مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

رشته تربیت بدنی در پاراگوئه

رشته تربیت بدنی در پاراگوئه

شهریه تحصیل رشته تربیت بدنی در پاراگوئه خیلی ارزان است اما آینده درخشانی هم ندارد. در این نگارش به جزئیات این موضوع پرداخته می شود. در واقع در غالب کشورهای دنیا فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به عنوان مربی تیم های ورزشی یا معلم ورزش و تربیت بدنی مدارس و کالج های آن کشور فعالیت می کنند و در پاراگوئه اشتغال به این کارها بدون داشتن تابعیت پاراگوئه ساده نیست. به علاوه میانگین درآمدی در پاراگوئه کلا پایین است و معلمین از جمله معلمین ورزش نیز جزو مشاغل تقریبا کم درآمد پاراگوئه محسوب می شوند. این در حالی است که امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در کشورهای بهتری مثل ترکیه و مجارستان با هزینه های نسبتا پایین وجود دارد. همچنین آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای مزبور به مراتب بهتر از پاراگوئه است.

در ضمن اگرچه شهریه دانشگاه های پاراگوئه، حتی دانشگاه های خصوصی این کشور، پایین است اما در مقایسه گفته شده هزینه های زندگی در پاراگوئه از ترکیه و مجارستان بالاتر می باشد. این در حالی است که در ازای پرداخت این هزینه ها، افراد در پاراگوئه امکانات و مزایای قابل توجهی دریافت نمی کنند. به علاوه در حالی که در برخی کشورها از جمله ایتالیا، دانشجویان به عنوان پل از دانشگاه ها استفاده می کنند که بعدا بتوانند از دانشگاه های کشورهایی مثل آمریکا، پذیرش بگیرند، این امکان در پاراگوئه وجود ندارد. چرا که دانشگاه های پاراگوئه خیلی به لحاظ علمی ضعیف هستند و جایگاه بین المللی درخشانی ندارند. منتهی ممکن است باز هم افرادی کنجکاو باشند، به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در پاراگوئه چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در پاراگوئه

اگرچه هزینه های تحصیل در پاراگوئه کم است، اما از آن جایی که امکان تحصیل با هزینه های بسیار اندک یا حتی رایگان در کشورهای توسعه یافته ای مثل آلمان و نروژ وجود دارد، پیشنهاد می شود افراد ابتدائا به سراغ این کشورها بروند. البته نروژ با این که هزینه تحصیل ندارد، کشور گران قیمتی است و دانشجویان باید ماهانه حدود 2000€ (یورو) بابت هزینه های زندگی در این کشور فوق العاده توسعه یافته و امن پرداخت نمایند؛ یعنی تقریبا 5 برابر هزینه های زندگی در پاراگوئه. با این حال نباید فراموش کرد که پاراگوئه کشوری در حال توسعه در آمریکای جنوبی است که امنیت کم و دانشگاه های ضعیفی دارد. پس حتی با این که شهریه دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته تربیت بدنی، حتی در دانشگاه های خصوصی، سالانه 3000$ تا 3900$ (دلار آمریکا) است، بین دانشجویان بین المللی طرفداران زیادی ندارد.

هزینه های زندگی در پاراگوئه البته پایین است؛ این هزینه ها بدون احتساب اجاره بهای ماهانه در سال 2023 به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه های زندگی خانواده 4 نفره: ماهانه 1800$ (دلار آمریکا)
  • هزینه های زندگی تک نفره دانشجویی: ماهانه 525$ (دلار آمریکا)

با این حال هزینه های زندگی در ترکیه که کشور به مراتب بهتری از پاراگوئه است، کم تر از پاراگوئه م

ی باشد و شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه نیز چه برای رشته تربیت بدنی چه سایر رشته های تحصیلی، کم است. در نمودار ذیل حدود هزینه های زندگی در ترکیه و پاراگوئه، با احتساب اجاره بهای ماهانه، با هم مقایسه شده است:

مقایسه هزینه های زندگی ماهانه در پاراگوئه و ترکیه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

پس از اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه مورد نظر در این کشور، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه می رسد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در پاراگوئه
  • حداقل نمره زبان که معمولا آیلتس 5 است.
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه راجع به دلایل انتخاب پاراگوئه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی مدرک شناسایی
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشنیه کیفری
  • عقدنامه یا گواهی طلاق در صورتی که دانشجو متاهل باشد یا از همسر پیشین خود جدا شده باشد.
  • مدرک لازم دال بر تهیه محل اقامتی در پاراگوئه
  • بیمه معتبر در پاراگوئه
  • پرداخت هزینه سفارت پاراگوئه برای بررسی مدارک یعنی visa fee و ارائه رسید.

کار پس از تحصیل در پاراگوئه

کار پس از تحصیل در پاراگوئه خارج از خاک این کشور ممکن نیست. چرا که معمولا کارفرمایان به دنبال فارغ التحصیلان دانشگاه هایی هستند که رنکینگ جهانی خوبی داشته باشند و بهترین دانشگاه های آمریکای جنوبی در کشورهای آرژانتین و برزیل واقع شده اند نه پاراگوئه که کشوری تقریبا فقیر شناخته می شود. به منظور کاریابی در پاراگوئه دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های مطرح این کشور موفق خواهند بود؛ این دانشگاه ها در سال 2023 عبارت هستند از:

  • Universidad Nacional de Asunción
  • Universidad Católica Nuestra Señora de la Asunción
  • Universidad Autónoma de Asunción
  • Universidad del Norte, Paraguay

البته نکته فوق العاده مهم راجع به کاریابی در پاراگوئه تسلط به زبان های رسمی این کشور است. چرا که برخلاف کشوری مثل هلند که با وجود این که زبان رسمی آن هلندی است، 905 مردمش به زبان هلندی مسلط هستند، در پاراگوئه این مسئله مصداق ندارد. زبان های رسمی پاراگوئه گوارانی و اسپانیایی هستند و هر کس بخواهد به عنوان معلم ورزش یا هر سمت دیگری در این کشور مشغول به کار باشد ناگزیر از آموختن زبان های رسمی پاراگوئه است.

درآمد کار رشته تربیت بدنی در پاراگوئه

درآمد کار رشته تربیت بدنی در پاراگوئه

در پاراگوئه متاسفانه درآمد زنانی که به عنوان معلم فعالیت می نمایند 7% کم تر از مردان است. یعنی در حالی که متوسط درآمد ماهانه زنان در پاراگوئه 8020000PYG (گوارانی پاراگوئه) است، مردان ماهی 8550000PYG (گوارانی پاراگوئه) حقوق می گیرند. کم ترین میزان درآمد معلمین در پاراگوئه نیز 3100000PYG (گوارانی پاراگوئه) و بالاترین میزان درآمد ماهانه در این کشور از سوی معلمین ورزش 9870000PYG (گوارانی پاراگوئه) می باشد. در این مقاله راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در پاراگوئه، درآمد و غیره در این کشور توضیحاتی ارائه شد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا، ترکیه، انگلیس، سوئد، دانمارک، هلند، مجارستان، اوکراین و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *