مهاجرت کاری مجارستان

کار دانشجویی در مجارستان

کار دانشجویی در مجارستان

کار دانشجویی در مجارستان هر ساله به در خصوص در سال 2023 یکی از دغدغه ها اصلی دانشجویانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می باشد. همانطور که مقالات پیشین گفته شد یافتن شغل در مجارستان و اخذ ویزای کاری از این کشور برای افراد خارجی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند کاری سخت می باشد.

پس پیشنهاد می شود برای اخذ ویزای کاری این کشور ابتدا روش های دیگری را برای مهاجرت انتخاب کرده و سپس ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید. یکی از روش هایی که برای مهاجرت به افراد پیشنهاد می شود اخذ ویزای تحصیلی می باشد که پس از فارغ التحصیلی دانشجو می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. همچنین دانشجویان در طول دوره تحصیلی اجازه کار کردن در شغل های پاره وقت را دارند. در مقاله پیش رو قصد داریم به بررسی کار دانشجویی در مجارستان بپردازیم و نکات و شرایطی را در ارتباط با کار دانشجویی در مجارستان در اختیار شما متقاضیان قرار می دهیم. لذا با ادامه مقاله نگارش شده در موسسه سفیران سروش سعادت با ما همراه باشید.

شرایط کار دانشجویی در مجارستان

امروزه کشورها اروپایی شرایط بسیار مناسبی را برای دانشجویان جهت کار در طول تحصیل فراهم کرده اند. اما برای دانشجویان زمانی را برای کار در طول هفته در نظر گرفته اند. این ساعت های کاری با توجه به مقاطع تحصیلی فرد متفاوت می باشد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند اجازه دارند در طول هفته 10 ساعت به کار کردن بپردازند.

دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می توانند در طول هفته به مدت 20 ساعت در شغل های پاره وقت مشغول به کار شوند. اما دانشجویان مقطع دکترا در هفته اجازه کار به مدت 30 ساعت را دارند که با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور می توانند بیشتر هزینه های تحصیل و زندگی را از طریق کار به دست آورند. دستمزد در نظر گرفته شده برای دانشجویان، مبلغ 3€ تا 5€ (یورو) برای هر ساعت کار می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان پیشنهاد می کند که در حین تحصیل در کارهای پاره وقت مشغول شوند زیرا دانشجویانی که در حین تحصیل کار می کنند می توانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را به دست آورند. منابع کاریابی در این کشور عبارتند از:

منابع کاریابی در مجارستان

جستجوی کار در مجارستان

دانشجویان برای یافتن کار دانشجویی در مجارستان می توانند تابلوهای اعلانات که در دانشگاه ها موجود است را مطالعه کنند. همچنین سایت هایی برای کاریابی جهت شاغل شدن در کارهای پاره وقت وجود دارد. این سایت های کاریابی به شرح زیر می باشد:

  • glassdoor.com
  • graduateland.com

افرادی که شهروند کشور ای عضو اتحادیه اروپا می باشند برای کار در مجارستان نیاز به اخذ ویزای کاری ندارند. اما شهروندان خارجی باید برای کار در مجارستان ویزای کار یا اجازه کار دریافت نمایند. برای دریافت ویزا کار و یا اجازه کار در این کشور باید به اداره مهاجرت در کشور مجارستان مراجعه نمایید. شهروندان خارجی برای دریافت ویزای کاری باید از کارفرمایی اجازه کار دریافت نمایند، ولی برای اعطاء دعوت نامه کاری به افراد خارجی شرایط و قوانینی وجود دارد.

کار فرما باید آگهی استخدام را به مدت 90 روز در کشور مجارستان منتشر کند. اگر فردی در طول 90 روز برای استخدام مراجعه نکرد کارفرما باید آگهی را به مدت 90 روز دیگر در کشورها اتحادیه اروپا منتشر نماید. اگر همچنان فردی برای استخدام در شغل مورد نظر پیدا نشد، کارفرما می تواند برای شهروندان خارجی دعوت نامه کاری ارسال نماید. افرادی که قصد کار در کشور مجارستان را دارند باید به زبان رسمی این کشور که مجاری تسلط داشته باشند.

مراحل یافتن شغل پاره وقت در مجارستان

نمایه LinkedIn در مجارستان بسیار مهم است زیرا کارفرمایان از این ابزار برای جستجوی رزومه کارمندان، سابقه و تجربه استفاده می کنند. دانشجویان معمولاً به عنوان کارآموز یا کارمند پاره وقت شروع می کنند، بنابراین تجربه کاری در اکثر موارد عامل تعیین کننده ای برای مشاغل در مجارستان نیست. رزومه خود را در مجارستان به روز کنید. به دنبال مشاغلی باشید که متناسب با مهارت ها و برنامه مطالعه شما هستند. به دنبال شرکت‌ ها و موسسات بین‌المللی باشید زیرا تمایل دارند تعداد زیادی دانشجوی خارجی را استخدام کنند، به این ترتیب هیچ دلیلی برای داشتن دانش زبان مجارستانی کافی نیست.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل به صورت پاره وقت در مجارستان می باشید:

سالتعداد افراد شاغل به صورت پاره وقت
20212400
20222000
20231900

ذهنی باز داشته باشید و منحصربه ‌فرد باشید این جزئیات کوچک نیز مهم است، به‌خصوص اگر کارآموزی شغلی مشاغل پاره وقت که در مجموعه شما خوب به نظر می‌رسد، همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. مشاغل پاره وقت وسیله ای عالی برای کسب دانش بیشتر در مورد کشور و به اشتراک گذاشتن تجربیات جدید هستند. اگرچه این مشاغل پاره وقت در دسترس هستند، دانشجویان ممکن است در یافتن شغل مناسب با مشکلات خاصی مواجه شوند، ما شما را تشویق می کنیم که به جستجو ادامه دهید و شغل مناسب خواهد آمد. دامنه مشاغل موجود در مجارستان از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، اما دانشجویان معمولاً مشاغل پاره وقت در ارائه خدمات، تدریس خصوصی، هنر و صنایع دستی، تجارت بین المللی و شرکت های راه اندازی پیدا می کنند.

در نمودار زیر شاهد تعداد فرصت های شغلی در مجارستان هستید:

تعداد فرصت های شغلی در مجارستان

محبوب ترین گزینه ها برای کار دانشجویی در مجارستان

دانشجویان بین المللی که به دنبال کار دانشجویی در مجارستان هستند، می توانند برای تسهیل در این امر برای محبوب ترین مشاغل دانشجویی در مجارستان درخواست دهند. این امر در مجارستان به طور کامل امکان پذیر است، و دانشجویان می توانند بسته به دسترس بودن، حقوق و غیره گزینه های متعددی را انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که برای کار دانشجویی در مجارستان فقط مجاز به 30 ساعت کار در هفته می باشید.

در جدول زیر می توانید محبوب ترین گزینه ها برای کار دانشجویی در مجارستان را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین گزینه ها برای کار دانشجویی در مجارستانتوضیحات
مشاغل مرتبط با زباناین مشاغل برای دانشجویانی است که حداقل زبان دیگری مانند اسپانیایی، روسی، چینی و سایر زبان ها را آموزش دیده اند. همچنین این مشاغل شامل ترجمه، خدمات مشتری و کمک فروش است.
مشاغل گردشگریبه دلیل جذابیت ها بالای گردشگری در مجارستان دانشجویان همواره می توانند در زمینه گردشگری مشاغلی مانند راهنمای تور دستیاران هتل و غیره را پیدا کنند.
خدمات غذاییکار در رستوران ها، بارها و تحویل غذا از محبوب ترین مشاغل دانشجویی در مجارستان به شمار می روند. زیرا این مشاغل معمولا برای دانشجویان انعطاف پذیر هستند.

هزینه های زندگی در مجارستان

تمامی افراد این نکته را می دانند که هزینه های زندگی افراد با یکدیگر با توجه به سبک زندگی و منطقه سکونت متفاوت می باشد. ولی باید به این نکته توجه داشت که هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مجارستان ارزان می باشد. ولی به طور تقریبی هزینه ماهانه زندگی و غذا در کشور مجارستان مبلغی بین 300€ تا 450€ (یورو) می باشد. هزینه اجاره مسکن در ماه مبلغی بین 600€ تا 900€ (یورو) می باشد که با توجه به منطقه زندگی فرد متفاوت می باشد. اگر بخواهید در هزینه های اجاره مسکن صرفه جویی کنید، می توانید از خوابگاه هایی که دانشگاه برای دانشجویان در نظر می گیرد استفاده نمایید. شایان ذکر است هزینه زندگی در مجارستان بایستی توسط متقاضی و بر اساس سبک زندگی محاسبه شود.

شرایط کار دانشجویی در مجارستان

شرایط کار دانشجویی در مجارستان

برای کار دانشجویی در مجارستان شرایطی در نظر گرفت شده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • سن قانونی جهت شروع کار برای دانشجویان و دانش آموزان سن 16 سالگی می باشد.
  • طبق قوانین وضع شده برای کار دانشجویی در مجارستان، دانشجویان اجازه دارد 90 روز در سال به کار کردن بپردازند.
  • فردی که تقاضا دارد در این کشور کار کند باید به زبان انگلیسی و کار با کامپیوتر مسلط باشد.
  • در شرکت های چند ملیتی برای استخدام افراد آزمون هایی در نظر گرفته شده تا بتوانند بهترین نیرو را با مهارت های بالا استخدام نمایند.
  • همچنین بعضی از موسسات و دانشگاه ها دوره ها کار آموزی را قبل از استخدام فرد برگزار می گنند.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله شرایط کار در مجارستان را مطالعه نمایید.

مزایای تحصیل در مجارستان

تحصیل و کار در کشور مجارستان مزیت هایی نسبت به سایر کشور ها دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • فرصتی برای آشنا شدن با فرهنگ و تمدن در کشور مجارستان
  • دانشجویان با راه یابی افراد به دانشگاه های مجارستان افراد فرصت تحصیل در دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا را به دست می آورند.
  • افراد با کار کردن در حین تحصیل می توانند تجربه به دست آورند.
  • اگر دانشجویی بتواند در حین کار در شغل های پاره وقت کارفرمای خود را برای انجام کار تمام وقت قانع کند می تواند پس از فارغ التحصیل شدن ویزا تحصیلی خود را سریعا به ویزا کاری تبدیل کرد و اقامت این کشور را به دست آورد.
  • فرصت یادگیری زبان مجارستانی
  • دانشجو با تحصیل و کار کردن در مجارستان فرصت یادگیری بیشتر زبان انگلیسی را نیز به دست می آورد.

شرایط تحصیل در مجارستان را می توانید در محتوا لینک شده در متن مطالعه کنید. شرایط تحصیل در این کشور مطابق با آخرین قوانین سال تحصیلی برای دانشجویان ایرانی نگارش شده است.

درآمد کار دانشجویی در مجارستان

میزان درآمد کار دانشجویی در مجارستان به چندین عامل بستگی دارد. به صورت کلی با کار دانشجویی در مجارستان می توانید حدود 300€ الی €700(یورو) در ماه درآمد کسب کنید. توجه داشته باشید که قبل از گرفتن شغل یا کسب درآمد باید به چند عامل توجه کنید. مانند:

  • موقعیت مکانی شما:

این موقعیت فرصت های در دسترس شما را برای کسب درآمد مشخص می کند.

  • مهارت های شما:

این یک عامل تعیین کننده است. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ چقدر به بازار مجارستان مرتبط است؟ صرف نظر از منطقه ای که در آن زندگی می کنید، باید بتوانید مهارت های مورد نیاز خود را توسعه دهید. این باعث افزایش شانس شما برای کسب درآمد یا شغل می شود.

  • ظرفیت کسب درآمد شما:

این بسیار مهم است زیرا تعیین کننده اصلی شما هستید! ممکن است نتوانید عوامل خارجی مانند موقعیت مکانی، اقتصاد و موارد مشابه خود را کنترل کنید، اما می توانید اخلاق کاری، طرز فکر خود را نسبت به کسب درآمد، یافتن فرصت ها و استفاده از آن کنترل کنید. این 3 عامل تعیین کننده سهولت یافتن شغل، ایجاد جریان های درآمدی و میزان درآمدی است که در حین آن کسب می کنید.

درآمد کار دانشجویی در مجارستان

افزایش ساعات کار دانشجویی در مجارستان

اتباع کشورهای ثالثی که در مجارستان تحصیل می کنند مجاز به کار در کنار تحصیل هستند. تعداد ساعات کاری رسمی تایید شده به تازگی افزایش یافته است، بنابراین اکنون شما مجاز هستید 30 ساعت در هفته کار کنید بدون اینکه اقامت دانشجویی خود را از دست بدهید. اگر اقامت دانشجویی در مجارستان دارید، تعداد ساعات کاری شما محدود است، بنابراین اگر از قبل هدف اصلی اقامت شما بوده است، باید روی تحصیلات خود تمرکز کنید. با این حال، محدودیت ها به تازگی افزایش یافته است، بنابراین اکنون شما مجاز به انجام کار به شرح زیر هستید:

  • در طول دوره تحصیل: حداکثر 30 ساعت در هفته.
  • دوره خارج از تحصیل یعنی تعطیلات تابستان: نهایتا 90 روز یا 66 روز کاری در سال.

البته محدودیت ها فقط در صورتی اعمال می شود که به صورت ساعتی کار کنید.

انواع کار دانشجویی در مجارستان

دانشجویان می توانند در طول تحصیل در شغل هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است مشغول به کار شوند، در ادامه به این شغل ها اشاره خواهیم کرد. کار در کتابخانه ها، کافه ها، سالن های ورزشی، رستوران ها و فروشگاه ها متداول ترین محافل برای کار دانشجویی هستند.

همان طور که گفته شد افراد می توانند از روش های دیگری برای اخذ ویزای کاری در این کشور را انتخاب کنند. اگر برای انتخاب روش مهاجرت به مجارستان نیاز به دریافت مشاوره دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. مشاوران ما با توجه به شرایط و علاقه شما بهترین روش را برای مهاجرت به شما عزیزان پیشنهاد می دهند.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در مجارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در مجارستان می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در مجارستان مجاز است؟ بله دانشجوی بین المللی در مجارستان می تواند در مقطع کارشناسی 10 ساعت، مقطع ارشد 20 ساعت و در دکترا 30 ساعت در هفته کار کند.
  • از چه طریق می توان در مجارستان کار دانشجویی پیدا کرد؟ از طریق پورتال دانشجویی، سایت های رسمی شرکت، موسسات کاریابی و فراخوان های همکاری
  • چه مشاغل دانشجویی در مجارستان وجود دارد؟ کار در دانشگاه، کتابخانه ها، کافه ها، سالن های ورزشی، رستوران ها و فروشگاه ها متداول ترین محافل برای کار دانشجویی در مجارستان هستند.
4.8/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در مجارستان

  1. یوسف گفت:

    سلام و ادب خدمت شما. من دو ماهی هست که پیگیری مهاجرت تحصیلی به مجارستان هستم و دقیقا یکی از سوالاتم شرایط کار دانشجویی در مجارستان بود. چون وقتی هزینه ها رو براورد می کردم بازهم نیاز به یک مبلغی برای گذران هزینه های اولیه داشتم.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصموص مشاوره برایتحصیل در مجارستان می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *