مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته زمین شناسی در آلمان

رشته زمین شناسی در آلمان

رشته زمین شناسی در آلمان می تواند یک موقعیت منحصر به فرد برای تحصیلی خوب و تخصصی برای دانشجویان علاقمند به زمین شناسی محسوب شود. در آلمان دانشگاه های بسیار خوبی برای تحصیل وجود دارد. همانطور که می دانید کشور آلمان از کشورهای مهاجر پذیر است که هرساله دانشجویان بین المللی را که در رشته های مختلف در مقاطع متفاوت هستند را پذیرش می کند. در این کشور می توانید پس از اتمام تحصیل خود در رشته زمین شناسی در فرصت های شغلی بسیار خوبی تحصیل کنید. رشته زمین شناسی نیز به زبان آلمانی و انگلیسی در این کشور ارائه می شود که شما می توانید از فرصت های خوب تحصیل استفاده کنید و به کسب علم و دانش بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان به سوالات شما پاسخ می دهد.

تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان

زمین شناسی مطالعه زمین فیزیکی، چگونگی تشکیل آن، فرایندهای تأثیرگذار بر آن و چگونگی تغییر آن در طول زمان است. شما به عنوان دانشجوی زمین شناسی، با مطالعه سنگ ها، مواد معدنی و فسیل ها، برای آشنایی با فیزیک، شیمی و تاریخ زمین، به شکل پیچیده سیاره ما نگاه خواهید کرد. زمین شناسان نقش حیاتی ایفا می کنند، و به عنوان یک فارغ التحصیل می توانید از دانش خود برای کمک به حل چالش هایی که ما از مسائلی مانند تغییرات آب و هوا و بلایای طبیعی با آن روبرو هستیم استفاده کنید. به همین دلیل است که اگر ذهن علمی دارید و تمایل به ایجاد تغییر دارید، زمین شناسی یک موضوع ایده آل است. زمین شناسی یک درجه عملی است که زمان زیادی را در این زمینه صرف می کند. تحصیل در آلمان به شما این فرصت را بدهد که در یک محیط جدید و هیجان انگیز تحصیل کنید.

استادان در زمین شناسی فارغ التحصیلان دانشگاهی و پزشکان را آموزش می دهد تا در جریان تحقیقات انجام شده در زمینه علوم زمین قرار گیرند. این مدرک کارشناسی ارشد محبوب در رشته زمین شناسی، دانش زمین شناسی گسترده ای را ارائه می دهد که بر علم محیط زیست، اقتصاد و استفاده از منابع طبیعی زمین با استفاده از محیط زیست مسئول و پایدار، با تأکید ویژه بر آب، مواد اولیه و انرژی متمرکز است. پیشینه نظری و تجربه گسترده در زمینه، آزمایشگاه و پردازش داده های دیجیتال ارائه شده است. این آموزش های لازم را برای اشتغال حرفه ای ارائه می دهد. تنوع زیادی از واحدهای آموزشی به دانش آموزان اجازه می دهد تا زمینه های مورد علاقه خود را توسعه دهند.

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان

شما به عنوان دانشجوی بین المللی می توانید با تحصیل رشته زمین شناسی در آلمان در همه مقاطع از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا موقعیت هایی نیز در سراسر جهان تجربه کنید. زمین شناسی به عنوان کارشناسی در مقطع کارشناسی ارائه می شود و بسته به محل تحصیل شما بین 3 تا 4 سال طول می کشد. برخی از دانشگاه های انگلستان و برخی کشورهای دیگر برنامه زمین شناسی MSci را ارائه می دهند، که یک مدرک کارشناسی 4 یا 5 ساله است و لیسانس و فوق لیسانس را ترکیب می کند. اگر قبلاً دارای مدرک کارشناسی مرتبط هستید، می توانید کارشناسی ارشد زمین شناسی را به عنوان یک برنامه جداگانه در طول 1 یا 2 سال مطالعه کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور آلمان برای تحصیل رشته زمین شناسی می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان دانشگاه های زمین شناسیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
موسسه فناوری کارلسروههکارلسروهه531976962
دانشگاه برمنبرمن625206749
دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته فرانکفورتفرانکفورت902226161
دانشگاه پوتسدامپوتسدام1004905950
دانشگاه مونیخمونیخ103465875
دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتسماینتس1132145761
دانشگاه بنبن1211145668
دانشگاه هامبورگهامبورگ1271555565
دانشگاه فنی مونیخمونیخ145765372

تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع ارشد

برنامه کارشناسی ارشد علوم زمین در آلمان دارای مزیت های تخصصی زیادی است. برنامه بین المللی که به زبان انگلیسی برگزار می شود، بر منابع زمین و محیط زیست متمرکز است و شامل 5 واحد اصلی است که این زمینه تخصص را مشخص می کند. ماژول های اختیاری اضافی را می توان به صورت جداگانه برای افزایش دامنه مورد علاقه دانش آموز انتخاب کرد. برنامه کارشناسی ارشد همچنین شامل یک ماژول پروفایل شخصی و یک ماژول بحث ادبیات و پیشنهاد پایان نامه است تا به دانش آموزان کمک کند مهارت های نرم افزاری را قبل از اتمام پایان نامه کارشناسی ارشد توسعه دهند. سایر رشته های تخصصی ممکن در چارچوب برنامه کارشناسی ارشد علوم زمین، یعنی زمین شناسی و علوم چهار جانبه، به زبان آلمانی یا انگلیسی انجام می شود.

در نمودار زیر شاهد تحصیل رشته زمین شناسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور آلمان هستید:

تحصیل رشته زمین شناسی در دانشگاه های آلمان

تحصیل رشته Geology در Germany در مقطع دکترا

پذیرش در مقاطع دکتری در کشور آلمان نیز موجود است و می توان آنها را در زمین شناسی یا در یک منطقه تخصصی مانند ژئوفیزیک یا ژئوشیمی مورد مطالعه قرار داد. تکمیل برنامه های دکتری ممکن است 5 سال یا بیشتر طول بکشد و کاملاً مبتنی بر تحقیق است. اکثر برنامه های زمین شناسی ماهیتی کاربردی دارند و از طریق ترکیبی از کارهای میدانی، کار آزمایشگاهی، آموزش ها و سخنرانی های گروهی به شما آموزش داده می شود. در آخرین سال تحصیلی خود از طریق امتحانات کتبی، ارائه شفاهی، تکالیف، مقالات و پایان نامه تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. ساختار برنامه و محتوای هر برنامه زمین شناسی بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید متفاوت خواهد بود.

در لیست زیر برخی از متداول ترین واحدهای مورد مطالعه شما آمده است:

  • سیستم های زمینی
  • زمین شناسی ساختاری
  • علوم زمین
  • سیستم های اقیانوسی
  • رسوب شناسی
  • ژئوشیمی
  • ژئوفیزیک
  • دیرینه شناسی
  • زمین شناسی ساختاری و زمین ساختی
  • ژئودینامیک

فرصت های شغلی رشته Geology در Germany

دانشجویان زمین شناسی که قصد تمرکز در زمین شناسی خود را دارند رشته مربوط به دیرینه شناسی باید دروس بیشتری را در علوم زیستی انتخاب کند، در حالی که کسانی که قصد تخصص در کانی شناسی و یا سنگ شناسی را دارند باید دروس شیمی دیگری را بگذرانند. در این رشته در آلمان انعطاف پذیری و تحرک لازم را در بازار کار در حال تغییر سریع امروز ارائه می شود. برنامه درسی گسترده تلاش می کند تا با مسائل جاری در تحقیقات و فناوری زمین شناسی و همچنین چالش های زیست محیطی جامعه در حال توسعه ما در ارتباط باشد. بسیاری از دانشجویانی که زمین شناسی می خوانند پس از فارغ التحصیلی به دنبال شروع حرفه زمین شناسی هستند، اما زمینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید در آنها مشغول به کار شوید.

در اینجا مشاغلی وجود دارد که می توانید با مهارت هایی که از مدرک زمین شناسی آموخته اید در نظر بگیرید:

  • زمین شناس معدن
  • زمین شناس خوب سایت
  • مهندس ژئوتکنیک
  • زمین شناس
  • مشاور محیط زیست
  • مهندس محیط زیست
  • متخصص آب و هوا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به کشور و اخذ اقامت از این کشور به سوالات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *