مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته قلب و عروق در پرتغال

رشته قلب و عروق در پرتغال

رشته قلب و عروق در پرتغال به عنوان یک تخصص در دانشگاه های معتبر ارائه می شود. این رشته به صورت تخصصی در دوره های تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. برای تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی و دوره تخصصی رشته قلب و عروق در پرتغال بایستی دارای مدرک پزشکی معتبر در این کشور باشید. علاوه بر این نیز متخصصین قلب و عروق در پرتغال دوره های کارآموزی و عملی را نیز در بیمارستان های این کشور می گذرانند. توجه داشته باشید که برای تحصیل و کار در رشته قلب و عروق در پرتغال نیاز به تسلط به زبان پرتغالی خواهید داشت. جهت دریافت پاسخ به سوالات خود می توانید از خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال

آموزش مداوم در سطح رسمی توسط شغل بیمارستانی تعریف می شود. متخصصین قلب و عروق خبره برای یک موقعیت 5 ساله به عنوان “دستیار بیمارستان” درخواست می دهند. در پایان دوره 5 ساله عملکرد آنها توسط یک معاینه ارزیابی می شود که در صورت قبولی، به آنها اجازه می دهد تا “مشاوران قلب و عروق” شوند. این آزمون به فعالیت بالینی توسعه یافته در طول دوره ارزش می دهد، اما ارتباط ویژه ای به تحقیقات بالینی و مقالات منتشر شده داده می شود.

پس از 5 سال کار به عنوان مشاور، متخصص قلب می تواند برای پست “رئیس بخش” که بالاترین موقعیت شغلی در بیمارستان است، درخواست دهد. در پرتغال، پزشکان موظف به دریافت گواهینامه مجدد نیستند، زیرا این امر مسلم است که چنین خواسته ای در طول دوران کاری بیمارستان انجام می شود که تقریباً همه متخصصان قلب و عروق پرتغالی را شامل می شود.

در شکل زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پورتو
2دانشگاه لیسبون
3دانشگاه کویمبرا
4دانشگاه نوا دلیسبوا
5دانشگاه مینهو

چالش های تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال

تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، در کنار مزیت های بی شماری که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، دارای چالش های متعددی نیز می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی باید قبل از عزیمت به پرتغال در کنار بررسی مزیت های تحصیلی در این کشور، با چالش های اساسی تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال نیز آشنا شوند. تا از این طریق بتوانند از بروز مشکلات گسترده در طول فرآیند تحصیل در پرتغال جلوگیری کنند.

برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال عبارت اند از:

مهمترین چالش های تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال

انجمن قلب و عروق در پرتغال

انجمن قلب و عروق پرتغال (PSC) نقش مهمی در آموزش مداوم متخصصان قلب دارد. تقریباً 800 متخصص قلب در کالج قلب و عروق PMA (که اجباری است) ثبت نام کرده اند و حدود 700 نفر از آنها اعضای PSC هستند. پرستاران و تکنسین ها نیز ممکن است به عنوان اعضای مجموع پذیرفته شوند و تعداد آنها حدود 200 نفر است. کنگره سالانه PSC بیش از 2000 متخصص بهداشت را گرد هم می آورد و این فرصتی منحصر به فرد برای به روز رسانی در مورد موضوعات اصلی قلب و عروق و همچنین برای ارائه تحقیقات اولیه در زمینه قلب و عروق از جمله تحقیقات پایه. از سوی دیگر، PSC دارای یک انجمن (انجمن پرتغالی آریتمی) و 16 گروه کاری و هسته است که جلساتی را در مورد موضوعات مختلف در حوزه مورد علاقه خود در طول سال سازماندهی می کنند.

جهت اعزام دانشجو به پرتغال این مطلب را از دست ندهید.

کارآموزی در رشته قلب و عروق در پرتغال

کارآموزی در رشته قلب و عروق در پرتغال

متخصصان قلب پرتغالی یک دوره کارآموزی در رشته قلب و عروق در پرتغال را در بیمارستان های خدمات بهداشت ملی (NHS) انجام می دهند. پذیرش سالانه در دوره کارآموزی از طریق یک درخواست عمومی انجام می شود، تعداد مشاغل خالی قبلاً توسط وزارت بهداشت تعیین شده است. کارآموزی فقط می تواند در آن دسته از گروه های قلب و عروق که توسط کالج قلب و عروق انجمن پزشکی پرتغال (PMA) به عنوان “مناسب برای آموزش تخصصی” طبقه بندی شده اند انجام شود. دوره کارآموزی در رشته قلب و عروق در پرتغال شامل 1 سال طب داخلی و 4 سال در رشته قلب است که شامل:

  • قلب و عروق بالینی (بخش بیمارستان، اورژانس عمومی و سرپایی)
  • مراقبت های شدید قلبی
  • تکنیک های غیر تهاجمی: الکتروکاردیوگرافی (متداول، استرس-ECG و ضبط هولتر)، اکوکاردیوگرافی و داپلر، قلب هسته ای و MRI
  • تکنیک های تهاجمی: همودینامیک و مداخله ای قلب
  • ضربان قلب و الکتروفیزیولوژی
  • آموزش قلب و عروق کودکان
  • جراحی قلب

یک معاینه نهایی، چه نظری و چه عملی، دوره کارآموزی را تکمیل می کند و عنوان متخصص قلب را که توسط وزارت بهداشت و PMA تایید شده است، اعطاء می کند.

کار در رشته قلب و عروق در پرتغال

امروزه، برای اینکه پزشکان متخصص قلب شوند، باید به مدت 5 سال وارد حرفه بیمارستانی شوند یا حداقل 3 سال آموزش داوطلبانه داشته باشند، در هر دو مورد پس از معاینه در انجمن پزشکی پرتغال و قبولی در آن امکان پذیر است. همچنین داشتن تسلط به زبان پرتغالی یک شرط اساسی است.

میزان درآمد کار در پرتغال جهت کار در رشته قلب و عروق در پرتغال در نمودار زیر آمده است:

درآمد کار در پرتغال جهت کار در رشته قلب و عروق

تمرین بالینی در رشته قلب و عروق در پرتغال

تمرین بالینی در رشته قلب و عروق در پرتغال تا آنجا که مربوط به پذیرش در بیمارستان، مراقبت های ویژه قلبی، تکنیک های تهاجمی و جراحی قلب است تقریباً به طور کامل در بیمارستان های دولتی انجام می شود. اخیراً برخی از مؤسسات خصوصی شروع به توسعه شبکه ای از بیمارستان ها در مراکز اصلی – لیسبون و اوپورتو – با ظرفیت بزرگ در زمینه معاینات تهاجمی کرده اند. قلب و عروق و آزمایشات غیرتهاجمی سرپایی یک جزء سرپایی مربوطه دارند. NHS با موسسات خصوصی و پزشکان مختلف برای انجام آزمایشات غیرتهاجمی در مطب ها و کلینیک های خصوصی توافقاتی دارد.

کیفیت آزمایشات تحت کنترل کالج قلب و عروق PMA است. داده های مربوط به تمرین بالینی در رشته قلب و عروق در پرتغال را می توان در ادامه یافت:

بخششرح
کاردیولوژی مداخله ایکاردیولوژی مداخله ای در 19 بیمارستان NHS انجام می شود. صلاحیت خاصی در این تکنیک توسط کالج قلب و عروق PMA پس از آموزش فشرده در مراکز مرجع ارائه می شود.
جراحی قلب بزرگسالانجراحی قلب بزرگسالان در 8 بخش جراحی قلب کشور انجام می شود. جراحی قلب کودکان در 5 مرکز در بیمارستان های اصلی دانشگاه انجام می شود. در لیسبون، بیمارستان صلیب سرخ نیز عملکرد خوبی در این زمینه دارد.
پیوند قلب4 مرکز پیوند قلب در مراکز اصلی دانشگاه وجود دارد.
الکتروفیزیولوژی تهاجمی9 مرکز در پرتغال وجود دارد (15 مرکز در بیمارستان های دولتی و 4 مرکز در موسسات خصوصی). اپراتورها در این تکنیک دارای صلاحیت خاصی هستند که توسط کالج قلب و عروق PMA پس از آموزش فشرده در مراکز مرجع ارائه شده است.

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره شرایط تحصیل در پرتغال بدانید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته قلب و عروق در پرتغال

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته قلب و عروق در پرتغال، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی تلقی می شود.
  • طول دوره تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی بین 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *