگر قصد دارید در برنامه مطالعات خارج از منزل ثبت نام کنید، ممکن است به دلیل مقدار سفر به عنوان بخشی از برنامه، نیاز به بودجه بیشتری داشته باشید. از اینرو توصیه می شود تا جایی که می توانید تجهیزات مربوطه را از خانه به همراه داشته باشید.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در نروژ

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در نروژ کار می کند، معمولا سالانه حدود 1540000NOK (کرون) درآمد دارد. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از NOK709000 (کرون) در سال متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​NOK1660000 (کرون) در سال است. به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از NOK1660000 (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1660000 NOK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از NOK1070000 (کرون) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر است و بر این اساس یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا NOK805000 (کرون) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، NOK1070000 (کرون) در سال دریافت کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل NOK1590000 (کرون) در سال دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در نروژ می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در نروژ

متقاضیان مشتاق به مهاجرت با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از جزئیات هزینه تحصیل و زندگی در نروژ آگاه شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *