مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

رشته تربیت بدنی در سنت کیتس

رشته تربیت بدنی در سنت کیتس

رشته تربیت بدنی در سنت کیتس ابتدائا طرفداران زیادی ندارد؛ یعنی معمولا اشخاص زیادی از روش تحصیلی به سنت کیتس مهاجرت نمی کند. منتهی افرادی که با روش سرمایه گذاری پاسپورت سنت کیتس را اخذ می نمایند برای خود یا فرزندانشان به دنبال شرایط تحصیلی و کاری در سنت کیتس خواهند بود. سنت کیتس که پیش تر به عنوان جزیره سنت کریستوفر مشهور بود، از سمت شرق با دریای کارائیب و از سمت غربی با اقیانوس اطلس هم مرز و همسایه می باشد. واحد پول سنت کیتس مثل دومنیکا، دلار کارائیب شرقی است و در حال حاضر جزو کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می شود. با این حال سنت کیتس از صنعت گردشگری خود درآمد زیادی کسب می نماید؛ هرچند در مقایسه با جزایر اطراف، تعداد اقامتگاه ها و امکانات تفریحی کم تری دارد.

علاوه بر کسب درآمد کلان از صنعت گردشگری، از آن جایی که سنت کیتس برنامه وسیع مهاجرپذیری از طریق سرمایه گذاری دارد، از این راه هم درآمد کسب می کند. چرا که مطابق قانونی که در سال 1984 تصویب شد، ثروتمندان قادر خواهند بود پاسپورت سنت کیتس را برای خود و اعضای خانواده خریداری نمایند. این سرمایه گذاری به این ترتیب است که افرادی که از نظر دولت سنت کیتس دارای صلاحیت شناخته شوند و به مبلغ حداقل 400000$ (دلار آمریکا) ملک غیر منقول مورد تایید دولت سنت کیتس را در این کشور خریداری نمایند، می توانند به تابعیت سنت کیتس را اخذ نمایند. پس می توان سنت کیتس را کشور آینده داری دانست که ممکن است اخذ اقامت تحصیلی آن هم برای برخی افراد جذابیت داشته باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در سنت کیتس چقدر است؟
  • نرخ تورم سنت کیتس چه میزان است؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در سنت کیتس

سنت کیتس کشور ارزان قیمتی نیست؛ نه از نظر شهریه دانشگاه و نه از نظر هزینه های زندگی. هزینه های زندگی دانشجویی در سنت کیتس ماهانه 1100$ تا 1200$ (دلار کارائیب شرقی) هزینه به دنبال دارد که می توان از طریق کاهش صرفه جویی در یکسری هزینه ها آن را تا ماهی 900$ (دلار کارائیب شرقی) هم کاهش داد. یکی از راه های کاهش هزینه های زندگی در سنت کیتس اجاره کردن خوابگاه های دانشجویی به جای آپارتمان مستقل است. همچنین اگر دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های سنت کیتس تحصیل می کنند 2 یا چند نفری آپارتمانی را مشترکا اجاره نمایند، می توانند قدری از هزینه های خود در این کشور کاهش دهند.

در جدول ذیل حدود اجاره بهای آپارتمان در سنت کیتس با توجه به قیمت های سال 2021 بیان شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه به دلار کارائیب شرقی
آپارتمان 1 خوابهاز 370XCD تا 605XCD
آپارتمان 3 خوابهاز 900XCD تا 1450XCD

شهریه دانشگاه های سنت کیتس هم با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال معمولا دانشگاه های سنت کیتس برای رشته تربیت بدنی سالانه حدود 9000$ (دلار آمریکا) شهریه اخذ می نمایند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، نشان داده شده است که نرخ تورم در سنت کیتس و نتیجتا روند افزایش قیمت ها در جزیره زیبا به مرور زمان چگونه می باشد:

نرخ تورم در سنت کیتساخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس

یکسری از کشورهای دنیا ا زجمله بنگلادش، بلاروس، بلژیک، اتریش، بوتسوانا، بوسنی و هرزه گوین، باربادوس، کلمبیا، دومنیکا، دانمارک، اکوادور، جمهوری چک و غیره برای ورود به سنت کیتس نیازی به ویزا ندارند. اما ایران، جمهوری آذربایجان، چاد و غیره برای سفر به سنت کیتس نیاز به اخذ ویزا دارند. نتیجتا دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در سنت کیتس را دارند باید ابتدائا مراحلی را طی نمایند. این مراحل عبارت هستند از:

  1. اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های سنت کیتس
  2. ارتباط با سفارت سنت کیتس در صورتی که دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی همکاری نکند
  3. جمع آوری مدارکی مورد نظر سفارت سنت کیتس که برای آگاهی از آن ها بهتر است هر فردی با کنسولگری سنت کیتس در کشور خود تماس بگیرد چرا که وبسایت دولت سنت کیتس در این خصوص اطلاعاتش قدیمی می باشد و به روز نشده است
  4. صدور ویزای تحصیلی سنت کیتس
  5. واکسینه شدن حداقل 1 ماه پس از سفر به سنت کیتس برای بیماری های ذیل:
    1. آبله مرغون
    2. دیفتری
    3. آنفولانزا
    4. سرخک، اوریون و سرخجه
    5. فلج اطفال

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در سنت کیتس

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در سنت کیتس

برای کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سنت کیتس فرد باید ابتدائا شغل پیدا کند و سپس برای اخذ مجوز کار یا همان work permit اقدام نماید. مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تهیه گردد عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست اخذ ویزای کار سنت کیتس که هزینه خرید آن 5XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
  • تست پوست
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از کشوری که فرد اقامت آن را داشته است به طوری که گواهی مزبور نهایتا برای 6 ماه گذشته باش.د
  • گواهی آگهی شدن فرصت شغلی حداقل برای 3 ماه در سنت کیتس (ترجیح بر آگهی شدن در روزنامه) می باشد.
  • اجاره نامه هاستل، آپارتمان و غیره در سنت کیتس
  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری با کارفرمایی در سنت کیتس
  • تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی در سنت کیتس

کسانی که در رشته تربیت بدنی در یکی از دانشگاه های کشور سنت کیتس تحصیل کرده اند می توانند به عنوان مربی، داور تیم های ورزشی و معلم ورزش و تربیت بدنی در مدارس و کالج های واقع شده در سنت کیتس کار کنند. کم ترین درآمدی که معلمین در سنت کیتس اخذ می نمایند 1320XCD (دلار کارائیب شرقی) و بالاترین میزان درآمد معلمین ورزش هم 4200XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. همچنین متاسفانه معلمین زن در سنت کیتس 11% کم تر از مردان حقوق می گیرند حتی در شرایطی که تحصیلات، مهارت ها و سابقه کار برابری داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی در سنت کیتس، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *