مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن

رشته بیهوشی در ژاپن به دلیل پیشرفت در این زمینه یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویانی است که بعد از تحصیل قصد کار در این کشور را دارند. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها، مدارس حرفه ای و سایر موسسات آموزشی در این کشور تحصیل می کنند. تعداد آن ها از دهه 1980 به سرعت در حال افزایش بوده است. به طوری که اکثر دانشجویان از چین و ویتنام آمده اند. این کشور، کشوری جزیره ای در شرق آسیا است.

این کشور در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است و از غرب با دریای این کشور همسایه است، در حالی که از دریای اوخوتسک در شمال به سمت دریای چین شرقی و تایوان در جنوب امتداد دارد. این کشور بخشی از حلقه آتش است و مجمع الجزایری متشکل از 6852 جزیره به مساحت 377975 کیلومتر مربع را در بر می گیرد. 5 جزیره اصلی هوکایدو، هونشوو شیکوکو، کیوشو و اوکیناوا هستند. توکیو پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است.

شهرهای بزرگ دیگر عبارتنداز:

  • یوکوهاما
  • اوزاکا
  • ناگویا
  • ساپورو
  • فوکوئوکا
  • کوبه
  • کیوتو

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به اهمیت تحصیل رشته بیهوشی در ژاپن پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در ژاپن

آزمون پذیرش دانشگاه این کشور برای دانشجویان بین المللی (EJU) یک آزمون استاندارد است که فرآیند پذیرش در دانشگاه های این کشور را برای دانشجویان بین المللی ساده می کند. این آزمون شامل زبان ژاپنی، علوم، ریاضیات، ژاپن و جهان است و هر 2 سال یک بار در این کشور و شهرهای منتخب خارج از این کشور برگزار می شود. امتحان می تواند به زبان ژاپنی یا انگلیسی (به جزء بخش زبان ژاپنی) نوشته شود. تقریبا همه دانشگاه‌های ملی و بسیاری از دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی از EJU به عنوان معیار پذیرش برای دانشجویان بین ‌المللی استفاده می ‌کنند، در حالی که بقیه آزمون‌ های ورودی خود را اعمال می ‌کنند.

طبیعتا اکثر رشته های دانشگاهی در این کشور فقط به زبان ژاپنی در دسترس هستند. با این حال، تعداد کمی از دانشگاه ‌ها مدارک 4 ساله کارشناسی را با دوره ‌هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند، ارائه می ‌دهند. علاوه بر این، چندین دانشگاه یک یا چند دوره انگلیسی را در سطح کارشناسی ارشد یا دکترا ارائه می دهند.

دانشگاه های رشته بیهوشی در ژاپن عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی واکایاما
  • کالج پزشکی اوزاکا

مدارس زبان ژاپنی در بسیاری از شهرهای سراسر این کشور وجود دارد. از مدارس مکالمه غیررسمی گرفته تا مؤسسات دولتی به رسمیت شناخته شده که دوره های مقدماتی را برای دانش آموزان برای ثبت نام در دانشگاه ها ارائه می دهند. مدارس زبان برای تمامی سطوح مهارت و دوره هایی با مدت زمان متفاوت از چند هفته تا بیش از 1 سال وجود دارد.

تعریف رشته بیهوشی در ژاپن

تعریف رشته بیهوشی در ژاپن

از زمانی که جراحان ژاپنی بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم از ایالات متحده بازدید کردند و دیدند که با همکاری نزدیک یک بخش مستقل بیهوشی چگونه می تواند جراحی موفقیت آمیز باشد، عمل بیهوشی در این کشور به عنوان یک تخصص به سرعت رشد کرده است. آن ها عمیقا تحت تأثیر پیشرفت های جراحی و بیهوشی در ایالات متحده در مقایسه با این کشور قرار گرفتند. رشته بیهوشی در ژاپن را می توان به عنوان مدیریت بیولوژیکی تنفس، گردش خون، مایعات بدن، متابولیسم و ​​درد بیمار برای تسهیل بقای جراحی تهاجمی توصیف کرد. بنابراین، جدا کردن پیشرفت جراحی از بیهوشی از لحاظ نظری غیرعملی است.

اما در این کشور، جراحی تا حدود سال 1950 سریع تر از بیهوشی پیشرفت کرد. مراقبت از بیمار حین عمل ضعیف بود و اغلب منجر به شکست بیماران از عمل جراحی می شد. این دیگر به دلیل پیشرفت در مراقبت از بیمار وجود ندارد. از طریق مطالعات در بیهوشی و زمینه های وسیع تری از مراقبت از بیمار، مانند تأثیر بیهوشی بر تنفس، گردش خون، مایعات بدن و متابولیسم، پیشرفت هایی حاصل شده است.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای متخصصان بیهوشی در ژاپن در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل در ژاپن

اگر به تحصیل در ژاپن علاقه مند هستید و برای تحصیل در این کشور برنامه ریزی می کنید، مهم ترین چیزهایی است که باید در نظر بگیرید که همه چیز چقدر هزینه دارد. هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با ایالات متحده، انگلستان، کانادا، استرالیا یا نیوزلند نسبتا مقرون به صرفه و ارزان است. هزینه‌ های دانشجویان بین ‌المللی مانند دانشجویان این کشور یا در بسیاری از مؤسسات (مانند مدرسه حرفه‌ای، کالج و دانشگاه) کمتر است. شهریه مدارس زبان ژاپنی در مقایسه با سایر برنامه های زبان در خارج از کشور در کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است.

در جدول زیر مقایسه هزینه تحصیل در آمریکا و ژاپن آمده است:

نام کشورهزینه به دلار
آمریکابین 10000$ تا 12000$
ژاپنبین 6000$ تا 7000$

به عنوان مثال هزینه تحصیل در مدرسه زبان ایالات متحده برای 1 سال بین 10000$ تا 12000$ )دلار( یا بیشتر خواهد بود. شهریه مدرسه زبان ژاپنی به طور متوسط بین 6000$ تا 7000$ (دلار) است. هزینه تحصیل در دانشگاه این کشور شاید کمی بالاتر باشد.

ویزای تحصیلی ژاپن

اگر شهروند یکی از بیش از 50 کشوری هستید که این کشور با آن ها “توافق عمومی معافیت روادید” دارد، برای تحصیل در یک آموزشگاه زبان ژاپنی برای دوره های کوتاه مدت (معمولا تا 90 روز) فقط به پاسپورت معتبر نیاز دارید. سایر دانشجویان خارجی در این کشور برای تحصیل دنیاز به ویزای دانشجویی ژاپن دارند. متقاضیان ویزا برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به یک موسسه آموزشی به عنوان حامی خود دارند. دارندگان ویزای دانشجویی مجاز به انجام هیچ گونه فعالیت پولی نیستند. مگر اینکه مجوز مدرسه و اداره مهاجرت را دریافت کنند. حتی در آن صورت، دانشجویان ممکن است فقط حداکثر تعداد ساعات معینی در هفته کار کنند. کار بر روی ویزای توریستی ممنوع است.

کار حین تحصیل در ژاپن

در ویزای دانشجویی، با مجوز، فرد می تواند تا 28 ساعت در هفته و حداکثر 8 ساعت در روز در طول تعطیلات طولانی مدت مدرسه کار کنند.

تعطیلات عبارتند از:

تعطیلات در ژاپندر ویزای تعطیلات کاری (فقط برای برخی کشورها واجد شرایط)، می توانید هر چند ساعت که بخواهید کار کنید. اگرچه هدف اصلی شما نباید کار باشد. شما باید برنامه هایی برای سفر در سراسر این کشور داشته باشید (مثلا حداکثر 3 ماه در یک مکان) و برای تامین هزینه های خود کار کنید. مکان های متعدد یا برنامه های تحصیلی کوتاه مدت می تواند توصیه شود.

در مورد ویزای توریستی یا معافیت ویزا، لطفا بدانید که تا زمانی که در این کشور هستید نمی توانید کار کنید. بهتر است در اینجا صرفه جویی کنید و از وقت خود لذت ببرید. همچنین می توانید زبان، فرهنگ و دوستان زیادی را در یک آموزشگاه زبان بیاموزید، که جایگزینی عالی برای عکس گرفتن و گردش است. مقاله کار دانشجویی در ژاپن در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان می گذارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *