مهاجرت تحصیلی مجارستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

آگاهی از شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان مبحثی می باشد که سالانه ذهن دانشجویان را در خصوص تحصیل به سمت خود سوق می دهد. مجارستان کشوری اروپایی است که دانشگاه های معتبر فراوانی در این کشور وجود دارد. دانشجویان جهت آگاهی از مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان می ­توانند از تجارب مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردند. تحصیل در دانشگاه های مجارستان برای دانشجویان بین المللی به صورت رایگان نیست. اما شهریه ای که دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می­ نماید بسیار مناسب تر از سایر کشورها می ­باشد.

درباره تحصیل در مجارستان

شهریه های تحصیلی رشته های مختلف در دانشگاه های مجارستان با یکدیگر متفاوتند. بالاترین شهریه ها در دانشگاه های مجارستان مربوط به رشته های پزشکی می ­باشد. دولت مجارستان به دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار را داده است. دانشجویان در ضمن تحصیل می ­توانند 20 ساعت در هفته به انجام کار دانشجویی بپردازند. در شهرهای مختلف مجارستان از جمله بوداپست پایتخت زیبای این کشور به راحتی می ­توان تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را در سطح شهر مشاهده نمود. از جمله دانشگاه های معتبر مجارستان می­ توان به دانشگاه سگد، پچ و بوداپست اشاره نمود. از آنجا که در این کشور دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارد. از طرفی هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. اکثر دانشجویان این کشور را برای رشد در زمینه تحصیلی خود انتخاب می نمایند.

مزایای تحصیل در مجارستان

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های مجارستان از مزایای بسیاری همچون موارد زیر برخوردار خواهند شد:

  • دانشجویان با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به راحتی می ­توانند به تمامی کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا بدون ویزا مسافرت نمایند.
  • دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیازی به یادگیری زبان های دیگر ندارند و تنها با مهارت داشتن به زبان انگلیسی می ­توانند وارد دانشگاه های این کشور گردند. ناگفته نماند دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه بایستی دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 باشند.
  • دانشگاه های مجارستان امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. مدارک صادر شده از این دانشگاه ها در تمامی جهان شناخته شده هستند.
  • همه دانشجویان تنها با داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی می ­توانند درخواست پذیرش به دانشگاه های مجارستان را نمایند.

به طور کلی متقاضیان تحصیل در این کشور می توانند از مزایای متعددی بهره مند شوند. یکی از مهمترین مزایای تحصیل در مجارستان برای متقاضیان کار پس از تحصیل، نرخ بیکاری می باشد.

نرخ بیکاری در کشور مجارستان در نمودار زیر بررسی شده است:

درباره نرخ بیکاری در مجارستان

شرایط اعزام دانشجو به مجارستان

تحصیل در مجارستان برای کودکان از سن 6 سالگی آغاز و تا سن 18 سالگی به صورت اجباری می ­باشد. کودکان از سن 3-6 سالگی دروه های پیش دبستانی را در مهد کودک های این کشور می ­گذرانند. از سن 6 سالگی وارد دبستان های این کشور شده است. بدین ترتیب تا سن 14 سالگی به تحصیل در دوران دبستان مشغولند. پس از آن وارد دوره دبیرستان شده و تا سن 18 سالگی در این دوره به تحصیل می­ پردازند.

یکی از شرایط اعزام دانشجو به مجارستان دارا بودن دانشجویان از مدرک تحصیلی دیپلم می­ باشد. برای تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی و لیسانس باید یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی و برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری 3 ماه قبل از آغاز ترم جدید ثبت نام نمایند. دانشجویان در طول دوره­ تحصیلی خود از مزایایی همچون بیمه های درمانی و استفاده از کارت های تخفیف دار حمل و نقل عمومی برخوردار هستند. سیستم حمل و نقل عمومی در مجارستان به صورت 24 ساعته در تمامی سطح شهرهای مجارستان در دسترس هستند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی در مجارستان

از جمله مهم ترین مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم می ­باشد. دانشجویان پس از ورود به مقطع کارشناسی اجازه انجام کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. دولت مجارستان به دانشجویان در این مقطع اجازه 20 ساعت کار در هفته را داده است. دانشجویان می­ توانند درآمدی معادل 160€ الی 200€ (یورو) در ماه داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های مجارستان 2 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این دوره نیز اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. اما دانشجویان در مقطع دکتری می ­توانند تا 30 ساعت در هفته کار انجام دهند. ناگفته نماند تحصیل در دوره دکتری در این کشور 3 سال طول می ­کشد. به طور کلی تحصیل در مجارستان دارای هزینه پایینی می باشد. کار ضمن تحصیل به متقاضیان امکان سهولت تحصیل را می دهد.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کشور مجارستان تحصیل در رشته های پزشکی است. دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی به مجارستان مهاجرت می ­کنند. زیرا دانشگاه های پزشکی مجارستان از اعتبارهای جهانی برخوردار است. دانشگاه پزشکی سملوایز از معتبرترین و بهترین دانشگاه های مجارستان و جهان به شمار می ­رود. تدریس پزشکی در این دانشگاه به 3 زبان آلمانی، انگلیسی و مجاری صورت می­ گیرد. دانشجویان جهت پذیرش در این دانشگاه اولا باید دوره های پیش دانشگاهی را در کالج اویسینا یا اینترنشنال بگذارنند. ثانیا در امتحان ورودی این دانشگاه نمره قبولی را اخذ نمایند. دانشگاه سملوایز مجهر به کتابخانه های بسیار بزرگ و بیمارستان 3000 تخت خوابی در قسمت مراقبت های ویژه می­ باشد.

به طوری که بیمارستان این دانشگاه بخش بزرگی از شهر بوداپست را بخود اختصاص داده است. دانشجویان برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه بایستی سالیانه مبلغ 16000$ (دلار) به دانشگاه پرداخت نمایند. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ای معادل 400$ (دلار) برای ثبت نام و 250$ (دلار) برای شرکت در امتحان ورودی این دانشگاه هستند. دانشجویان با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند در رابطه با سایر دانشگاه های پزشکی این کشور اطلاعات مفیدی را کسب نمایند. جهت کار در کشور مجارستان مقاله کار در مجارستان را بررسی بفرمائید.

 بررسی ویزای تحصیلی مجارستان

درخواست برای ویزای تحصیلی مجارستان از جمله پرمتقاضی ترین ویزا ها در جهان بشمار می­ رود. از طرفی این کشور شرایط سختی برای اخذ ویزای تحصیلی خود قرار نداده است. در ضمن دولت مجارستان برای صدور ویزای تحصیلی امتیازاتی را قرار داده تا دانشجویان به راحتی نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. به طور مثال دانشجویان در صورتی که از معدل های بالاتری برخوردار باشند شرایط اخذ ویزا برای آن ها آسان تر خواهد شد. همچنین برخورداری از مدرک زبان انگلیسی از جمله امتیازات دریافت ویزای تحصیلی این دانشگاه محسوب می گردد.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای مجارستان

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های مجارستان ابتدا بایستی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مجارستان عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های مجارستان
  • ارائه 6 قطعه عکس
  • ارائه گواهی مبنی بر تعهد دانشجو برای پرداخت شهریه های دانشگاه
  • ارائه گواهی اشتغال به کار قیم دانشجو
  • ارائه رسید واریزی شهریه دانشگاه
  • ارائه مدارک هویتی دانشجو
  • ارائه پاسپورت معتبر

در نهایت دانشجو بایستی هزینه صدور ویزای تحصیلی مجارستان را به صورت نقدی به سفارت این کشور پرداخت نماید. دانشجویان با سوالات متعددی در زمینه مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان رو به رو می­ شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان می ­باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *