مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته طب ورزشی در سوئد

رشته طب ورزشی در سوئد

مشتاقان طب ورزشی در سوئد باید توجه داشته باشند این رشته به طور کلی بین رشته ای است و ممکن است بین گروه های تحقیقاتی و باشگاه های ورزشی متفاوت باشد. این تیم معمولا متشکل از پزشکان، فیزیوها، روانشناسان ورزشی، متخصصان تغذیه ورزشی و گاهی پرستاران است. به طور کلی، در سوئد، فیزیوتراپیست ها حرفه اصلی هستند که با یک تیم ورزشی کار می کنند. نکته جذابی که سوئد را یک موقعیت قابل توجه برای انتخاب تحصیل و کار در طب ورزشی می کند، بودجه دولت در حوزه سلامت است تا جمعیت را به تحرک سوق دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از با توجه به تجارب دیرینه خود، بهترین موقعیت های شغلی طب ورزشی را برای شما پیدا کنند.

برنامه درسی مرتبط با رشته طب ورزشی در سوئد

برنامه فیزیولوژی ورزشی یکی از زیرمجموعه های رشته طب ورزشی در سوئد است که با تمرکز پزشکی در دانشگاه اومئو آغاز می شود. فیزیولوژیست‌ های ورزشی با دانش پزشکی خود در مورد نحوه عملکرد بدن و تغییرات فیزیولوژیکی پیچیده ‌ای که در طول تمرین رخ می‌ دهد، می‌ توانند در سوئد و خارج از کشور؛ شغلی را در طیفی از ورزش‌ های نخبه تا ورزش همگانی داشته باشند. این برنامه با دیدگاهی جهانی، یک ترم به طور کامل به زبان انگلیسی، و یک ترم دیگر برای تحصیل در خارج از کشور طراحی شده است. همچنین یک فیزیولوژیست ورزشی از نظر مهارت‌ های نظری و عملی در تمرینات بدنی برتری دارد و می ‌تواند با تست‌ های فیزیولوژیکی و آموزش برای سلامتی و همچنین برای بهینه ‌سازی عملکرد بدنی در ورزش نخبه کار کند.

برنامه فیزیولوژی ورزشی منجر به دریافت مدرک کارشناسی پزشکی با رشته پزشکی ورزشی می شود. در طول برنامه، دانشجویان یاد می ‌گیرند که نتایج حاصل از ارزیابی ‌های آمادگی جسمانی مختلف مانند تحرک عملکردی، الگوهای حرکتی، قدرت عضلانی و جذب اکسیژن را اجرا، تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند. به عنوان مثال یاد می گیرند که: تجزیه و تحلیل الگوهای حرکتی، عدم تقارن در تحرک و قدرت عضلانی را انجام دهند و بر اساس این طراحی برنامه های آموزشی و آموزش تمرینات اصلاحی، الگوهای حرکت و بارگذاری را در حین دویدن، پریدن، وزنه برداری و پاورلیفتینگ تجزیه و تحلیل کنند.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در سوئد

در برنامه کارشناسی ارشد فیزیولوژی و پزشکی ورزشی، افراد باید 120 واحد را بگذارنند که حداقل 90 واحد آن برای تحصیل تخصصی در یکی از رشته های اصلی تحصیل علوم ورزشی، فیزیوتراپی، پزشکی یا علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی است. متقاضی همچنین باید مدارک مربوط به دوره “انگلیسی 6” یا دوره “انگلیسی B” از دبیرستان سوئد را داشته باشد. اگر تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا  یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس را دارید، نیازی به پرداخت هزینه درخواست یا شهریه ندارید. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا در شهریه، قسط اول: SEK89701 (کرون) باید پرداختن کنند  و هزینه کل: SEK358800 (کرون) است. برنامه کارشناسی ارشد در طب ورزشی برای کسانی است که قبلا دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستند و می خواهند درک خود را در این زمینه بیشتر کنند.

همچنین ابزارهای نظری و عملی مورد نیاز برای انجام اندازه گیری های مختلف فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی در زمینه فیزیولوژی ورزشی را در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه در ارتباط نزدیک با تحقیقات فیزیولوژی ورزشی انجام شده در دانشگاه Örebro انجام می شود. این دوره ها برای تحریک تفکر انتقادی و افزایش توانایی شما در جستجو و ارزیابی اطلاعات، پیگیری مستقل توسعه دانش، انجام مطالعات علمی و انتقال مطالعات خود به صورت شفاهی و کتبی طراحی شده اند. از آنجایی که این یک برنامه کارشناسی ارشد بین المللی است، همه دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در سوئد

مسیر شاغل شدن در رشته طب ورزشی در سوئد

پزشکانی که در SEM  یا همان حوزه های مرتبط با پزشکی ورزشی کار می کنند در بسیاری از رشته ها مانند ارتوپدی، مراقبت های اولیه و پزشکی داخلی سابقه کار دارند. ورزش و نگرانی‌ های مربوط به سلامتی مربوط به آن برای ورزشکاران یک ملاحظات مهم است و برای ارتقای مهارت پزشکان با دانش مربوط به SEM حیاتی است. فیزیوتراپیست ها می توانند کارشناسی ارشد پزشکی ورزشی یا علوم را در سوئد تکمیل کنند. سپس، پس از طی دوره های اضافی در پزشکی ورزشی، می توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص در پزشکی ورزشی که عنوانی است که توسط انجمن فیزیوتراپی سوئد صادر شده است، درخواست دهید.

هم پزشکان و هم پرستاران می توانند در این دوره ها شرکت کنند. مضووع دیگر اینکه اکثر برنامه های فیزیوتراپی در سوئد یک دوره اجباری در رشته پزشکی ورزشی دارند. همچنین دوره های دانشگاهی در رشته پزشکی ورزشی وجود دارد که پزشکان، فیزیوتراپیست ها و پرستاران می توانند در آنها شرکت کنند. با این حال، سوئد می تواند در گنجاندن SEM در سطح دانشگاه بهتر باشد و اگر تخصص پزشکان وجود داشته باشد، ترویج SEM آسان تر خواهد بود. همچنین در سوئد، کلینیک/بیمارستان های کمی وجود دارد که صرفاً در زمینه پزشکی ورزشی تخصص دارند.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در سوئد

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در سوئد کار می کند معمولاً حدود 121000SEK (کرون) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از SEK57000 تا 192000SEK (کرون) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد. متوسط ​​حقوق SEK129000 (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک  ورزشی کار می کنند کمتر از SEK129000 (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از SEK129000 (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از SEK83500 (کرون) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از دو سال تجربه تقریبا SEK65800 (کرون) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال SEK90700 (کرون) در ماه درآمد کسب کند که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل SEK129000 (کرون) در ماه به دست می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است علاوه بر این، پزشکان ورزشی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل SEK157000 (کرون) در ماه دریافت می کنند.

در نمودار، توزیع حقوق بر حسب طب ورزشی در سوئد اشاره شده است:

اگر دچار مشکل ریجکتی ویزا شده اید، برای رفع ریجکتی سوئد، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاران ما آماده هرگونه با شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *