مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته ریاضی در مجارستان

رشته ریاضی در مجارستان

تحصیل رشته ریاضی در مجارستان در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا و حتی فوق دیپلم ارائه می شود. البته که این کشور شرایط مناسبی برای تحصیل دارد. بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به این کشور برای تحصیل مهاجرت می کنند. شرکت کنندگان دوره کارشناسی در این کشور در آموزش ریاضیات خود را در اکتشاف ریاضی غرق می کنند تا یادگیری دست اول را در رویکرد مجارستان تجربه کنند. سپس آنها تحقیق خواهند کرد که چگونه این آموزش را به کلاس های آینده خود بیاورند. آن ها کلاس های ریاضیات مجارستان را مشاهده می کنند و دروس خود را به دانشجویان مجارستانی به انگلیسی برنامه ریزی و آموزش می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور مجارستان و اخذ پذیرش تحصیلی به شما یاری می رساند.

در این کشور فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان دوره کارشناسی و ارشد فراهم می شود. از طریق این برنامه، گرایش های ریاضیات و علوم کامپیوتر در سال های ارشد ممکن است ترم پاییز، بهار یا تابستان را در بوداپست بگذرانند و زیر نظر معلمان برجسته دانشمند مجارستان تحصیل کنند. مدرسان عضو دانشگاه، انستیتوی ریاضی آکادمی علوم مجارستان و دانشگاه فناوریو اقتصاد بوداپست هستند. این رشته تحقیق محور است و فارغ از شرکت در دوره های تخصصی، دانشجویان ما معمولاً کارهای تحقیقاتی خود را تا پایان سال اول شروع می کنند. بنابراین تا پایان برنامه، اکثر آنها قبلاً نتایجی را بدست آورده اند که در ژورنال های مشهور بین المللی منتشر می شود یا برای چاپ پذیرفته می شود. در پایان هر سال دانش آموزان در مورد پیشرفت تحقیق خود گزارش می دهند. جزئیات بیشتر در مورد نیازها در ساختار زیر آورده شده است.

تحصیل در کشور مجارستان

در کشور مجارستان جمعیت همه کلاس ها کم است و دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. کلاس ها در نزدیکی مرکز بوداپست تاریخی برگزار می شود. بیشتر مدرسان تجربه تدریس در آمریکا و اروپا را داشته و با دیدگاه فرهنگی دانشجویان آمریکایی آشنا هستند. برای رشته ریاضیات ممکن است حداکثر 16 واحد درسی انتخابی داشته باشید. کلاس ها توسط اساتید مجارستانی به زبان انگلیسی تدریس می شود. علاوه بر این، دوره ها در فرهنگ مجارستان و تاریخ  و فلسفه و تحلیل فیلم نیز می توانید تحصیل کنید. همچنین به عنوان بخشی از برنامه از همه دانشجویان تشویق می شود تا از فرصت مطالعه زبان مجارستانی استفاده كنند. دوره های تحصیل نیز شامل 14 هفته تدریس به علاوه یک هفته امتحانات است. هر دوره معمولاً 3 تا 4 بار در هفته و در مجموع 42 ساعت تماس در هر ترم برگزار می شود.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه کشور مجارستان و رتبه های آن ها در سال اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان
Semmelweis University1546
University of Szeged2592
University of Debrecen3605
Eotvos Lorand University4632

مزایای تحصیل رشته ریاضی در مجارستان

در دانشگاه های این کشور گروه ریاضیات با همکاری موسسه ریاضیات در آکادمی علوم مجارستان، یک برنامه 2 ساله را در ریاضیات و برنامه های آن ارائه می دهد. تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور میسر می باشد. گروه های علوم شناختی و اقتصادی و مرکز علوم شبکه. به منظور گسترش دیدگاه ها برای دانشجویان، این گروه با سایر دانشگاه های بوداپست نیز همکاری نزدیک دارد. پس از فارغ التحصیلی، برنامه 2 ساله دانش آموزان را قادر می سازد تا در رشته هایی که برای مثال آمار، ریاضیات مالی یا بیوانفورماتیک از یک سو استفاده می کنند، حرفه ای بالا باشند و یا تحصیلات خود را در مقطع دکترا در برخی از دانشگاه های معتبر جهان در زمینه ریاضیات یا علوم ادامه دهند.

گروه ریاضیات و برنامه های آن به عنوان جامعه ای از دانشجویان و اساتید و کارکنان و متعهد به آزادی علمی، دسترسی برابر به آموزش و خودگردانی مشارکتی هستند. هدف نهایی ما این است که مجموعه دانشجویی متنوع ما را قادر سازد تا در زندگی اجتماعی و آکادمیک آینده کشورهای زادگاه خود و خارج از کشور، دانشمند حرفه ای موفق و تأثیرگذار قرار بگیریم. این یک برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی به زبان انگلیسی در اروپای مرکزی است و این امکان همکاری با بخش های علوم شناختی و اقتصادی و مرکز علوم شبکه و شرکت هایی در بوداپست مانند مورگان-استنلی و بانک سیتی را فراهم می کند. این برنامه می تواند از فرصت های ارائه شده توسط فضای غنی دانشگاهی محلی، از جمله موسسه آلفرد رنی آکادمی علوم مجارستان (HAS) دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)انستیتوی تحقیقات رایانه و اتوماسیون HAS بهره مند شود.

تحصیل ریاضی مجارستان

در کشور مجارستان رشته ریاضی گرایش های خلاقانه و خاصی دارد. گرایش های ریاضیات و علوم کامپیوتر علاقه مند باید حداقل یک ترم از جبر انتزاعی یا حساب دیفرانسیل و انتگرال (اولین دوره تجزیه و تحلیل) را گذرانده باشید و معدل حداقل 2.75 داشته باشید. ممکن است به مدت 1 ترم (پاییز یا بهار) یا 1 سال کامل برگزار شود. دانشجویان به طور معمول در هر ترم سه دوره ریاضیات و یک دوره بین فرهنگی را می گذرانند همه توسط دانشکده مجارستان به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانش آموزان باید در زمان شرکت در دوره پایه بالاتر باشند و باید حداقل یک دوره تجزیه و تحلیل (MATH 331) یا یک ترم جبر انتزاعی (MATH 341) را گذرانده باشند. آموزش زبان به زبان مجاری به صورت اختیاری در دسترس است.

مجارستان دارای یک سنت دیرینه در تعالی آموزش ریاضیات است. برنامه های بوداپست در ریاضیات  فرصتی منحصر به فرد و معتبر برای مقاطع کارشناسی آمریکای شمالی، به ویژه برای رشته های ریاضی و رشته های رشته های بسیار سنگین (فیزیک، علوم کامپیوتر، بیوانفورماتیک و غیره) فراهم می کند. این برنامه ارتباط نزدیکی با کالج سنت اولاف دارد و با در نظر گرفتن دانشجویان مقطع کارشناسی از نظر علمی در کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده طراحی شده است. اتمام یک ترم یا بیشتر در برنامه آماده سازی عالی برای تحصیلات تکمیلی است. از طریق، دانش آموزان ناکس در سال متوسطه ممکن است یک ترم یا یک سال را در بوداپست در یک ساختمان تاریخی زیبا در مرکز بوداپست بگذرانند و تحت تعلیم و تربیت استادان برجسته مجارستان تحصیل کنند.

در کشور مجارستان اکثر دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. در نمودار زیر شاهد این موضوع هستید:

تحصیل دانشجویان بین المللی در مجاسرتان

تحصیل رشته ریاضی در مجارستان در مقطع دکترا

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان در دانشکده دکتری ریاضیات دانشگاه Ettöös Loránd که سال 2001 تاسیس شد انتخاب خوبی است. مباحث تحت پوشش برنامه PhD شامل بیشتر ریاضیات محض است، از جمله علوم کامپیوتر، بهینه سازی ترکیبی، فیزیک آماری و ریاضی، و همچنین بسیاری از ریاضیات کاربردی از جمله کامل طیف تحقیقات عملیاتی، تجزیه و تحلیل عددی و آمار. موسسه ریاضیات نزدیک به صد استاد تمام وقت یا نیمه وقت را که در زمینه های مختلف ریاضیات کار می کنند استخدام می کند. مشاوران دانشکده دکترا از متخصصان مشهور بین المللی در زمینه های خود هستند. همچنین این دانشگاه با چندین موسسه تحقیقاتی و دانشگاهی چه در مجارستان و چه در خارج از آن همکاری می کند و به طور منظم بازدیدکننده هایی از خارج از کشور دارند که در حال تحقیق یا دادن دوره هستند.

برای تحقق الزامات دوره برای تحصیل در مجارستان، بسته به علاقه پژوهشی داوطلب، می توان دوره ها را در زمینه های زیر انتخاب کرد:

  • جبر
  • نظریه شماره
  • تجزیه و تحلیل واقعی، پیچیده و عملکردی
  • معادلات دیفرانسیل، سیستم های پویا
  • معادلات دیفرانسیل جزئی
  • تحلیل عددی
  • تصادفی
  • احتمال و آمار
  • تئوری نمودار
  • ترکیبی
  • تحقیقات عملیاتی، بهینه سازی
  • هندسه
  • توپولوژی
  • الگوریتم ها، رمزنگاری
  • نظریه مجموعه و منطق ریاضی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل به شما اطلاعات کامل و کافی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *