مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته سم شناسی در روسیه

رشته سم شناسی در روسیه

به عنوان یکی از زیر بخش های حوزه پزشکی، رشته سم شناسی در روسیه به مطالعه اثرات سمی مواد شیمیایی یا اپراتورهای فیزیکی بر موجودات می پردازد. رشته سم شناسی در روسیه فرآیند ارزیابی محصولات دارویی که ایمنی محصولات و داروهای مربوط به حیوانات و انسان را با توجه به عملکرد طبیعی فیزیولوژیکی و عملکرد تولید مثل تضمین می کند. مقامات نظارتی در خصوص بررسی شرایط تحصیل در روسیه، به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی خود، به داده ‌هایی در مورد پتانسیل سمی موجودیت ‌های شیمیایی جدید نیاز دارند.

سنجش و ارزیابی سمیت جزء جدایی ناپذیر مقررات قانونی شده است. مکانیسم اثر، اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض، درک پاسخ ها از طریق روش های آزمایش، آزمایشات بالینی و پیش بالینی، شناسایی و توسعه و استفاده از برخی از کاربردهای احتمالی سم شناسی در روسیه هستند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده گسترش درک شما پیرامون بازار کار این رشته در روسیه هستند.

تاریخچه رشته سم شناسی در روسیه

اعتقاد بر این است که تاریخ سم شناسی در روسیه به اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 باز می گردد. مطالعات سم شناسی به شدت در آکادمی جراحی پزشکی (پزشکی نظامی) در سن پترزبورگ در طول قرن نوزدهم دنبال شد. مانند سایر کشورها، علم سم شناسی در روسیه ریشه در پزشکی قانونی دارد. در اوایل قرن بیستم، رشد صنایع شیمیایی و نظامی کمک زیادی به توسعه سم شناسی کرد. آموزش سم شناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بخش های بهداشت دانشگاه های پزشکی، موسسات مطالعات پیشرفته پزشکی و گروه های سم شناسی موسسات تحقیقاتی و همچنین در بخش های سم شناسی خدمات بهداشتی و اپیدمیولوژیک و موسسات فناوری صنعتی انجام می شود.

از سوی دیگر در ارتباط با این رشته، ثبت مواد شیمیایی و بیولوژیکی بالقوه خطرناک روسیه در سال 1992 با حکم دولت فدراسیون روسیه تأسیس شد. این فرمان، ثبت در سطح ایالتی مواد شیمیایی و بیولوژیکی تولید، واردات و رسیدگی در قلمرو فدراسیون روسیه را الزامی کرد. ثبت نام توسط وزارت بهداشت روسیه برای انجام تحقیقات در زمینه سم شناسی و ایجاد استانداردهای بهداشتی معتبر است. همچنین در نظر داشته باشید که دانشگاه سماشکو روسیه دارای رتبه 255 در این کشور می باشد. دانشگاه سماشکو روسیه بر اساس رشته های پزشکی و مرتبط از جمله رشته سم شناسی در روسیه توانسته رتبه مطلوبی را به دست آورد.

شرایط اخذ ویزای رشته سم شناسی در روسیه

شما می توانید تا 45 روز قبل از اینکه قصد سفر به روسیه را داشته باشید، برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور خود درخواست دهید. همچنین مراکز مجاز ویزا در برخی کشورها وجود دارد: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، چک، استونی، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا، و ایالات متحده. اگر HIV مثبت هستید، ممکن است از ورود به روسیه با ویزای دانشجویی منع شوید. زمان پردازش کامل ویزای دانشجویی روسیه می ‌تواند طولانی باشد و از 2 تا 5 هفته برای پردازش ویزا به طول می ‌انجامد، علاوه بر زمان مورد نیاز قبل از آن برای تضمین محل تحصیل و دریافت دعوتنامه لازم برای درخواست ویزا.

مراحل اخذ ویزای رشته سم شناسی در روسیه

الزامات و فرآیندهای درخواست را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید، ابتدا به نامه پذیرش از دانشگاه نیاز دارید. این به شما اجازه می دهد تا یک دعوت نامه رسمی برای تحصیل در روسیه دریافت کنید. وزارت امور خارجه روسیه و سرویس مهاجرت فدرال روسیه دعوت نامه صادر می کنند. با این حال، برای اکثر دانشجویانی که از طریق روش استاندارد یا پرداخت هزینه ها مکان دریافت می کنند، دعوت نامه از دانشگاه خواهد بود. زمانی که دعوتنامه دارید، 3 ماه اعتبار دارد.

شما باید مطمئن شوید که می توانید هزینه های دوره و تحصیل خود را در روسیه پوشش دهید. اگر به دنبال تحصیل در یک دانشگاه دولتی در روسیه یا دانشگاهی با مکان های دولتی هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی باشید. همچنین بودجه دولتی برای دانشجویان کشورهای CIS در دسترس است. بورسیه های بین المللی از وزارت آموزش و علوم روسیه در دسترس است. آنها سالانه 10000 جایزه می دهند. اگر در یکی از دانشگاه های روسیه موفق شوید و بورسیه دولتی دریافت کنید، یک عدد 6 رقمی برای استفاده در درخواست خود دریافت می کنید.

  • درخواست برای تحصیل در روسیه:

شما می توانید برای حداکثر 6 موسسه آموزشی روسیه (معمولا بیش از 2 موسسه در هر منطقه فدرال) درخواست دهید. ممکن است نیاز به قبولی در یک امتحان، شرکت در مصاحبه یا انجام یک فرآیند گزینش داشته باشید. این بستگی به این دارد که شما برای کجا درخواست می دهید و از کجا هستید. اگر موفق باشید و در دوره ای پذیرفته شوید، دعوتنامه ای دریافت می کنید که با آن می توانید برای ویزای دانشجویی روسیه درخواست دهید.

مراحل اخذ ویزای رشته سم شناسی در روسیه

بازار کار رشته سم شناسی در روسیه

گنجاندن سم شناسی آزمایشگاهی جزو بخشی از این علم در روسیه، عصر جدیدی را در تحقیقات بیودارویی آغاز کرده است. این یکی از مهم ترین مراحل در کشف و فرمولاسیون دارو به حساب می آید. سم شناسی آزمایشگاهی روند کیفیت داروهایی را که وارد مطالعات بالینی می شوند، بهبود می بخشد و همچنین حاشیه ایمنی و کارایی ترکیبات جدید را بهبود می بخشد و اجازه می دهد ترکیبات به درستی در فرآیند توسعه مرتب شوند. شناسایی زودهنگام و دقیق‌ تر مکانیسم ‌های بالقوه‌ ای که باعث تداخل و واکنش ‌های دارویی می ‌شوند، پتانسیل قابل‌ توجهی برای بهبود پیامدها در مدیریت و کشف دارو دارند. صنایع نیاز به تست سمیت و ارزیابی قدرت و غلظت محصولات خود دارند که در فرمول خاص آنها ذکر شده است.

بر اساس مصرف کنندگان نهایی، بازار بیشتر به مواد دارویی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و محصولات خانگی، صنایع شیمیایی و صنعت نوشیدنی تقسیم می شود. جایی که بیشترین سهم در اختیار داروسازی و صنعت دارو است و افزایش پذیرش روش ‌های آزمایشگاهی در تشخیص عوارض جانبی برای کاهش هزینه‌ های فرمولاسیون دارو و ابتکارات آژانس ‌ها و برنامه‌ هایی که توسط اتحادیه ‌های مختلف آغاز شده ‌اند.

با این همه حوزه های مختلف دیگری برای کار در رشته سم شناسی در روسیه وجود دارد که عبارتند از:

حوزه های مختلف کاری مرتبط با رشته سم شناسی در روسیه

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در روسیه

فردی که به عنوان متخصص سم شناسی در روسیه کار می کند، معمولا حدود RUB108000 (روبل) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از RUB53100 (روبل) تا RUB169000 (روبل) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می باشد. با این حال، حقوق متوسط RUB110000 (روبل) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از RUB110000 (روبل) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RUB110000 (روبل) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از RUB73600 (روبل) درآمد دارند.

یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا RUB62900 (روبل) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، RUB80900 (روبل) در ماه درآمد کسب کند، که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل RUB112000 (روبل) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در روسیه می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در روسیه

از جمله دغدغه مهاجران به روسیه، آگاهی از شرایط زندگی در روسیه است که در این زمینه، سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب مختلفی را منتشر نموده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *