مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستا

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان در سال 2023 امکان پذیر بوده. تحصیل رایگان در مجارستان به زبان انگیسی از سایر موضوعات پر بحث است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت ارائه اطلاعات درباره مدارک لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان و رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند نگارش کرده اند. این کشور در اروپای مرکزی قرار دارد. از دیگر شهرهای مهم دانشجویی می توان به سگد (Szeged)، Pécs و دبرسن اشاره کرد. اکثر دانشگاه ها در سراسر این کشور برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در مجارستان به زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی فراهم است؟
  • ایا می توان برای تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی اقدام نمود؟

در سراسر رشته های دانشگاهی، صدها برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. سیستم آموزش عالی این کشور از طرح بولونیا اروپا پیروی می کنند و در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان شناخته می شوند. اگر به دنبال آموزش با کیفیت بالا هستید، به جای مناسب رسیده اید. دانشگاه های این کشور بسیاری از ذهن های هوشمند را ایجاد کرده اند. از جمله دانشمندان مشهور مانند ریاضیدان جان فون نویمان و برنده نوبل آلبرت سنت جورج، که ویتامین C را کشف کرده است.

بررسی تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

سیستم آموزش عالی در این کشور بسیار شبیه آنچه در سایر کشورهای اروپایی می یابید، است. در حالی که می توانید تقریبا هر رشته ای را که به آن علاقه دارید، مطالعه کنید، به یاد داشته باشید که دانشگاه های بزرگتر از دانشکده های کوچکتر گزینه های گسترده تری دارند. همچنین برنامه های دارای مدرک تحصیلی مشترک برای کسانی که به اندازه کافی بلند پروازانه قادر به مقابله با 2 درجه همزمان هستند، وجود دارد. تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان امکان پذیر بوده و مدارک انگلیسی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

  • مدارک مهندسی
  • مدارک بازرگانی
  • مدارک علوم انسانی
  • مدارک پزشکی
  • مدارک موسیقی

این کشور جاذبه های اروپای مرکزی و شرقی را با دانشگاه های عالی و سابقه تولید محققان برنده جایزه ترکیب می کند. پایتخت این کشور، یعنی بوداپست مملو از لذت های تاریخی، معماری و فرهنگی است و همچنین شهری است که به دلیل زندگی شبانه مهیج خود مشهور است. بقیه کشور از قلعه های تاریخی گرفته تا تپه های پوشیده از تاکستان همه چیز را ارائه می دهد. این تنوع را با هزینه های زندگی پایین و تمرکز قوی بر بین المللی سازی ترکیب کنید. به همین دلیل آسان است که این کشور به یک مقصد محبوب مطالعه تبدیل می شود.

مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان نیز در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان به همراه دارد، دارای معایبی نیز در این زمینه می باشد. از مهمترین مزایا و معایب تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستانمعایب تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان
رقابت اندک جهت پذیرش: محبوبیت پایین مجارستان برای تحصیل نزد دانشجویان بین المللی باعث رقابت کم جهت پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور شده است.دانشگاه های محدود: تعداد محدودی دانشگاه در مجارستان وجود دارد که تحصیل به زبان انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان انگلستان به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.هزینه: هزینه زندگی در مجارستان به ویژه برای دانشجویان بین المللی نسبتا بالا است.
اساتید بین المللی: اغلب دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان از اساتید بین المللی کشورهای مختلف جهان برای تدریس در دانشگاه های خود استفاده می کنند.چشم انداز شغلی محدود: یافتن شغل برای فارغ التحصیلان در مجارستان به ویژه برای اتباع خارجی کار بسیار دشواری خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای دوره زبان مجارستان

با اخذ ویزای دوره زبان مجارستان می توان اقامت این کشور را به مدت 1 سال اخذ کرد. اما دریافت ویزای دوره زبان شرایطی دارد که قبل از اقدام بایستی به آن توجه کرد. شرایط اخذ ویزای دوره زبان مجارستان به شرح زیر است:

  • نهایتا سن متقاضی تا 40 سال باشد.
  • گپ تحصیلی برای نهایتا 3 سال
  • داشتن مدرک دیپلم برای افراد زیر 30 سال سن
  • داشتن حداقل مدرک لیسانس برای افراد زیر 32 سال
  • داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس برای افراد زیر 38 سال

خوشبختانه برای شرکت در دوره های زبان چه آلمانی و چه انگلیسی نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و می توان بدون مدرک زبان اقدام کرد. توجه داشته باشید برای مراجعه به سفارت همچنین نیاز به داشتن تمکن مالی حداقل 10000€ (یورو) می باشد و معادل ریالی این مبلغ بایتسی حداقل 7 روز در حساب شما باشد. افراد متاهلی که خواهان مهاجرت به مجارستان از طریق دوره زبان هستند نمی توانند برای ویزای همراه اقدام کنند و هرکدام بایستی به صورت انفرادی اقدام کنند.

مدارک لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

این کشور، در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور است که طی سالیان گذشته اعتبار زیادی کسب کرده و در علوم، به ویژه پزشکی، سنت بسیار قوی دارد. فراتر از آموزش و پرورش با کیفیت، این کشور همچنین فرهنگی پر جنب و جوش و استقبال، یک تاریخ جذاب و شهرهای زیبا را ارائه می دهد. برای درخواست تحصیل در مجارستان، شما باید تحصیلات متوسطه را در کشور خود به پایان برسانید. در امتحانات نهایی خود نتایج رضایت بخشی کسب کنید.

بعضي از دانشگاه ها ممكن است به آزمون ورودي نيز نياز داشته باشند. اگر می خواهید برای کارشناسی ارشد تحصیل کنید، باید کارشناسی خود را به پایان برسانید و برای تحصیل در مقطع دکترا به مدرک دانشگاهی معادل کارشناسی ارشد نیاز دارید. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان دارید، باید در آزمون زبان TOEFL یا IELTS شرکت کنید. اکثر دانشگاه ها هر 2 این آزمون ها را قبول می کنند. اما ممکن است از شما بخواهند که برای اثبات توانایی انگلیسی خود نیز در آزمون خود شرکت کنید. مدارک تحصیلی در همه سطوح به زبان انگلیسی و مجاری ارائه می شود. یافتن مدارک تحصیلات تکمیلی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند معمول است. اگر در حال تحصیل به زبان غیر بومی هستید، باید مدارکی در مورد مهارت خود ارائه دهید. اگر استانداردهای لازم را ندارید، موسسات و دانشگاه ها برای کمک به پیشرفت شما دوره های زبان ارائه می دهند.

مدارک لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

دوره های زبان آلمانی در مجارستان

در آلمان، شما می توانید کل دوره آموزش عالی را به زبان انگلیسی بگذرانید بدون اینکه حتی یک کلمه آلمانی صحبت کنید. اما البته یادگیری زبان نویسندگان بزرگی مانند گوته یا فیلسوفانی مانند کانت بسیار جالب است. به علاوه، همراه با یک زبان، همیشه در مورد یک فرهنگ جدید یاد می گیرید، و اگر کمی آلمانی صحبت کنید، برقراری تماس با آلمانی ها و شرکت در زندگی در آلمان بسیار آسان تر است. سعی کنید با استانداردهای بالا یک زبان جدید و پرکاربرد را در کشور مجارستان در حین تحصیل بیاموزید. ما می خواهیم چند گزینه برای یادگیری زبان آلمانی در مجارستان به شما معرفی کنیم.

انستیتو گوته آلمانی هنوز یکی از مهم ترین و پرتدریس ترین زبان های خارجی در مجارستان است، بنابراین برای یافتن دوره زبان مشکلی ندارید. به غیر از آموزشگاه های زبان مجارستانی، انستیتو گوته بوداپست، موسسه فرهنگی آلمان در مجارستان نیز دوره های زبان را در تمامی سطوح ارائه می دهد.مدارس PASCH در مجارستان این شبکه ای از بیش از 1800 مدرسه در سراسر جهان است که یادگیری آلمانی در اولویت ویژه قرار دارد. در حال حاضر 41 مدرسه PASCH در مجارستان وجود دارد. کمپین آلمانی به ابتکار سفارت ‌های آلمان، اتریش و سوئیس، کمپینی در سال 2018 آغاز شد. هدف این کمپین متقاعد کردن زبان ‌آموزان آینده ‌نگر است که مهارت ‌های آلمانی مزیت رقابتی بزرگی را نشان می ‌دهد و مجموعه ‌ای از بورس تحصیلی، تحصیل و فرصت ‌های شغلی را فراهم می‌ کند.

تحصیل در مجارستان

اگر قصد تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی را دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. دانشگاه سگد، در رتبه بندی دانشگاه های جهان در میان 500 دانشگاه برتر جهان می باشد. این دانشگاه، با بیش از 20000 دانشجو، همچنین یکی از بزرگترین موسسات کشور است. از دیگر دانشگاه های برجسته می توان به دانشگاه سملویز، Eötvös Loránd و دانشگاه Pécs اشاره کرد. این کشور همچنین از نظر مدارس پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی بسیار مورد توجه است. بسیاری از آنها برنامه های متناسب با دانشجویان خارجی را ارائه می دهند.

جهت تحصیل در این کشور و بررسی بهترین دانشگاه ها تصویر زیر را بررسی بفرمائید:

برترین دانشگاه های کشور مجارستان

این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که سرمایه گذاری زیادی برای آموزش عالی انجام داده است و نتایج قابل توجه است. تعداد فزاینده ای از بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند. هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان بسیار کم است. دانشگاه های این کشور همچنین دارای سابقه طولانی در زمینه ارائه آموزش با کیفیت هستند. قدیمی ترین موسسه از اوایل سال 1367 تأسیس شده است.

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست که در سال 1782 تأسیس شد، یک دانشگاه مهندسی برتر در مجارستان و یکی از اولین دانشگاه‌های فنی جهان است. راه درازی در تولید آموزش عالی عالی پیموده است. همچنین در اروپا این موسسه تحقیقاتی برای اولین بار به تربیت مهندس می پردازد. برای بیش از 200 سال، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست یک ارائه دهنده پیشرو در زمینه مهندسی، علم و آموزش فناوری بوده است. امروزه آنها هشت دانشکده با بیش از 110 گروه دارند. آنها تعداد زیادی برنامه مهندسی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند.

برای برنامه های مهندسی، علمی و مرتبط با فناوری، آنها یک پایه قوی در ارائه این برنامه ها دارند. به عنوان مدرک، آنها خانه دانشمندان و برخی از برندگان جایزه نوبل هستند. در دهه های گذشته، آنها جوایز و امتیازهایی را در کیفیت تدریس، تحقیق، آموزش و سایر جنبه های خود دریافت کرده اند. از نظر ملی، آنها به عنوان نوآورترین دانشگاه کشور در نظر گرفته می شوند. از سوی دیگر، جمعیت دانشجویان بین المللی آنها به طور مداوم در حال افزایش است زیرا آنها برنامه های آموزش انگلیسی را ارائه می دهند. آنها پروژه های دانشگاهی و تحقیقاتی زیادی دارند که کمک قابل توجهی به علم و مهندسی کرده است.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی می باشید:

 

دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن یکی از بهترین موسسات مهندسی مجارستان است و تقریباً 29000 دانشجوی داخلی و بین المللی را در خود جای داده است. یکی از دانشگاه های با عملکرد بالا در کشور است. برای دانشجویان بین المللی، این دانشگاه انتخاب خوبی است زیرا برنامه های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود. آن ‌ها به این برنامه ‌ها افتخار می ‌کنند، زیرا بر رشد دانشجویان بین‌المللی خود تأکید می‌ کنند. تحصیلات مهندسی زیر نظر دو دانشکده، دانشکده علم و صنعت و دانشکده فنی است. این برنامه ها در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شوند و هر دو دانشکده سابقه طولانی در ارائه آموزش با کیفیت برای این مهندسان آینده دارند.

برنامه های مهندسی دانشگاه، دانشجویان خود را در فعالیت های یادگیری و تحقیقاتی برای به دست آوردن مهارت ها و دانش برای تخصص های مربوطه خود مشغول می کند. دانشگاه دبرسن یک ارائه دهنده عالی دوره های کارآموزی و آموزش است. از آنجایی که دبرسن یکی از شهرهای توسعه یافته مجارستان و مرکز شرکت های بین المللی است، مهندسان آینده در معرض محیطی پویا قرار خواهند گرفت. سال‌ هاست که این دانشکده ‌ها دستاوردها و برتری ‌های خود را در زمینه تدریس و تحقیق دریافت کرده ‌اند.

درباره دانشگاه Szeged مجارستان

دانشگاه Szeged یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی سطح بالا در مجارستان است که به دلیل فعالیت های تحقیقاتی و برنامه های دانشگاهی خود در سطح بین المللی بسیار شناخته شده است. هدف این دانشگاه از بدو تاسیس، ارائه آموزش با کیفیت به دانشجویان داخلی و خارجی بوده است. در نتیجه تلاش هایشان رتبه بالایی داشتند. دانشکده مهندسی دانشگاه Szeged یک برنامه درسی مهندسی با کیفیت بالا در مجارستان ارائه می دهد و دارای سابقه طولانی تمرکز بر مهندسی و برنامه های مرتبط با فناوری است. از آنجایی که این دانشکده بیش از 50 سال فعالیت خود را در صنعت مهندسی جشن می گیرد، آنها همچنان از مهندسان مشتاق استقبال می کنند. دانشکده مهندسی بیشتر به چندین بخش در رشته های مختلف مهندسی تقسیم می شود. دامنه مطالعات آنها از مکانیک تا مهندسی مواد غذایی است و در درجات مختلف باز هستند.

هزینه تحصیل در مجارستان

با وجود اینکه دانشگاه های این کشور شهریه می گیرند اما در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا بسیار مقرون به صرفه هستند. به طور کلی، هزینه تحصیل در مجارستان معقول می باشد. در جدول زیر، شهریه برخی از رشته ها را مشاهده می کنید:

رشتهشهریه به یورو
رشته های مهندسی5000€
رشته های دندانپزشکی6000€ تا 8000€
رشته های پزشکی6000€ تا 8000€

بسته به دانشگاه و برنامه می توانید سالانه بین 2500€ الی 3000€ (یورو) پرداخت کنید. برنامه های مهندسی با حدود 5000€ (یورو) در سال می توانند کمی گران تر باشند. رشته های پزشکی یا دندانپزشکی شهریه بالاتری دارند که بین 6000€ الی 8000€ (یورو) در سال را شامل می شود.

در عین حال، زندگی دانشجویی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به محل اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر موارد، می توانید در بوداپست ماهانه کمتر از 600€ (یورو) و در شهرهای کوچکتر با هزینه کمتر از 500€ (یورو) در هر ماه درآمد کسب کنید. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند برای انتخاب بهترین دانشگاه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد؟ بله دانشگاه های برتر مجارستان دوره های متنوعی را به زبان انگلیسی برای دانشچویان بین المللی ارائه می کنند.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان نیاز است؟ اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان دارید، باید در آزمون زبان TOEFL یا IELTS شرکت کنید. اکثر دانشگاه ها هر 2 این آزمون ها را قبول می کنند.
  • آیا امکان تحصیل دوره های زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد؟ بله می توان به شهریه حدودا 7000€ (یورو) در دوره های زبان انگلیسی ارائه شده در کالج های مجاری شرکت کرد.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

  1. سپیده گفت:

    من مجارستان رو یکی از کشورهای خوب اروپایی میدونم خصوصا برای تحصیل خیلی دربارش شنیدم که دانشجوهای بین المللی ازش راضین. اینکه زبان انگلیسی ام جز زبان های تحصیله مجارستانو یه کشور درخشان برای تحصیل می کنه. دانشگاه هاشم که هم تافل هم آیلتس رو قبول می کنن خوبه دیگه به نظرم. فقط مساله ای که هست اینه که هزینه تحصیل به زبان انگلیسی بالا است نمیدونم چقدر این مساله خوبه چقدرش بده. باید دید که با زبان انگلیسی میشه نیازهای روزمره رو هم تو مجارستان حل کرد یعنی مردم عادی یه ذره انگلیسی رو بلدن؟ یا اینکه باید بازم زبون مجارستانو بلد باشیم؟ یه سوالی هم درباره نرخ پذیرش به زبان انگلیسی لطفا ارائه بدید. اینکه دانشگاه و رشته ها و هزینه اشو گفتید خیلی خوب بود ممنون. فقط تنها سختیش همون هزینه است به نظرم که اونم بورسیه و کار دانشجویی یه کم بهتر میشه.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما ممنون از شما که اطلاعات خوبتون با ما در اشتراک می گذارید. بهتون پیشنهاد میدم در خصوص هزینه زندگی در مجارستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *