مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته دامپزشکی در مجارستان

رشته دامپزشکی در مجارستان

موسسات آموزشی در مجارستان همواره متعهد به جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در مجارستان می باشند. البته لازم به ذکر است که برنامه زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه های دامپزشکی مجارستان برای دانشجویان بین المللی راه اندازی شد. علاوه بر این مجارستان عضو کامل اتحادیه اروپا می باشد. از سوی دیگر، مدرک دریافت شده در دانشگاه دامپزشکی بوداپست به طور خودکار توسط کشورهای عضور اتحادیه و در چندین کشور جهان پذیرفته می شود. برنامه درسی دامپزشکی در مجارستان، با برنامه درسی استاندارد موجود در اکثر برنامه های دامپزشکی اروپا مطابقت دارد.

هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب بالا بردن در سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص رشته دامپزشکی در این کشور بوده است. علاوه بر این، مجارستان به گرمی از دانشجویان دامپزشکی از سراسر جهان استقبال می کند. تحصیل دامپزشکی در مجارستان با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد همچنین مطالعات پزشکی در مجارستان با بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود. اگر تصمیم به تحصیل در مجارستان را دارید، مدرکی دریافت خواهید کرد که در سراسر اتحادیه اروپا معتبر است. اخذ پذیرش نیز در دانشگاه دامپزشکی در بسیاری از کشورها هرگز به این اندازه رقابتی نبوده است.

ساختار برنامه های آموزشی رشته دامپزشکی در مجارستان

همانند اغلب کشورهای اروپای غربی، ساختار برنامه در رشته دامپزشکی در مجارستان دارای دوره های مختلفی می باشد. دوره های مختلف در ساختار برنامه دامپزشکی مجارستان عبارت اند از:

  • دوره پیش بالینی (2 سال)، در دوره پیش بالینی رشته دامپزشکی در مجارستان، موضوعات اصلی آناتومی، جنین شناسی حیوانات، شیمی، بیوفیزیک، جانور شناسی، بیوشیمی و کاربرهای کامپیوتری است. زبان های مختلف را نیز می توان به عنوان گزینشی انتخاب کرد. همچنین دوره پیش بالینی شامل یک تمرین مزرعه در دامپروری است.
  • دوره بالینی (3 تا 5 سال)، موضوعات اشاره شده در این دوره شامل اصلاح نژاد و دامپروری، آسیب شناسی، فارماکولوژی، میکروب شناسی، پاتوفیزیولوژی، تغذیه حیوانات و بهداشت و درمان می شود. به موازات این موارد در دوره بالینی، دانشجو تعداد زیادی ساعات بالینی هفتگی در رشته های دامپزشکی، جراحی دامپزشکی و تولید مثل حیوانات دارد.

در آخر اینکه دوره بالینی شامل چندین تمرین خارج از مدرسه است که در تصویر زیر آورده شده است:

ساختار برنامه های آموزشی رشته دامپزشکی در مجارستان

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های رشته دامپزشکی در مجارستان

در سالیان اخیر، تحصیل در رشته دامپزشکی در مجارستان، در معتبرترین دانشگاه ها به سرعت به انتخاب محبوب دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. هزینه های مقرون به صرفه، آموزش با کیفیت و پذیرش آسان از عواملی است که دانشجویان این دانشگاه های دامپزشکی مجارستان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. از اینرو شرایط تحصیل در مجارستان نسبت به سایر کشورها متفاوت می باشد.

به دلیل گستردگی دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور، انتخاب موسسه مورد نظر برای تحصیل دانشجویان کار بسیاری دشواری تلقی می شود. اما یکی از معتبرترین دانشگاه های دامپزشکی در مجارستان، دانشگاه دبرسن می باشد. این دانشگاه در سال 1537 تاسیس شد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی برای تحصیل در مجارستان به شمار می رود. علاوه بر این، بیش از 20000 دانشجو ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از 10000 دانشجوی بین المللی هستند.

تحصیل در معتبرترین دانشگاه های رشته دامپزشکی در مجارستان

برای آشنایی بیشتر با معتبر ترین دانشگاه های مجارستان، جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور به جدول زیر توجه فرمایید:

معتبرترین دانشگاه های دامپزشکی در مجارستانرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پچ397دانشگاه پج با 25000 دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی در مجارستان محسوب می شود. این دانشگاه بیش از 5000 دانشجوی بین المللی دارد. همچنین بیش از 300 برنامه تحصیلی به چندین زبان از جمله انگلیسی در دسترس است.
دانشگاه سملویز301دانشگاه سملویز یک موسسه آموزشی محبوب در مجارستان است که در سال 1768 تاسیس شده است. این دانشگاه در پایتخت مجارستان، شهر بوداپست واقع شده است.
دانشگاه سگد412دانشگاه سگد دارای تاریخچه ای است که به سال 1580 میلادی باز می گردد. این دانشگاه دارای جمعیت کل دانشجویی 22000 نفر است.

در نمودار زیر می توانید میزان شهریه در دانشگاه های دامپزشکی در مجارستان را مشاهده فرمایید:

میزان شهریه در دانشگاه های دامپزشکی در مجارستان

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان

برخلاف اغلب کشورهای اروپایی هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. به همین جهت سالانه هزاران دانشجوی بین المللی تحصیل در مجارستان را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند. همانطور که اشاره کردیم، هزینه تحصیل در مجارستان بسیار پایین است. متوسط هزینه تحصیل در مجارستان در یک برنامه پزشکی یا دامپزشکی حدود HUF14850 (فورینت مجارستان) می باشد.

از سوی دیگر هزینه های دوره آمادگی در مجارستان حدود HUF7550 (فورینت مجارستان) است. علاوه بر هزینه های تحصیل در این کشور، هزینه زندگی در مجارستان نیز برای یک نفر به طور متوسط HUF695 (فورینت مجارستان) ماهانه بدون اجاره مسکن می باشد. البته هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان بسته به شهری که در آن زندگی می کنید متفاوت است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *