مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته سم شناسی در ژاپن

رشته سم شناسی در ژاپن

پذیرفته شدن در رشته سم شناسی در ژاپن را می توان یک خوشبختی بزرگ قلمداد کرد، چراکه محیط علمی این کشور و اعتبار مدارک دانشگاه های ژاپن در حدود دو دهه است که زبانزد خاص و عام است. سم شناسی در ژاپن اثرات منفی مواد شیمیایی را بر موجودات زنده مختلف با توجه ویژه به نحوه تأثیر آنها بر انسان مطالعه می کند. سم شناسان چگونگی وقوع این اثرات را بررسی، تفسیر و ارتباط می دهند و اطلاعات لازم را برای اجرای اقدامات حفاظتی ارائه می دهند. مدارک تخصصی سم شناسی اثرات مضر داروها و مواد شیمیایی صنعتی را تجزیه و تحلیل می کند و نحوه جلوگیری و درمان سمیت را آموزش می دهد. این حوزه در ژاپن یک رشته بسیار بین رشته ای است که دانش را از زیست شناسی، شیمی، پزشکی، دامپزشکی، داروسازی و علوم محیطی به هم متصل می کند.

سم شناسی علاوه بر تمرکز زیاد بر تحقیق، بر ارزیابی و مدیریت ریسک برای محصولات مصرفی نیز برای حفظ سلامت عمومی تمرکز دارد. شرایط تحصیل در ژاپن در خصوص سایر مسئولیت ها ممکن است شامل اطمینان از ایمن بودن محیط های کاری برای کارکنان باشد. مطالعات سم شناسی بر اساس جنبه های مختلف شیمیایی و بیولوژیکی مواد، زیرشاخه های تخصصی مختلفی مانند سم شناسی عصبی، سم شناسی آبزیان، سم شناسی شیمیایی، سم شناسی محیطی، سم شناسی قانونی و سم شناسی پزشکی را ارائه می دهد. فارغ التحصیلان سم شناسی اغلب در صنعت، دانشگاه و موسسات نظارتی در زمینه هایی مانند پزشکی قانونی، مراقبت های بهداشتی، علوم دارویی، بهداشت محیط، بخش نظارتی، آموزش و غیره به کار می روند. برای پذیرش در یک موقعیت خوب یا آگاهی از بازار کار این رشته، مشاوران همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده طرح تجارب خود با شما هستند.

معرفی رشته سم شناسی در فضای علمی ژاپن

سم شناسی در ژاپن علم ایمنی شیمیایی است که مأموریت شناسایی اثرات مضر بالقوه ترکیبات شیمیایی بر انسان، حیوانات و محیط زیست و ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان را بر عهده دارد. آزمایش های مناسب و قضاوت کارشناسانه امکان به حداقل رساندن احتمال وقوع اثرات نامطلوب را می دهد که در گذشته گاهی ابعاد فاجعه باری داشته اند. سم شناسی یک علم چند رشته ای مبتنی بر فیزیولوژی، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، شیمی، فارماکولوژی، آسیب شناسی و اپیدمیولوژی است. برنامه دکترا در سم شناسی در دانشگاه های ژاپن آموزش های فارغ التحصیل در سم شناسی را تعریف می کند که در آن به دانشجویان فرصتی برای پیگیری مطالعاتی داده می شود که آنها را برای طیف وسیعی از مسیرهای شغلی آماده می کند.

از نظر مدت زمان، برنامه سم شناسی حداقل 4 سال طول می کشد. هدف اصلی برنامه دکترا در سم شناسی آموزش دانشجویان به گونه ای است که آنها واجد شرایط انجام تحقیقات سطح بالا در زمینه های مختلف سم شناسی شوند. برنامه سم شناسی کار دوره جامع و آموزش تحقیقاتی را برای آماده سازی سم شناسان آینده نگر برای مشاغل در دانشگاه، بیمارستان، صنعت و دولت ارائه می دهد. اهداف برنامه دکترا در سم شناسی این است که دانشجویان را به گونه ای آموزش دهد که آنها علاوه بر تخصص خاص در زمینه خاص مورد علاقه خود، درک جامعی از تحصیل در ژاپن را داشته باشند.

روند توسعه رشته سم شناسی در ژاپن

یکی از اندیشمندان حوزه سم شناسی در ژاپن معتقد است که توماس کوهن اصطلاح «تغییر پارادایم» را در کتاب بزرگ خود «ساختار انقلاب‌های علمی» معرفی کرد. علم چند وجهی سم شناسی نیز با ادغام تکنیک های علمی به سرعت در حال پیشرفت دستخوش تغییر شده است و دامنه آن در حال حاضر گسترش یافته است تا نانوسم شناسی را در بر گیرد که به پیشرفت های نانوموادی که محصول نانوتکنولوژی هستند می پردازد. این نشان دهنده یک جهت جدید فراتر از سمیت مواد معمولی است. پیشرفت ‌ها در زیست ‌شناسی مولکولی باعث ایجاد سم ‌شناسی مولکولی در ژاپن شده و ژاپنی ها را قادر می ‌سازد تا تعداد مولکول‌ های درگیر در واکنش ‌های بیولوژیکی با مواد شیمیایی را افزایش دهند.

پیشرفت در فناوری IT منجر به پیشرفت در تکنیک های تجزیه و تحلیل تصویر شده است، در حالی که کشف پروتئین های فلورسنت و پیشرفت در فناوری انتقال ژن ژاپن را قادر می سازد تا مهاجرت درون سلولی مولکول های زیستی هدف را تحت محرک مواد شیمیایی مشاهده کنند و فرآیندهای منجر به بیان سمیت را مشاهده نمایند. فن آوری حذف ژن به ژاپنی ها کمک می کند تا مولکول های هدف سم شناسی مواد شیمیایی را شناسایی نمایند. سایر پیشرفت ‌های جدید شامل سم ‌شناسی microRNA، سم ‌شناسی اپی ژنتیک و سم ‌شناسی سیستم‌ ها است. ترکیب و استفاده از این تکنیک های علمی و روابط کمی ساختار-فعالیت باعث ایجاد سم شناسی پیش بینی به عنوان وسیله ای برای مقابله با تعداد زیادی از مواد شیمیایی شده است.

روند توسعه رشته سم شناسی در ژاپن

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در ژاپن

فردی که به عنوان سم شناس در ژاپن کار می کند معمولا حدود JPY578000 (ین) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از JPY283000 (ین) در ماه (حداقل حقوق) تا JPY901000 (ین) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال، حقوق متوسط JPY589000 (ین) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از JPY589000 (ین) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از JPY589000 (ین) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از JPY392000 (ین) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 392000JPY (ین) درآمد دارند.

همچنین 75% از سم شناسان کمتر از JPY760000 (ین) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از JPY760000 (ین) درآمد دارند. یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریباً JPY336000 (ین) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 431000JPY (ین) در ماه درآمد کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل JPY595000 (ین) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در ژاپن می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در ژاپن

در راستای کاهش هزینه اقامت ژاپن با کارشناسان بخش مهاجرت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا مشاوره ها و تجارب لازم را به شما منتقل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *