مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه را دانشگاه های بسیاری ارائه می دهند که تمامی آن ها جزء برترین دانشگاه های جهان شناخته شده اند. این کشور، کشوری که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است و بخشی در آسیا و بخشی در اروپا قرار دارد. در طول تاریخ خود، هم به عنوان یک مانع و هم به عنوان پل بین 2 قاره عمل کرده است. این کشور در چهارراه بالکان، قفقاز، خاورمیانه و شرق مدیترانه واقع شده است. این کشور از نظر قلمرو و جمعیت در میان کشورهای بزرگ منطقه قرار دارد و مساحت زمین آن از هر کشور اروپایی بیشتر است.

تقریبا تمام این کشور در آسیا قرار دارد و شامل شبه جزیره مستطیلی آسیای صغیر همچنین به نام آناتولی (آنادولو) و در شرق، بخشی از یک منطقه کوهستانی است که گاهی اوقات به عنوان ارتفاعات ارمنستان شناخته می شود. باقی مانده این کشور در منتهی الیه جنوب شرقی اروپا قرار دارد، بقایای کوچکی از یک امپراتوری که زمانی در بیشتر مناطق بالکان وسعت داشت.

این کشور از شمال به دریای سیاه، از شمال شرقی به گرجستان و ارمنستان، از شرق به جمهوری آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی به عراق و سوریه، از جنوب غربی و غرب به دریای مدیترانه و دریای اژه محدود می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اینکه شما با رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه آشنا شوید این مقاله را تهیه کرده اند.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

206 دانشگاه در این کشور با 82 میلیون نفر جمعیت وجود دارد. تعداد دانشجویان نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، این کشور اولین کشوری است که بیشترین دانشجو را در منطقه آموزش عالی اروپا دارد. در مجموع 58092 برنامه مختلف در 206 دانشگاه وجود دارد. در چنین تنوعی حتما برای خود دانشگاه و برنامه پیدا خواهید کرد. این کشور با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر، دقیقا کشور دانشجویی است. دانشجویان می توانند از امکانات دانشگاه مانند باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و رویدادهای فرهنگی استفاده کنند. وقتی به این کشور می ‌رسید متوجه می ‌شوید که فعال ‌ترین نقاط شهر مکان‌ هایی هستند که دانشجویان در آن معاشرت می ‌کنند. به لطف کافه‌ ها، رستوران ‌ها و کتابخانه ‌هایی که دانشجویان در آن پاتوق می‌کنند، شهرها 24 ساعته زندگی می ‌کنند.

دانشگاه های زیر برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه توصیه می شود:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه استانبول72
دانشگاه اژه107
دانشگاه Hacettepe115
دانشگاه مرمره163
دانشگاه غازی164
دانشگاه بسکت174
دانشگاه سلجوک224
دانشگاه اوندوکوز مایس226
دانشگاه اینونو230
دانشگاه آنکارا265

این کشور که سابقا خانه یکی از قدرتمندترین امپراتوری های تاریخ بود، امروز یکی از جذاب ترین تاریخ ها و شخصیت های فرهنگی را دارد. به دلیل موقعیت جالب و بین قاره ای، این کشور دارای ترکیب قومی و فرهنگی منحصر به فردی از نظر غذا، هنر، زبان و تاریخ است.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیرانتفاعی بنیادی متفاوت است. در دانشگاه های دولتی، شهریه ها با توجه به نوع و مدت تحصیل در رشته های مختلف توسط هیات وزیران تعیین و اعلام می شود. از سوی دیگر، در دانشگاه‌ های بنیاد غیرانتفاعی، شهریه توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می ‌شود.

دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100€ تا 4000€ (یورو) شهریه پرداخت می کنند. شهریه این کشور، نسبت به سایر کشورها مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین کمتر است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح و سفر، همه این هزینه زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) می توانید راحت زندگی کنید.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه

برای درخواست ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر را ارائه دهید.

  • پاسپورت شما حداقل 90 روز اعتبار دارد.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه تکمیل و امضاء شده است.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه شما، شامل مدت اقامت شما
  • گواهی بیمه مسافرتی برای کل اقامت شما در این کشور
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما این کشور
  • مدارکی دال بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل و زندگی شما در این کشور
  • هزینه پردازش ویزا، بسته به ملیت شما می تواند متفاوت باشد.
  • مدارک اقامت در این کشور
  • گواهی یا مدرک تحصیلی قبلی

پروسه اخذ ویزای تحصیلی بین بین 3 تا 15 روز طول می کشد. اما توجه داشته باشید که در هر سفارتی متفاوت است. با اینکه زمان پروسه ویزای دانشجویی کوتاه است، اما شما باید هرچه زودتر اقدام کنید. زیرا ممکن است بخاطر تاخیرهای پیش بینی نشده یا از دست دادن مدارک، موقعیت اخذ ویزا را از دست بدهید.

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه

رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه و مامایی شاخه ای از پزشکی است که بر زنان در دوران بارداری، زایمان و دوران پس از زایمان تمرکز دارد. زنان یک رشته گسترده تر است که بر مراقبت های بهداشتی عمومی زنان و درمان شرایطی که بر اندام های زنان تأثیر می گذارد تمرکز دارد.

پزشکانی که تخصص در مامایی و زنان را انتخاب می کنند، باید حداقل 4 سال آموزش پس از آموزش پزشکی (به نام رزیدنتی) در زمینه های سلامت عمومی زنان، بارداری، زایمان و زایمان، مراقبت های قبل از بارداری و پس از زایمان، تست های قبل از زایمان و ژنتیک متخصص زنان و زایمان (که OB-GYN نیز نامیده می شود) ممکن است در زمینه های آنکولوژی زنان (درمان سرطان هایی که بر سیستم تناسلی تأثیر می گذارد)، پزشکی مادر و جنین (مراقبت از حاملگی های پرخطر)، غدد درون ریز تولید مثل و ناباروری، مطالعه و درمان غدد و هورمون ها و علل ناباروری و اوروژنیکولوژی (درمان اختلالات مجاری ادراری و لگنی) مطالعه داشته باشند.

در صورت امکان، یک متخصص زنان و زایمان می تواند به جراح کمک کند تا زن باردار را در موقعیت های زیر راهنمایی کند:

کمک به متخصصان بارداریحقوق ماهیانه کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیه در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در ترکیهموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شرایط پناهندگی در ترکیه و دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه می تواند متقاضیان عزیز را راهنمایی کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *