مهاجرت تحصیلی استونی

رشته تربیت بدنی در استونی

رشته تربیت بدنی در استونی

رشته تربیت بدنی در استونی موقعیت های کاری خوبی دارد. چرا که استونی کشور اروپایی و توسعه یافته است و عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد. در واقع اخذ اقامت و خصوصا تابعیت استونی بسیار ارزشمند است و بهترین راه مهاجرت به استونی در سال 2023 روش تحصیلی می باشد. چرا که استونی برخلاف آلمان و اتریش ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار ندارد. پس اگر کسی بخواهد ویزای کاری این کشور را اخذ کند باید از کارفرمایی در استونی پیشنهاد شغلی داشته باشد که لازمه آن تسلط داشتن به زبان استونیایی است. در ضمن حتی در این فرض نیز اولویت کارفرمایان استونیایی شهروندان این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند و در درجه بعدی نیز به استخدام کسانی می پردازند که از یکی از دانشگاه های استونی فارغ التحصیل شدن باشند.

پس در عمل کسانی که در حوزه تربیت بدنی خارج از استونی تحصیل کرده باشند برای کاریابی در این کشور شانسی ندارند. اما با تحصیل در استونی در نهایت فارغ التحصیلان تا 270 روز یا به عبارتی 9 ماه اجازه خواهند داشت همچنان در استونی بمانند و دنبال کار بگردند. با یافتن شغل ویزای تحصیلی فرد به ویزای کاری استونی تبدیل می شود و با گذشت 8 سال امکان اخذ پاسپورت استونی نیز وجود خواهد داشت. در استونی دانشگاه های نسبتا خوبی وجود دارد که پیشنهاد می شود علاقمندان به رشته تربیت بدنی از آن ها پذیرش بگیرند تا شانس کاریابی آن ها علاوه بر استونی در سایر کشورهای اروپایی نیز بالا باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در استونی به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در استونی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های استونی برای تحصیل رشته تربیت بدنی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استونی چیست؟

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در استونی

رشته تربیت بدنی نه جزو رشته های ارزان دانشگاه های ابن کشور است نه جزو رشته های گران است. برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی این کشور معمولا شهریه سالانه 2000€ تا 6000€ (یورو) خواهد بود. شهریه دانشگاه های خصوصی استونی در رشته تربیت بدنی نیز سالانه بالای 11000€ (یورو) می باشد. دانشجویان همچنین باید هزینه های زندگی در استونی را کنار بگذارند؛ هرچند تامین آن دشوار نخواهد بود چرا که استونی جزو کشورهای ارزان قیمت اروپایی است. به عبارت دقیق تر زندگی دانشجویی در شهرهای استونی معمولا ماهانه 500€ تا 750€ (یورو) هزینه دربردارد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در استونی

به عنوان فردی خارجی، قوی کردن رزومه در کاریابی در این کشور اهمیت زیادی دارد. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی دانشگاه های این کشور می توانند به عنوان معلم ورزش، مربی و غیره در این کشور مشغول به کار باشند و هرچه دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند بهتر باشد، شغل بهتری پیدا خواهند کرد. بهترین دانشگاه های استونی در سال 2023 برای تحصیل رشته تربیت بدنی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های استونی برای تحصیل رشته تربیت بدنیرتبه در رنکینگ ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است.
University of Tartu1Tartu
Tallinna Tehnikaülikool2Tallinn
Tallinna Ülikool3Tallinn
Eesti Kunstiakadeemia4Tallinn
Eesti Maaülikool5Tartu
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia6Tallinn
EBS Rahvusvaheline ülikool7Tallinn
Tallinna Tehnikakõrgkool8Tallinn
Sisekaitseakadeemia9Tallinn
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor10Tallinn

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در استونی

ویزای تحصیلی استونی

پس از اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از یکی از دانشگاه های این کشور نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی استونی لازم است عبارت هستند از:

  • فرم پرینت شده و تکمیل شده TRP
  • مدرکی دال بر داشتن درآمد کافی به منظور پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استونی
  • بیمه معتبر در اتحادیه اروپا با حداقل پوشش 30000€ (یورو) از هزینه های درمانی
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در استونی
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت
  • بلیت رفت و برگشت استونی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در استونی*

*هزینه اجاره بها در این کشور به شرح زیر است:

آپارتماناجاره ماهانه به یورو
آپارتمان 1 خوابه 300€ تا 490€
آپارتمان 3 خوابه545€ تا 750€

کار ضمن تحصیل در استونی

دانشجویان بین المللی در استونی برای مشغول شدن به کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی نیاز به اخذ هیچ مجوزی ندارند. یعنی همین که پذیرش دوره های تمام وقت یکی از دانشگاه های استونی را گرفته باشند و با ویزای تحصیلی استونی در این کشور اقامت کنند کافی است. البته به این منظور باید نمرات کامل دریافت کنند تا اثبات نمایند کار دانشجویی به تحصیل آن ها در استونی لطمه وارد نمی کند. درآمد حاصل از کار دانشجویی در استونی بستگی به نوع شغل و ساعات کاری دارد و معمولا به طور میانگین ساعتی 5€ (یورو) می باشد.

اشتغال در استونی

نرخ بیکاری در استونی در سال های 2021 و 2022 به شرح ذیل است:

نرخ بیکاری در استونی

درآمد حاصل از کار در حوزه تربیت بدنی در استونی که معمولا به عنوان معلم ورزش مقاطع تحصیلی دبستان و دبیرستان است نیز با توجه به سطح تحصیلات و سابقه کاری بین 1200€ تا 2500€ (یورو) در ماه می باشد. این در حالی است که برخی مشاغل از جمله مدیران، پزشکان، دندانپزشکان و غیره در استونی می توانند درآمدی حدود 7000€ (یورو) هم داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی در استونی، بهترین دانشگاه های استونی برای تحصیل در رشته تربیت بدنی و غیره اطلاعاتی ارائه گردید.

در حال حاضر پیشنهاد می شود افراد پیش از انتخاب کشور مورد نظر خود برای تحصیل رشته تربیت بدنی، ابتدائا اطلاعات کاملی راجع به کشورهای مختلف به دست آورند. مثلا در دنیا کشورهای خیلی خوبی برای رشته تربیت بدنی دوره های تحصیلی دارند که از آن جمله می توان به کانادا و انگلیس اشاره نمود. حتی افرادی که تمایل دارند هزینه های زیادی صرف تحصیل نکنند می توانند از یکی از دانشگاه های کشورهای ارزان قیمتی مثل فرانسه، مجارستان، ایتالیا، آلمان، نروژ و اتریش پذیرش بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *