مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته دامپزشکی در روسیه

رشته دامپزشکی در روسیه

درست مانند انسان در دنیا، حیوانات نیز برای سلامتی خود نیاز به مراقبت دارند. تحصیل در رشته دامپزشکی در روسیه بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال راهی برای مراقبت از حیوانات هستند. در واقع در رشته دامپزشکی در روسیه حیوانات نیز دارای همان ارگانیسم و بیماری های مشابه انسان هستند. پس بنابراین در صورت، بروز هر گونه مشکل سلامتی باید توسط دامپزشکان تحت درمان قرار گیرند. مدرک رشته دامپزشکی در روسیه، در سراسر جهان بسیار محبوب است و فارغ التحصیلان در روسیه در سراسر جهان مورد نیاز هستند.

به طور کلی روسیه یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال دوره دامپزشکی خود در اروپا هستند. علاوه بر این دانشجویان دامپزشکی در روسیه، با تجهیزات پزشکی مدرن، بهترین امکانات را برای انجام تمرینات خود ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده، همراهی فرمایید.

همچنین مانند همه زمینه های دیگر، سیستم آموزشی در روسیه به خوبی تثبیت شده است، و برای تولید رهبران جهانی در حوزه دامپزشکی طراحی شده است. علاوه بر این دانشگاه های دامپزشکی روسیه جزو بهترین گزینه های تحصیلی در خارج از کشور محسوب می شوند. از سوی دیگر، بهترین مدارک تحصیلی و آینده شغلی و کار در روسیه را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. بنابراین ما برای افرادی که هنوز نمی دانند آیا روسیه مکان خوبی برای دانشجویان دامپزشکی از کشورهای مختلف جهان است، این مطالب را ارائه کرده ایم.

تحصیل رشته دامپزشکی در روسیه در معتبرترین دانشگاه ها

در سال های اخیر، کشور روسیه با دانشگاه های معتبر بین المللی، آماده پذیرایی از دانشجویانی بوده که مایل به تحصیل رشته دامپزشکی در روسیه هستند. اغلب دانشگاه های دامپزشکی در روسیه در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان، از رتبه بالایی برخوردار هستند. انتخب دانشگاه مناسب جهت تحصیل دامزشکی در روسیه کار بسیار دشواری است. زیرا این کشور دارای دانشگاه های بین المللی فراوانی در این حوزه تحصیلی می باشد.

اما یکی از معتبرترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه دامپزشکی لومونوسوف مسکو است. دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو بالاترین رتبه را در روسیه به خود اختصاص داده است، همچنین در بین 15 دانشگاه برتر دامپزشکی در جهان همواره جایگاه ثابتی دارد. این دانشگاه یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در روسیه محسوب می شود. در نهایت اینکه، دانشگاه لومونوسوف روسیه هر ساله پذیرای بیش از صد ها دانشجوی دامپزشکی از سراسر جهان است.

چنانچه قصد دارید با دیگر دانشگاه های دامپزشکی معتبر در روسیه بیشتر آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبرترین دانشگاه های دامپزشکی در روسیهخصوصیات
دانشگاه دولتی کمروفاین دانشگاه در سال 1972 به عنوان جانشین موسسه آموزشی کمروف تاسیس شد. این دانشگاه در زبان های کمیاب مانند شور تخصص دارد و احیای زبان های منطقه ای را آغاز کرده است.
دانشگاه ورونژدانشگاه ورونژ، اولین موسسه عالی در منطقه مرکزی سیاه زمین و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دامپزشکی در روسیه است. این دانشگاه در سال 1911 به نام امپراتور پیتر کبیر تاسیس شد.
دانشگاه اوگارفدانشگاه اوگارف، یک موسسه آموزش عالی بودجه دولتی فدرال است. که طیف کاملی از برنامه های دامپزشکی را برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید رتبه جهانی معتبرترین دانشگاه های دامپزشکی روسیه را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه رتبه جهانی معتبرترین دانشگاه های دامپزشکی روسیه را با یکدیگر

دوره تحصیلی در رشته دامپزشکی در روسیه

به طور کلی، بلاروس دارای دانشگاه های خاصی در سطح بین المللی برای دوره های علوم دامپزشکی بسیار ماهر است. زیرا دوره دامپزشکی در روسیه به اندازه برنامه پزشکی عمومی مهم است.

لازم به ذکر است که، دوره علوم دامپزشکی دارای 3 سطح مدرک در روسیه می باشد که عبارت اند از:

  • دوره کارشناسی دامپزشکی در روسیه: این دوره شامل 5 سال تحصیلی می باشد و در اغلب دانشگاه های دامپزشکی در روسیه تدریس می شود.
  • دروه کارشناسی ارشد دامپزشکی در روسیه: این دوره 2 ساله است و فقط دارندگان مدرک کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد در رشته دامپزشکی پذیرفته می شوند.
  • دوره دکترا در روسیه: دکترا در روسیه شامل 3 تا 4 سال پس از برنامه کارشناسی ارشد در دامپزشکی روسیه است.

علاوه بر این، شاخه های زیادی برای رشته دامپزشکی در بلاروس وجود دارد. بنابراین دانشجویان بین المللی ممکن است در هر زمینه ای از رشته دامپزشکی تخصص داشته باشند.

دوره تحصیلی در رشته دامپزشکی در روسیه

فرآیند پذیرش در رشته دامپزشکی در روسیه

جالب است بدانید که فرآیند پذیرش در رشته دامپزشکی در روسیه بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار راحت می باشد. به طور کلی، همه دانشجویان بین المللی برای سال اول در دانشگده بنیاد و زبان روسی با موضوعات علمی تحصیل می کنند. پس از اتمام این برنامه پایه در روسیه، دانشجویان بین المللی به برنامه تحصیلی خود در رشته دامپزشکی ملحق می شوند.

علاوه بر این طبق فرآیند پذیرش، دانشجویان خارجی کپی گواهی مدرسه متوسطه خود را با کپی پاسپورت، در ایمیل کارکنان پذیرش اسکن می کنند. کارکنان پذیرش پس از دریافت مدارک مورد نیاز برای پذیرش، مدارک را ارزیابی می کنند و تا 2 روز کاری وضعیت پذیرش را به اطلاع شما می رسانند. در نهایت اینکه متقاضیان واجد شرایط باید هزینه پذیرش را به مبلغ $950 (دلار) پرداخت نمایند.

در نمودار زیر می توانید هزینه پذیرش در رشته دامپزشکی را در کشورهای مختلف جهان مشاهده فرمایید:

هزینه پذیرش در رشته دامپزشکی را در کشورهای مختلف جهان

مزایای تحصیل در روسیه

سرزمین روسیه با همکاری دانشگاه های این کشور، برای افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند، مزایای بسیاری را ارائه می دهد. از مهمتری مزایای تحصیل پزشکی در روسیه این مورد است که می توانید در این کشور به زبان روسی مسلط شوید. برای داشتن مهارت در زبان روسی، درخواست در اکثر دانشگاه های روسیه الزامی است. علاوه بر این روسیه دارای بسیاری از شهرهای دانشجو پسند برای اسکان می باشد.

از جمله این شهرها می توان به مسکو، سن پترزبورگ، روستوف، ساراتوف و کمروف اشاره کرد. از سوی دیگر، یکی از بهترین دلایل برای تحصیل در روسیه این است که این کشور، دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است. همچنین کار دانشجویی در روسیه از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از ارائه این مقاله آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در روسیه بوده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *