مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته دامپزشکی در لیتوانی

رشته دامپزشکی در لیتوانی

رشته دامپزشکی در لیتوانی تمام جنبه های کلینیک دامپزشکی موجود در جهان را در بر می گیرد. علاوه بر این، دانشجویان در رشته دامپزشکی در لیتوانی دانش کاملی در مورد سیستم های تولید حیوانات به ویژه دامپروری و آبزی پروری کسب می کنند. طی سال های اخیر تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی، به دلیل کیفیت بالای آموزش در این کشور، با استقبال بی سابقه ای رو به رو شده است.

رشته دامپزشکی در انگلستان با هدف آموزش جراحان دامپزشکی بسیار ماهر قادر به کار در شبکه خصوصی و دولتی خدمات دامپزشکی در این کشور است. از سوی دیگر دانشجویان پس از فارغ التحصیل در دانشگاه های دامپزشکی در لیتوانی می توانند در سیستم خدمات غذایی و دامپزشکی دولتی استخدام شوند. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های شایانی در خصوص تحصیل در لیتوانی را به شما عزیزان در این باره خواهد کرد.

محبوب ترین برنامه ها در رشته دامپزشکی در لیتوانی

دانشگاه های لیتوانی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی را دارند، برنامه های متنوعی را در این حوزه ارائه می دهد. یکی از محبوب ترین برنامه های در رشته دامپزشکی در لیتوانی، برنامه مراقبت از حیوانات در مقطع کارشناسی می باشد. برنامه کارشناسی در مراقبت از حیوانات در اغلب دانشگاه های دامپزشکی لیتوانی به دانشجویان مشتاق بین المللی آموزش داده می شود. البته لازم به ذکر است که این برنامه آموزشی به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. به همین سبب دانشگاه های دامپزشکی در لیتوانی، همواره مورد استقبال دانشجویان خارجی از سراسر جهان قرار می گیرد.

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های دامپزشکی لیتوانی برنامه های متنوعی را در رشته دامپزشکی به دانشجویان ارائه می دهند. از دیگر برنامه های محبوب در این رشته تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محبوب ترین برنامه ها در رشته دامپزشکی در لیتوانیطول برنامهتوضیحات
علوم دامی3 سالدر این برنامه دانشجویان با دامپزشکی آشنا می شوند. همچنین دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را در علوم دامی تکمیل می کنند، ادامه تحصیل آنها در مطالعات دامپزشکی معتبر اتحادیه تضمین می شود.
داروخانه4 سالاین برنامه دانشجویان را به سمت شغلی در صنایع دارویی، بیوتکنولوژی یا صانع غذایی حیوانات سوق می دهد.
دامپزشکی1 سالفارغ التحصیلان در این برنامه دامپزشکی در لیتوانی، دارای پیشینه علمی و آمادگی نظری و عملی مورد نیاز برای انجام حرفه جراحی دامپزشکی بوده و دارای مبانی روش شناختی هستند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین برنامه دامپزشکی در لیتوانی را از دیدگاه دانشجویان در سال 2023 مشاهده فرمایید:

محبوب ترین برنامه دامپزشکی در لیتوانی را از دیدگاه دانشجویان

ساختار کلی برنامه در رشته دامپزشکی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی قبل از انتخاب دانشگاه جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی، باید با ساختار کلی برنامه در این رشته را به خوبی آشنا شوند. شرایط تحصیل در لیتوانی با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. ساختار کلی برنامه در رشته دامپزشکی در لیتوانی به 3 دوره مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • سال اول تا دوم: شامل آناتومی بافت شناسی و جنین شناسی، فیزیولوژی و عملکرد حیوانات و همچنین مبانی دامداری و رفاه حیوانات می شود. از سوی دیگر، زیست شناسی سلولی، جانور شناسی، گیاه شناسی، میکروبیلوژی را نیز در بر می گیرد.
  • سال سوم تا چهارم: پروپادوتیک، فارماکولوژی، داروسازی و دارودرمانی، پاتولوژی دامپزشکی، انگل شناسی، اپیدمیولوژی، ارتباطات حرفه ای و سایر
  • سال پنجم تا ششم: جراحی دامپزشکی حیوانات بزرگ و کوچک، بیماری های داخلی، تصویربرداری تشخیصی، دامپزشکی قانونی، بهداشت مواد غذایی، تمرین بالینی، مهارت های عملی و سایر

ساختار کلی برنامه در رشته دامپزشکی در لیتوانی

مزایای تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی

جمهوری لیتوانی با همکاری دانشگاه های این کشور، مزایای بی شماری را برای افرادی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی را دارند ارائه می دهد. از مهمترین مزایای تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کشور به طور مداوم در حال رشد است، همچنین یکی از اعضای اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود.
  • با فارغ التحصیلی در رشته دامپزشکی، دیپلمی دریافت خواهید کرد که تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است.
  • طی سالیان اخیر سیستم آموزش عالی لیتوانی بسیار توسعه یافته است.
  • هزینه تحصیل و زندگی در لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است.

در آخر اینکه دانشگاه های دامپزشکی در لیتوانی به شما امکان دسترسی به کلینیک های، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کتابخانه ها را می دهد. همچنین متخصصان دامپزشکی در این کشرو خوشحال خواهند شد تا تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهند.

دانشگاه علوم بهداشت جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در لیتوانی

همانطور که می دانید جمهوری لیتوانی دارای دانشگاه های بسیاری در رشته دامپزشکی می باشد. اما یکی از محبوب ترین و معتبر ترین دانشگاه های این کشور جهت تحصیل دامپزشکی، دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی می باشد. دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی در مرکز کاوناس واقع شده است. شهر کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی محسوب می شود. علاوه بر این یکی از برجسته ترین بیمارستان های لیتوانی در این شهر واقع شده است.

علاوه بر این، امروزه دانشگاه کاوناس دارای پایگاه های عملی در آلمان، اسپانیا، سوئد، بریتانیا اسرائیل و ایالات متحده بوده است. در این دانشگاه شما این فرصت را دارید که در رشته های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی و به مدت 6 سال به تحصیل خود ادامه دهید.

در بخش زیر شاهد دروس جراحی دامپزشکی در لیتوانی هستید:

دروس جراحی دامپزشکی در لیتوانی

هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی

بر خلاف اغلب کشورهای پیشرفته جهان، هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که هزینه تحصیل در لیتوانی در رشته دامپزشکی بین 9500€ تا 12500€ (یورو) برای هر دانشجو می باشد. البته هزینه تحصیل در لیتوانی شامل هزیته های شهریه، لوازم تحصیل و اقامتگاه می شود. دوره دامپزشکی در لیتوانی حتی با قیمت 25000€ (یورو) در سال نیز مقرون به صرفه است.

علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان در این کشور، باید هزینه زندگی در لیتوانی را نیز در نظر بگیرند. هزینه ماهانه زندگی برای هر فرد مجرد در لیتوانی به طور متوسط 1100€ (یورو) بدون اجاره است. البته هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی بسته به شهر و دانشگاه مورد نظر شما بسیار متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته دامپزشکی با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات در مورد رشته دامپزشکی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در مورد رشته دامپزشکی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • مدت تحصیل دامپزشکی در لیتوانی چند سال است؟ 6 سال
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در لیتوانی چقدر است؟ هزینه تحصیل در لیتوانی در رشته دامپزشکی بین 9500€ تا 12500€ (یورو) برای هر دانشجو می باشد. البته هزینه تحصیل در لیتوانی شامل هزیته های شهریه، لوازم تحصیل و اقامتگاه می شود. دوره دامپزشکی در لیتوانی حتی با قیمت 25000€ (یورو) در سال نیز مقرون به صرفه است.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *