مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته شهرسازی در فنلاند

رشته شهرسازی در فنلاند

فنلاند کشوری ایده آل برای مهاجرت تحصیلی و فرصت مطالعاتی است و مهاجرت با هدف تحصیل رشته شهرسازی در فنلاند گامی برای ورود به این فرصت است. کشور فنلاند با بیش از 10 هزار دانشجوی بین المللی، فرصت شگفت انگیزی را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی فراهم می کند تا معاشرت کنند و با افراد جدیدی از کشورهای مختلف آشنا شوند. برای کمک به اقامت شما در فنلاند، اکثر دانشگاه ها سفیران دانشجویی بین المللی دارند. آنها می ‌توانند شما را در سطح شهر ببرند، به درخواست‌ هایتان کمک کنند، یا حتی به شما در یافتن شغل پاره ‌وقت کمک کنند. بنابراین باید گفت شما به عنوان یک متقاضی در بدو ورود به فنلاند و تا زمان تطبیق با شرایط احساس غربت چندانی نخواهید داشت. علاقه مندان سفر تحصیلی به فنلاند می توانند جهت حل ابهامات خود با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایند.

مزیت های تحصیل در فنلاند

یکی از مزیت های مهم زندگی در فنلاند این است که نرخ جرم و جنایت فوق العاده پایینی دارد، حتی در سال 2017 از سوی مجمع جهانی اقتصاد به عنوان امن ترین کشور جهان معرفی شده است. حیات وحش در فنلاند بزرگترین خطر برای امنیت عمومی است، نه جنایات کوچک یا تروریسم. به معنای واقعی کلمه، عبور یک گوزن از جاده بزرگترین تهدید برای ایمنی شما در مناطق روستایی است. موضوع دیگر این است که فنلاندی ها به طور کلی نگرش های لیبرال دارند، به این معنی که احتمال بسیار کمی وجود دارد که رفتار شما به روابط بین شما و مردم محلی آسیب برساند. با این حال، به خاطر داشته باشید که فنلاندی ها ارزش قابل توجهی برای کلمات قائل هستند. آنها معمولاً کلمات و گفتار را جدی می گیرند و از صحبت های کوچک غیر ضروری اجتناب می کنند.

همانطور که ضرب المثل فنلاندی می گوید: «مرد را از حرفش بگیرید و گاو نر را از شاخش». به غیر از این، مردم فنلاند فرهنگ قوی و اشتیاق زیادی به قهوه دارند. فنلاندی ها بیش از هر جای دیگری در جهان قهوه می نوشند. در پایتخت، کافه ‌ها و گالری ‌های هنری خواهید دید. زبان مادری فنلاندی ها فنلاندی و سوئدی است، با این حال، اکثر مردم فنلاند به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، در برقراری ارتباط با مردم محلی هیچ مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این، لازم نیست نگران داشتن دوره های آموزشی به زبان فنلاندی باشید، زیرا دانشگاه های فنلاند بیش از 450 برنامه را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، از دوره های تابستانی کوتاه تا دوره های تحصیلی کامل. اگر علاقه مند به تحصیل فنلاندی هستید، می توانید برای دانشگاه های تابستانی، درخواست دهید.

در شکل زیر سایر مزیت های زندگی در فنلاند برای علاقه مندان رشته شهرسازی در فنلاند اشاره شده است:

مزیت های زندگی در فنلاند

نکات کسب ویزای تحصیل رشته شهرسازی در فنلاند

در زمان درخواست برای ورود به فنلاند، باید پاسپورت معتبر داشته باشید. پاسپورت شما در صورتی معتبر تلقی می شود که در 10 سال گذشته صادر شده باشد و تا 3 ماه دیگر پس از خروج از فنلاند منقضی نمی شود. عکس هویت تصویر هویت اخیر باید بخشی از برنامه باشد. هنگام عکس گرفتن از قوانین ویزای شنگن پیروی کنید. کپی بیو صفحه پاسپورت در سال‌های اخیر فنلاند اکنون از متقاضیان هر نوع ویزا می‌خواهد تا یک کپی از بیو صفحه گذرنامه خود را پیوست کنند. همچنین شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد برای یک برنامه تحصیلی در یکی از دانشگاه های فنلاند پذیرفته شده اید. در مورد بیمه سلامت، شما باید بیمه سلامت دانشجویان بین المللی را ارائه دهید که انواع اورژانس های پزشکی را پوشش می دهد و در طول اقامت شما در فنلاند معتبر است.

تمکن مالی کافی شما برای تحصیل در فنلاند باید حداقل 560€ (یورو) در ماه در حساب بانکی شخصی خود داشته باشید که هزینه های روزانه در طول تحصیل را پوشش می دهد. در مورد مدرک پرداخت شهریه، شما باید مدرکی ارائه دهید که ثابت کند هزینه تحصیل خود را پرداخت کرده اید، اگر این کار را نکرده اید، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه را دارید. اگر شما برنده بورسیه تحصیلی هستید که هزینه تحصیل شما را پوشش می دهد، باید گواهی ارائه کنید که ثابت کند از نظر مالی توسط بورسیه حمایت خواهید شد. اسناد وضعیت مدنی، مدارک دیگری است که این به مدارکی مانند شناسنامه، مجوز ازدواج، طلاق، سند فرزندخواندگی و غیره اشاره دارد. علاوه بر این شما نباید ممنوعیت سفر برای منطقه شنگن داشته باشید و نباید هیچ اتهام کیفری داشته باشیید و نباید خطری برای فنلاند و منافع آن باشید.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در فنلاند

دانشگاه های رشته شهرسازی در فنلاند

دانشگاه های فنلاند جزو معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند. هزینه تحصیل در هر سال تحصیلی مشابه سایر دانشگاه های اروپایی است. فنلاند برنامه های با کیفیت بالا را در سراسر رشته ها در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. هزینه های دانشجویان بین المللی که این برنامه ها را دنبال می کنند می تواند بین 4000€ تا 8000€ (یورو) باشد. دانشجویان بین المللی که از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، بریتانیا، برزیل، چین و سایر کشورهای غیر اتحادیه اروپا می آیند در چند سال اخیر افزایش یافته است. دانشجویان ارزش سیستم آموزش عالی در فنلاند را می بینند.

سبک تدریس و برنامه درسی تضمین می کند که دانش آموزان می توانند مهارت های همکاری، سازگاری، و توانایی یادگیری چیزهای جدید را تقویت کنند. تاکید به ویژه بر جنبه این است که دانش آموز بتواند بلافاصله پس از پایان تحصیلات خود را با زندگی کاری وفق دهد. دانشگاه ‌های فنلاند سعی می ‌کنند مهارت ‌هایی را در دانش‌ آموزان ایجاد کنند که به آنها در حل مشکلات زندگی واقعی کمک کند. دانشگاه ‌های فنلاند بر اساس این اصل تکامل یافته ‌اند که آموزش یک فرآیند است و نه چیزی مبادله‌ای، این فلسفه به آنها کمک کرده است تا چنین مؤسسات باکیفیتی را توسعه دهند که دانشگاه ‌های سراسر جهان برای الهام گرفتن و نوآوری به آنها نگاه کنند.

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل رشته شهرسازی عبارتند از:

برترین دانشگاه های فنلاند جهت تحصیل رشته شهرسازی

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در فنلاند

مهندسین شهرسازی ای که در فنلاند کار می کنند معمولاً حدود 4190€ (یورو) در ماه درآمد دارند. البته بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی، سطح درآمدها بسیار متفاوت است و از 2180€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 6410€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​4020€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس برنامه ریزی کار می کنند کمتر از 4020€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4020€ (یورو) درآمد دارند. از فاکتورهای اثرگذار بر سطوح حقوقی میزان تجربه مهندسین است که بر این اساس یک مهندس برنامه ریزی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2480€ (یورو) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 3320€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4320€ (یورو) در ماه دارد که %30 بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این نوع مدرک نیز در میزان درآمد اثرگذار است. به عنوان مثال وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس برنامه ریزی 3490€ (یورو) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 4850€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد که %39 بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در نمودار زیر میزان درآمد بر حسب تجربه سال های کاری در رشته شهرسازی در فنلاند تفکیک شده است.

سطح حقوق بر حسب سال های کاری در فنلاندبرای آگاهی از چگونگی مراحل مهاجرت به فنلاند برای ورود به رشته شهرسازی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مکرر در باب رشته شهرسازی در فنلاند

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته شهرسازی در فنلاند پاسخ داده ایم:

  • درآمد رشته شهرسازی در فنلاند چقدر است؟ مهندسین شهرسازی ای که در فنلاند کار می کنند معمولاً حدود 4190€ (یورو) در ماه درآمد دارند.
  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته شهرسازی در فنلاند کدامند؟ دانشگاه هلسینکی و فنلاند شرقی و سپس  دانشگاه اولو و تامپره دانشگاه های خوبی برای تحصیل رشته شهرسازی در فنلاند محسوب می شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *