مهاجرت تحصیلی کویت

رشته جراحی زنان و زایمان در کویت

رشته جراحی زنان و زایمان در کویت

رشته جراحی زنان و زایمان در کویت از رشته هایی است که دانشگاه های بسیاری آن را ارائه نمی دهند بنابراین دانشجویان گزینه های کمتری دارند. این کشور، کشوری در شبه جزیره عربستان واقع در گوشه شمال غربی خلیج فارس است. امارت کوچکی که بین عراق و عربستان سعودی قرار گرفته است، کویت در بخشی از یکی از خشک ترین و کم مهمان نوازترین بیابان های روی زمین واقع شده است. با این حال، ساحل آن شامل خلیج کویت، بندری عمیق در خلیج فارس است. در آنجا، در قرن هجدهم، بادیه نشینان داخلی یک پست تجاری تأسیس کردند.

از آنجایی که خاندان حاکم امارت، آل صاباح، در سال 1756 به طور رسمی یک شیخ نشین را تأسیس کردند، ثروت این کشور به تجارت خارجی مرتبط شد. با گذشت زمان و با ثروت انباشته، این قلعه کوچک رشد کرد و به شهر این کشور تبدیل شد، یک کلان شهر مدرن که آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی و مساجد را در هم می آمیزد. برای آشنایی متقاضیان رشته جراحی زنان و زایمان در کویت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را تهیه کرده است و شما با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در کویت

آموزش عالی در این کشور توسط وزارت آموزش عالی (MHE) تنظیم می شود. تحصیلات عالی در این کشور شامل تحصیلات و آموزش های دانشگاهی و پس از متوسطه است. آموزش فنی در موسسات فنی پس از متوسطه و مراکز آموزشی تحت مدیریت اداره دولتی آموزش و پرورش کاربردی (PAAET) ارائه می شود. مراکز آموزشی بیشتر حرفه ای هستند و برنامه های تکنسین 2 ساله را برای دانش آموزانی که دارای مدرک ثانویه هستند ارائه می دهند.

موسسه آموزش عالی بسیار معروف در این کشور دانشگاه کویت است. در این کشور، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی دیگر وجود دارد. همچنین، چند کالج هنرهای زیبا که در موسیقی و سایر اشکال هنر تخصص دارند نیز وجود دارند. دانشگاه کویت گزینه خوبی برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در کویت است. این دانشگاه در سال 1996 به عنوان یک موسسه آموزشی مشترک راه اندازی شد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی مانند آموزش، تجارت، مهندسی، حقوق، پزشکی، هنر، علوم، بهداشت و پرستاری و غیره را ارائه می دهد. در حال حاضر، 5 پردیس دانشگاه کویت در کویت وجود دارد.

هزینه تحصیل و زندگی در کویت

نکته در مورد هزینه تحصیل در کویت این است که مدارس حق دارند شهریه را براساس برنامه تحصیلی و دانشجویان درگیر تعیین کنند. 2 نوع دانشگاه وجود دارد:

2 دانشگاه جراحی زنان و زایمان در کویتبه عنوان مثال، یک دانشجوی خارجی در یک مدرسه دولتی کویت که اتباع آن به صورت رایگان تحصیل می کنند، شهریه پرداخت می کند. اما در مدارس خصوصی، همه دانش آموزان شهریه پرداخت می کنند، اما دانشجویان بین المللی بیشتر از اتباع کویت پرداخت می کنند.

شهریه در دانشگاه های خصوصی در جدول زیر بررسی شده است:

پارامترهزینه به دلار
کمترین4500$
بیشترین6900$

این تا حد زیادی به سبک زندگی و محل تحصیل دانشجو بستگی دارد. شهر کویت بیشترین جمعیت کویت را دارد و هزینه ها در این شهر بیشتر از سایر شهرهای دیگر است. به طور کلی، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بسته به محل دانشگاه بین 600$ تا 1600$ (دلار) پرداخت کنند. به دلیل محدودیت های ویزا، دانشجویان بین المللی واجد شرایط کار در کنار تحصیل نیستند. با این حال، برخی از دانشگاه ها فرصت های کاری را به عنوان بخشی از برنامه ها و دوره های خود دارند.

ویزای تحصیلی کویت

دانشجویان خارجی برای تحصیل در موسسات آموزش عالی در این کشور باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. درخواست ویزا را می توان از طریق سفارت کویت در کشور مبدا خود انجام داد. الزامات اخذ ویزای تحصیلی کویت عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال قبل از تاریخ انقضاء
  • یک فرم درخواست ویزای فعلی تکمیل شده که توسط وزارت امور خارجه کویت صادر شده است.
  • یک عدد عکس در اندازه پاسپورت
  • آزمایش HIV (تست ایدز)
  • گواهی سلامت، از پزشک محلی گرفته شده و تأیید می کند که بیمار در سلامت کامل و عاری از بیماری های مسری است. نتایج آزمایشات آزمایشگاهی برای هپاتیت B و C، مالاریا، فیلاریاز، سیفلیس و اشعه ایکس قفسه سینه برای سل
  • بدون سابقه کیفری، از اداره تحقیقات فدرال (FBI) گرفته شده است، که در مدت 3 ماه از تاریخ صدور مجوز معتبر است. “بدون سابقه کیفری” ابتدا باید توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن دی سی تایید شود، سپس توسط سفارت با هزینه احراز هویت 25$ (دلار) قانونی شود.
  • مجوز دانشجویی

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در کویت

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در کویت

متخصص زنان و زایمان، پزشکانی هستند که به واسطه گذراندن رضایت‌بخش یک برنامه معتبر تحصیلات تکمیلی پزشکی، دارای دانش، مهارت و توانایی حرفه‌ ای ویژه در مراقبت‌ های پزشکی و جراحی زنان مرتبط با بارداری و اختلالات اندام های زنان هستند. متخصصان زنان و زایمان مراقبت های اولیه و پیشگیرانه را برای زنان ارائه می دهند و به عنوان مشاور برای سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی خدمت می کنند.

داوطلبان و دیپلمات‌ها برای واجد شرایط بودن برای صدور گواهینامه و حفظ گواهی ‌نامه در مامایی و زنان یا یک تخصص فوق ‌العاده تایید شده، باید بیشتر فعالیت خود را به تخصص زنان و زایمان اختصاص دهند. همه مهاجران، به استثنای اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (GCC)، قبل از اینکه بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند، باید مجوز کار دریافت کنند. مجوز کار تنها در صورتی صادر می شود که مهاجر دارای یک پیشنهاد کار معتبر باشد.

سپس کارفرما در زمانی که کارمند خارجی در این کشور کار می کند، به عنوان حامی مالی فعالیت می کند. این بدان معنی است که شرکت تمام کارهای اداری را برای شما انجام می دهد، از ثبت درخواست ویزا گرفته تا افتتاح حساب بانکی شما. همچنین، حامی مالی شما تا زمانی که ساکن کویت هستید در قبال شما مسئول است و در صورت تخطی از مقررات، مسئول است.

حقوق ماهیانه کار در کویت برای متخصصان زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در کویت برای متخصصان زنان و زایمانموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره درآمد رشته های پزشکی در کویت به خصوص رشته جراحی زنان و زایمان در کویت اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *