مهاجرت تحصیلی قطر

رشته جراحی زنان و زایمان در قطر

رشته جراحی زنان و زایمان در قطر

دانشجویان از طریق تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در قطر می توانند به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آن را بدست آورند. این کشور، کشوری در غرب آسیا است. این کشور شبه جزیره کوچک قطر را در سواحل شمال شرقی شبه جزیره عربستان اشغال می کند و تنها مرز زمینی خود را با همسایه پادشاهی شورای همکاری خلیج فارس، عربستان سعودی در جنوب، و بقیه قلمرو آن توسط خلیج فارس احاطه شده است. خلیج بحرین، ورودی خلیج فارس، این کشور را از بحرین مجاور جدا می کند. پایتخت این کشور دوحه است که بیش از 80% از جمعیت این کشور را در خود جای داده است.

کل جمعیت این کشور 2.6 میلیون نفر است. دین رسمی آن اسلام است. از نظر درآمد، این کشور دارای چهارمین بالاترین تولید ناخالص داخلی (PPP) سرانه در جهان، و ششمین بالاترین GNI سرانه (روش اطلس) است. این کشور توسط سازمان ملل متحد به عنوان کشوری با توسعه انسانی بسیار بالا طبقه بندی شده است و دارای سومین HDI بالا در جهان عرب است. این یک اقتصاد با درآمد بالا است که توسط سومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی و ذخایر نفت جهان پشتیبانی می شود. این کشور بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی مایع و بزرگترین صادرکننده دی اکسید کربن سرانه در جهان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در قطر توصیه می شود که این نگارش را که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، مطالعه کنید.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در قطر

برای دانشجویان دانشگاه، تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در قطر مانند هر جای دیگر جهان است. تجربه دانشگاه احتمالا آرام ‌تر از آنچه در خانه انتظار دارید خواهد بود. این کشور دارای نرخ ثبت نام در آموزش عالی 17.87% است. اکثر دانشجویان اینجا تحصیلات دانشگاهی خود را از 18 سالگی آغاز می کنند.

کلاس ها معمولا به زبان انگلیسی هستند، اما در مواردی می توانند به زبان عربی باشند. دانشگاه قطر برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان توصیه می شود. این دانشگاه برترین موسسه آموزش عالی محلی است. براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز، رتبه 401 از 500 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای 9 کالج است که عبارتند از:

  • مدارس آموزش
  • تجارت و اقتصاد
  • هنر و علوم
  • مهندسی
  • داروسازی
  • حقوق
  • پزشکی

حدود 20000 دانشجو را پوشش می دهد که 38% آن ها بین المللی هستند. مهارت های خوب انگلیسی برای این برنامه رقابتی در این دانشگاه ضروری است. علاوه بر این، دانشجویان به 85% قبولی در دبیرستان نیاز دارند. این باید شامل 2 موضوع علمی باشد. آن ها همچنین باید یک بیانیه شخصی در مورد اینکه چرا می خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند ارائه کنند. پذیرش به خصوص برای دانشجویان خارجی سخت است. علاوه بر این، آن ها باید عملکرد فوق‌ العاده ‌ای را در آزمایش ‌های استاندارد شده مانند SAT نشان دهند. انجام فعالیت های دیگر مانند داوطلبی نیز مفید است. دوره به طور معمول 6 سال طول می کشد تا تکمیل شود.

هزینه تحصیل در قطر

به طور کلی، هزینه تحصیل در قطر کمتر از کشور شما خواهد بود. هزینه های تحصیل در این کشور برای مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه در ساعت اعتبار به ریال قطر
کارشناسیبین 800QAR تا 1000QAR
تحصیلات تکمیلی2000QAR

استثنا کالج پزشکی است. هزینه ها در اینجا بین 1000QAR تا 2000QAR (ریال قطر) در هر ساعت اعتبار متغیر است. هزینه ها معمولا به صورت آنلاین از طریق درگاه های امن دانشگاه پرداخت می شود. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی می توانند هزینه های خود را از طریق حواله بانکی پرداخت کنند. به همین دلیل، راه اندازی حساب بانکی خود در قطر ایده هوشمندانه ای است. در حالی که در این کشور تحصیل می کنید، باید هزینه کتاب های درسی و محل اقامت را نیز در نظر بگیرید که می تواند افزایش یابد.

بورسیه تحصیلی در قطر

اگر به بورسیه تحصیلی نیاز دارید، ممکن است بتوانید برای هزینه های تحصیل در این کشور کمک بگیرید. با این حال، این بیشتر به تابعیت شما بستگی دارد. اگر نمی توانید از طریق دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت کنید، ممکن است بتوانید از برنامه ها و موسسات خصوصی بودجه دریافت کنید. بورسیه دانشگاه قطر از شهریه و هزینه کتاب برای دانشجویان استثنایی قطری چشم پوشی می کند. برعکس، بورسیه تحصیلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، شهریه و مسکن رایگان را به دانشجویان ممتاز کشورهای خلیج ارائه می دهد.

دانشجویان بین المللی در این دانشگاه می توانند معافیت جزئی یا کامل شهریه را درخواست کنند. این ها به صورت موردی مورد قضاوت قرار می گیرند و به سختی می توان آن ها را دریافت کرد. کمک هزینه تحصیلی صندوق دانشجویی بنیاد قطر نیز به دانشجویان نیازمند مالی کمک می کند. با این کار، دانشجویان برای 1 سال کامل شهریه و کتاب های درسی بودجه دریافت می کنند. برای واجد شرایط بودن، باید دانشجوی تمام وقت باشید، حداقل معدل 3.6 داشته باشید و حداقل 2 توصیه نامه ارائه دهید.

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در قطر

رسیدگی به نیازهای پزشکی منحصر به فرد زنان در تخصص OB/GYN است. OB/GYN، به معنی متخصص زنان و زایمان، یک پزشکی است که 2 رشته را ترکیب می کند:

رسیدگی به نیازهای پزشکی منحصر به فرد زنانزنان و زایمان مراقبت از اندام های زنانه و سلامت زنان است. مامایی شامل درمان زنان باردار از جمله زایمان نوزاد می شود. متخصص زنان و زایمان نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی زنان ایفا می کند. در واقع، پزشک متخصص زنان و زایمان ممکن است تنها پزشکی باشد که بسیاری از زنان جوان به طور منظم به او مراجعه می کنند. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان زنان و زایمان طیف وسیعی از خدمات پزشکی، حتی به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های اولیه را ارائه می دهند.

بر خلاف بسیاری از تخصص های دیگر، تعریف OB/GYN 2 روش مرتبط اما متمایز را ترکیب می کند. برخی از متخصصان زنان و زایمان متخصص زنان و زایمان هستند و تقریبا تمام وقت خود را صرف رسیدگی به بارداری و مسائل مربوط به آن می کنند. برخی دیگر در زمینه زنان تخصص دارند و روی نیازهای زنان باردار تمرکز می کنند. اما اکثر متخصصین زنان و زایمان متخصصان عمومی هستند و بخشی از وقت خود را صرف رسیدگی به سلامت عمومی زنان می کنند و بقیه را با مادران باردار کار می کنند.

حقوق کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در قطر در نمودار زیر آمده است:

حقوق کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در قطربرای یافتن کار می توانید از موسسات معتبر کاریابی در قطر کمک بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به کسانی که قصد مهاجرت به قطر از طریق ازدواج را دارند مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *