مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته سم شناسی در تاجیکستان

رشته سم شناسی در تاجیکستان

اگرچه مشتاقان رشته سم شناسی در تاجیکستان شاید خیال کنند که این کشر اعتبار علمی چندانی ندارد، اما باید گفت که این کشور در خصوص رشته سم شناسی در تاجیکستان دارای کالج ها و دانشگاه های خوب بسیاری است که می توانید تحقیقات مسلمان محور را در آنها به دست آورید. موسسات آموزشی خصوصی موضوعات و روش ‌های آموزشی مرتبط با مسیحیت را ارائه می‌ دهند. فارغ از کیفیت آموزشی که در حال افزایش است، بحث ارزان بودن زندگی دانشجویی و تحصیل در تاجیکستان بسیار شگفت انگیز است. در واقع، اگر بخواهید کمی از هر کالای مهمی مانند گوشت، پنیر، غلات، سبزیجات، میوه‌ ها را بخرید، بیشتر از 30$ (دلار) در بازار خرج نخواهید کرد. حمل و نقل بهترین انتخاب در کشور برای مردم محلی یک ماشین کرایه ای است و نه اتوبوس های عمومی که می توانید در این کشور برای رفتن به نقاط مختلف کشور استفاده کنید.

تاکسی که فقط 0.50$ و 2$ (دلار) در هر مایل هزینه دارد، قیمت ها واقعا پایین است. خدمات رفاهی امکانات اولیه خانه در تاجیکستان 40$ (دلار) هزینه دارد. این مبلغ می تواند قبوض برق، پرداخت آب، جمع آوری زباله، سرمایش و گرمایش را پوشش دهد. برقراری تماس در قلمرو تاجیکستان با استفاده از تلفن همراه 0.20$ (دلار) در دقیقه هزینه دارد (بدون تعرفه، طرح و تخفیف ویژه). لباس و کفش بسته به فصل، لباس ها و کفش های مختلفی وجود دارد که مردم در تاجیکستان می پوشند. میانگین قیمت برخی از لباس های سنتی مانند شلوار جین، لباس تابستانی و کفش نایک نسبی است. برای اطلاع از سایر جزئیات تحصیلی و موضوعات مرتبط با زندگی، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به گفتگو بپردازید.

معرفی تاجیکستان برای متقاضیان رشته سم شناسی

تاجیکستان کشوری در آسیای مرکزی با 8 میلیون نفر جمعیت است. این کشور محصور در خشکی است و توسط افغانستان، چین، قرقیزستان و ازبکستان احاطه شده است. سالانه حدود سی دانشجوی آمریکایی در خارج از کشور در تاجیکستان تحصیل می کنند. این کشور به دلیل رشته کوه های ناهموارش که برای پیاده روی و کوه نوردی معروف هستند، شناخته شده است، بنابراین اگر به دنبال چیزی غیرعادی و منحصر به فرد هستید، باید تحصیل در خارج از کشور را در نظر بگیرید. این ملت در طول تاریخ طولانی خود بین دستان بسیاری از امپراتوری ها حرکت کرده است و هر شغلی اثر خود را در چشم انداز و سنت منطقه به جا گذاشته است.

سال ‌ها حکومت کمونیستی شوروی و به دنبال آن ناآرامی‌ های داخلی به این معنی است که این کشور زیرساخت ‌های گردشگری خوبی ندارد. شهرهای بزرگ هتل های مدرنی دارند، اما اقامتگاه ها در مناطق روستایی معمولا اقامتگاه هایی را ارائه می دهند. تاجیکستان مکانی ارزان برای بازدید است و اکثرا اصالت روستایی این تجربه را جبران می‌کند. مردم تاجیک نیز به دوستی و مهمان نوازی معروف هستند. غذاهای این کشور سالم و سیر کننده است و بیشتر بر اساس گوشت، نان و سبزیجات است. غذاهای سبک غربی در شهرهای بزرگتر نیز موجود است. شگفتی‌ های طبیعی شگفت ‌انگیز، مانند دهانه ‌ها و غارهای کوه نمک خوجا مومین یا یخچال‌ های طبیعی کوه‌ های پامیر نیز نباید به خیال خود رها شوند.

ویزای تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان

شما می توانید جهت اخذ ویزا در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در تاجیکستان به یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  • آنلاین، از طریق پورتال رسمی eVisa تاجیکستان
  • در سفارت یا کنسولگری، اگر واجد شرایط دریافت eVisa نیستید.
  • درخواست برای ویزای الکترونیکی تاجیکستان

شما می توانید برای ویزای الکترونیکی تاجیکستان از طریق وب سایت رسمی وزارت امور خارجه (اینجا) درخواست دهید. این یک فرآیند ساده است، که در آن شما باید مراحلی را طی کنید که در جدول زیر اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
1فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید.
2هزینه eVisa تاجیکستان را بپردازید. هزینه ها غیر قابل استرداد است
3صبر کنید تا ویزا پردازش شود. این حدود 2 روز کاری طول می کشد. شما eVisa تاجیکستان را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
4ویزا را پرینت بگیرید و هنگام سفر با خود بیاورید.

در نظر داشته باشید که فقط در گذرگاه های مرزی واجد شرایط: می توانید با استفاده از eVisa از طریق هر فرودگاه یا گذرگاه مرزی وارد تاجیکستان شوید. هزینه eVisa تاجیکستان 50$ (دلار) است. در صورت درخواست برای مجوز GBAO، هزینه آن حدود 70$ (دلار) است که اجازه ورود به منطقه خودمختار گورنو-بدخشان را می دهد. هنگامی که برای ویزای الکترونیکی تاجیکستان درخواست می کنید، پس از پر کردن بخش های مربوط به ملیت و تاریخ سفر، شرایط مورد نیاز ظاهر می شود.

ویزای تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در تاجیکستان

فردی که به عنوان سم شناس در تاجیکستان کار می کند معمولاً حدود 13000TJS (سامانی) در ماه درآمد دارد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از TJS5980 (سامانی) در ماه (حداقل حقوق) تا TJS20700 (سامانی) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط حقوق TJS14000 (سامانی) در ماه است.

به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از TJS14000 (سامانی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 14000 TJS(سامانی) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان درآمد کمتر از TJS9010 (سامانی) دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 9010 TJS(سامانی) درآمد دارند. همچنین 75% از سم شناسان کمتر از TJS18700 (سامانی) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از TJS18700 (سامانی) درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در تاجیکستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در تاجیکستان

اگر با مسئله انتقال همسر یا همراه برای مهاجرت تحصیلی خود، مواجه هستید کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده حل مسائل مرتبط با شرایط ویزای همراه تاجیکستان می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *