مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته سم شناسی در آذربایجان

رشته سم شناسی در آذربایجان

اگر چه آذربایجان کشوری تازه تاسیس است، اما دارای سیستم آموزشی قوی است و رشته سم شناسی در آذربایجان همچون سایر رشته ها در حال پیشرفت است. دلیل اصلی این موضوع، نقش حیاتی نظام آموزشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در شکل گیری سنت آموزشی و نظام آموزشی آذربایجان است. در حالی که هنوز بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند، بسیاری از دانشجویان خارجی در سراسر جهان تحصیلات خود را در آذربایجان گذراندند و موقعیت های خوبی در کشور خود داشتند.

آذربایجان پس از کسب استقلال با سنت آموزشی قبلی و پتانسیل علمی سیستم آموزشی خود در سیستم آموزشی اروپا و همچنین جهان ادغام شده است. دانشگاه های آذربایجان در اسرع وقت به روند بولونیا پیوستند و پروژه ها و برنامه های مشترکی را با تعدادی از دانشگاه های پیشرو اجرا کردند. در نتیجه اکثر دانشگاه های آذربایجان در مدت کوتاهی از مسیر پیشرفت فوق العاده به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. به همین دلیل در سال های اخیر دانشجویان از بیش از 70 کشور جهان دانشگاه های آذربایجان را انتخاب کرده اند. اگر شما مشتاق پیوستن به سیستم دانشگاهی آذرباریجان برای آغاز تحصیل در رشته سم شناسی باشید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی های لازم در این زمینه است.

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در آذربایجان

یکی از دلایل مهم و مزیت های خواندن رشته سم شناسی در آذربایجان، مطلوبیت هزینه های زندگی است و اینکه استاندارد زندگی در آذربایجان نسبتا بالا است و هزینه های زندگی بسیار ارزان است. یک دانشجو می تواند با 150$ (دلار) در ماه زندگی کند، هم خوابگاه و هم غذا مزیت سنی نسبت به سایر کشورها، در آذربایجان، می توانید از سطح O خود مستقیما به مدرک کارشناسی بروید. از سوی دیگر، آذربایجان یکی از کشورهای مدرن اروپایی است.

با تحصیل در آذربایجان شانس تحصیل به 3 زبان را خواهید داشت:

  • آذربایجان
  • روسی
  • انگلیسی

مزیت دیگر از نظر امنیت روانی و زندگی در دوران تحصیل است، چراکه آذربایجان با کمترین میزان جرم و جنایت، باثبات ترین کشور جهان است. آذربایجان یکی از بردبارترین و مهمان نوازترین کشورهای جهان است. در این کشور نمی توان از هرگونه تبعیض مذهبی، قومیتی، جنسی و سایر نام برد. بنابراین آذربایجان می تواند نقش سکوی پرشی برای آینده شما داشته باشد. با تحصیل در آذربایجان می توانید به راحتی تابعیت آذربایجان را دریافت کنید.

در تصویر زیر به سایر مزیت های زندگی در آذربایجان برای تحصیل رشته سم شناسی اشاره شده است:

مزیت های زندگی در آذربایجان برای تحصیل رشته سم شناسی

مدارک لازم تحصیل رشته سم شناسی در آذربایجان

به طور کلی، برای اخذ مدرک کارشناسی، باید گواهی پایان تحصیل داشته باشید. برای مدرک کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی در یک رشته تحصیلی مرتبط داشته باشید. برای مقطع دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. زبان آموزش در موسسات آموزش عالی آذربایجان آذربایجانی، روسی، ترکی یا انگلیسی است.

این بستگی به برنامه و پروفایل دانشگاه دارد و مدارکی که برای پذیرش لازم هستند، عبارتند از:

  • دیپلم و ریز نمرات از تحصیلات دبیرستان و دانشگاه قبلی
  • کپی پاسپورت
  • سند سلامت عمومی، سند آزمایش HIV/AIDS
  • گواهی (ها) زبان (در صورت وجود)
  • سایر گواهی های مربوطه (در صورت وجود)

در موضوع ویزا باید گفت که اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت می توانند از طریق نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری جمهوری آذربایجان ویزای الکترونیکی جمهوری آذربایجان از طریق سامانه «آسان ویزا» درخواست ویزا کنند. ویزای الکترونیکی در مدت 3 روز کاری صادر می شود و 30 روز اعتبار دارد و هزینه آن 20$ (دلار) است.  طبق قانون آذربایجان، افرادی که این نوع مجوز را ندارند باید ظرف 90 روز از ورود مجوز اقامت آذربایجان را به صورت موقت دریافت کنند. در صورت عدم دریافت این مدرک از لیست دانشجویی اخراج خواهید شد.

مدارک لازم تحصیل رشته سم شناسی در آذربایجان

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در آذربایجان

با توجه به هزینه زندگی در آذربایجان فردی که به عنوان متخصص سم شناسی در آذربایجان کار می کند به طور معمول حدود 3280AZN (منات) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 1510AZN (منات) در ماه (حداقل حقوق) تا 5220AZN (منات) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. البته در کل، متوسط ​​حقوق AZN3550 (منات) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 3550AZN (منات) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3550AZN (منات) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از 2280AZN (منات) درآمد دارند.

اگر تجربه معیار قرار بگیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 1710AZN (منات) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، AZN2290 (منات) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی 3380AZN (منات) در ماه دریافت می کند که 48% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار است. ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به شما کمک کند تا پیش از مهاجرت به آذربایجان از مشکلات زندگی در آذربایجان آگاه شوید و تصمیمی درست تر اتخاذ کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *