مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته شهرسازی در تایلند

رشته شهرسازی در تایلند

تایلند با مناظر طبیعی بکر انتخاب جذابی برای مهاجرت تحصیلی است که متقاضیان از طریق رشته شهرسازی در تایلند می توانند به آن پا بگذارند. تایلند در مرکز آسیای جنوب شرقی واقع شده است، جایی که ماجراجویی ها بی پایان است و سفر آسان و مقرون به صرفه است. از سوی دیگر به جهت سیاست درهای باز در حوزه اقتصاد در کشور تایلند، طی سالهای اخیر حجمی از سرمیایه به سمت این کشور سرازیر شده است که موجب شده بازارهای شغلی این کشور رونق یابد و فارغ التحصیلان در زمان کوتاهی پس از تحصیل وارد بازار کار شوند و درآمد خوبی را نصیب خود کنند. علاقه مندان سفر تحصیلی به تایلند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا در زمینه فرآیند اخذ ویزای تحصیلی و تسریع فرآیند مهاجرت تحصیلی خود با اقدامات لازم آشنا شوند.

بررسی رشته شهرسازی در تایلند

یکی از جالب ترین نکات راجع تایلند، اکوسیستم های متنوعی است که در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود، اما در این کشور موجود است. از کوه‌ های شمال گرفته تا اقیانوس ‌ها و جزایر جنوب، تایلند کشور زیبایی است که فرصتی برای کشف مجموعه‌ ای از اکوسیستم ‌های غنی را فراهم می ‌کند. دوستداران طبیعت و متخصصان علوم زیست محیطی به طور یکسان از کشف تعاملات متنوع موجودات زنده و عناصر غیرزنده در زمین های گلی، جنگل ها، دشت ها و صخره های مرجانی در سراسر کشور لذت خواهند برد. از سوی دیگر تنوع غذایی در انتظار شماست که مهم این است که قیمتی مناسب دارند. چه در یک غرفه خیابانی محلی غذا بخورید یا در یک رستوران شیک، غذای تایلندی با هر بودجه ای مقرون به صرفه است. مطمئناً یک چیز وجود دارد، شما در طول تحصیل در خارج از کشور در تایلند گرسنه نخواهید ماند.

علاوه بر این می توانید از گزینه های مسافرتی راحت و مقرون به صرفه استفاده کنید. شما می توانید تعطیلات آخر هفته و تعطیلات خود را با کاوش در همه چیز تایلند بگذرانید، یا حتی از یک کشور همسایه دیدن کنید. با هواپیما، اتوبوس، قطار سفر کنید، یا به روش سنتی تر بروید و یک توک توک، ریکشا یا دوچرخه کرایه کنید تا به هر جایی که می خواهید برسید. به عنوان بخش مهمی از فرهنگ تایلند برای قرن ها، فیل ها در حال حاضر یک موضوع داغ هستند. تایلند فرصت های عملی را برای گذراندن زمان برای یادگیری فیل ها در زمینه حفاظت، گردشگری و زیستگاه طبیعی آنها فراهم می کند. نکته جذاب دیگر این است که تایلندی ها به مهمان نوازی واقعی و لبخندهای گوش به گوششان معروف هستند.

در شکل زیر به سایر مزیت های تحصیل در کشور تایلند اشاره شده است:

 

شرح ویزای تحصیل رشته شهرسازی در تایلند

متقاضیان ورود به تایلند برای ویزای دانشجویی تایلند باید به سفارت یا کنسولگری تایلند در نزدیکی خود درخواست دهند. البته قبل از درخواست، باید قبلاً در مؤسسه آموزشی تایلند پذیرفته شده باشند و دانشگاه باید یک نامه ثبت نام به متقاضی ارائه دهد. اگر شما به عنوان یک متقاضب برای ویزای 1 ساله اقدام می کنید، پاسپورت شما باید حداقل 18 ماه دیگر اعتبار داشته باشد. مدارکی که در این زمینه نیاز دارید، عبارتند از فتوکپی پاسپورت، فرم درخواست ویزای دانشجویی تایلند تکمیل و امضا شده، نامه پذیرش از دانشگاه شما در تایلند که باید خطاب به سفارت یا کنسولگری تایلند درخواست شود، اگر دانشگاه یک موسسه خصوصی باشد به تاییدیه وزارت آموزش عالی نیز نیاز است. در مورد تصاویر پاسپورت، باید مشخصات زیر رعایت شود:

  • ابعاد: 4 سانتی متر در 6 سانتی متر
  • پس زمینه سفید
  • در 6 ماه گذشته گرفته شده است.

علاوه بر این چهره باید حالت صورت خنثی داشته باشد و مستقیم به جلو خیره شود و تمام صورت باید کاملاً قابل مشاهده باشد، استفاده از سر فقط برای مقاصد مذهبی و حتی در صورت عدم پوشاندن صورت مجاز است، عینک فقط در صورتی مجاز است که چشم شما را نپوشاند و فریم سنگینی نداشته باشد. موضوع دیگر در مورد فرآیند اخذ ویزا، اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مدت اقامت است. اگر به تنهایی سفر می کنید به 20000THB (بات) تایلند و اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید به 40000THB (بات) تایلند نیاز است. علاوه بر این گواهی ترخیص پلیس صادر شده توسط مقامات کشور متقاضی باید ثابت کند که متقاضی سابقه کیفری ندارد. این تنها در صورتی ضروری است که دوره ای را بگذرانید که حداقل 1 سال باشد. فرآیند اخذ ویزا هم به صورت حضوری و هم از طریق پست امکان پذیر است.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در تایلند

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در تایلند

فردی که به عنوان مهندس شهرسازی در تایلند کار می کند معمولاً حدود 90100THB (بات) در ماه درآمد دارد. هرچند حقوق مهندسان در تایلند از 41500THB (بات) در ماه (حداقل حقوق) تا 143000THB (بات) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​97300THB (بات) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس (ها) کار می کنند کمتر از 97300THB (بات) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 97300THB (بات) درآمد دارند.

بر اساس متغیر تجربه یک مهندس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 47100THB (بات) در ماه درآمد دارد و فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال می تواند 62800THB (بات) در ماه درآمد داشته باشد که %34 بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. در سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 92900THB (بات) در ماه به مهندسان تعلق می گیرد که %48 بیشتر از فردی با دو تا پنج سال تجربه است. از سوی دیگر حقوق ها بر حسب مدرک نیز تغییر می یابند که بر این اساس وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس 54700THB (بات) در ماه است. در حالی که شخصی با مدرک کارشناسی ارشد 106000THB (بات) در ماه حقوق دریافت می کند، %93 بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در نمودار زیر میزان درآمد دریافتی مهندسان رشته شهرسازی در تایلند بر حسب میزان تجربه کاری به صورت ماهانه تفکیک شده است:

 

متقاضیانی که تمایل ورود به رشته شهرسازی در تایلند دارند می تولنند بواسطه گفتگو با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از قوانین تایلند آگاهی بیشتری پیدا کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *