مهاجرت تحصیلی هند

رشته بیهوشی در هند

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در هند

برای تحصیل رشته بیهوشی در هند دانشجویان بین المللی می توانند مدارک خود را جهت درخواست تحصیلی به دانشگاه های این کشور ارسال کنند. در حالی که این کشور همواره به جایگاه خود به عنوان کشوری متعهد به دستیابی به دانش افتخار می کند، در زمان های اخیر از دیگر کشورهای پیشرو در جذب دانشمندان برتر جهان عقب افتاده است. دولت این کشور برنامه بلند پروازانه ای را برای افزایش جمعیت دانشجویان خارج از کشور از47500 نفر در آن زمان به 200000 نفر تا سال 2023 راه اندازی کرده است. از سال 2019، کشور به شدت تحت تأثیر همه ‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، اما دلیل اصلی اینکه این هدف حتی قابل دستیابی است، این واقعیت است که زیرساخت‌های آموزش عالی در این کشور در حال حاضر گسترده است.

بنابراین کسانی که قصد مطالعه در این کشور را دارند متوجه خواهند شد که گزینه های زیادی دارند. برخلاف اکثر رقبای آسیایی خود، تمام دوره های کارشناسی ارشد و بسیاری از برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی یکی از 2 زبان رسمی این کشور تدریس می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت اطلاع رسانی درباره رشته بیهوشی در هند تهیه کرده است.

تحصیل رشته بیهوشی در هند

این کشور با حدود هزار دانشگاه، مجهز به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی است. 5 نوع اصلی مؤسسه آموزش عالی عبارتند از:

نوع موسسهتوضیحات
دانشگاه های مرکزیدر حال حاضر 54 موسسه تحت کنترل دولت مرکزی هستند.
دانشگاه های دولتیاکثر دانشگاه های این کشور (416) توسط یکی از مناطق این کشور اداره می شوند.
دانشگاه های مورد نظردولت مرکزی 125 موسسه با عملکرد عالی را به عنوان وضعیتی برابر با دانشگاه ها اعلام کرده است.
مؤسسه های اهمیت ملی 159 INI(INI) وجود دارد که توسط دولت مرکزی تأمین مالی می شود. این ها شامل مؤسسه‌ های فناوری هند (IIT) و مؤسسه‌های مدیریت هند (IIM) می‌شوند.
دانشگاه های خصوصیدر حال حاضر 361 موسسه خصوصی تاسیس شده و دارای بودجه هستند.

همچنین می ‌توانید با بررسی زیرمجموعه‌ های کمیسیون کمک‌ های مالی دانشگاه، دانشگاه‌های مرکزی، از انواع مختلف دانشگاه‌ ها مطلع شوید. جمعیت صمیمی و مهمان ‌پذیر این کشور، اسکان را آسان می ‌کند. اگر اهل ماجراجویی هستید، می توانید کوه های هیمالیا یا صحرای راجستان را پیاده روی کنید. همچنین می ‌توانید از یکی از شهرهای بین ‌المللی متعدد کشور، مانند بمبئی، دهلی نو یا بنگلور دیدن کنید، از غذاهای محلی منحصر به ‌فرد استفاده کنید یا یک فیلم بالیوودی تماشا کنید.

زبان های رسمی این کشور عبارتند از:

زبان رسمی هندزبان مادری معمولا به منطقه وابسته است. با این حال، تمام دوره های دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. اگر این زبان مادری شما نیست، ممکن است از شما خواسته شود در آزمون مهارت شرکت کنید. در آیلتس بیشتر بدانید.

معرفی رشته بیهوشی در هند

عمل بیهوشی یک تخصص شناخته شده در حرفه پرستاری است. پرستاران بیهوشی که نقشی اساسی برای نیروی کار مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته می شوند، بیهوشی و مراقبت های مربوطه را قبل و بعد از اعمال جراحی، درمانی، تشخیصی و مامایی ارائه می دهند. آن ها همچنین مدیریت درد و خدمات اورژانسی مانند مدیریت راه هوایی را ارائه می دهند. متخصص بیهوشی دارای مجوز مستقل (CRNA) بیهوشی را برای انواع موارد جراحی، از ساده ترین تا پیچیده ترین، انجام می دهد.

CRNA ها بیهوشی را با همکاری جراحان، متخصصان بیهوشی و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط ارائه می کنند و در هر محیطی که بیهوشی در آن ارائه می شود، از جمله سوئیت های جراحی بیمارستانی سنتی و اتاق های زایمان، مراکز جراحی سرپایی، مطب های دندانپزشکی، کلینیک های مدیریت درد، عمل می کنند. مدت ها نقش مهمی در میدان جنگ داشت. با استفاده از CRNA بر روی کارکنان، مراکز مراقبت های بهداشتی می توانند خدمات تثبیت مامایی، جراحی و تروما را ارائه دهند، در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

دستمزد کار برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

دستمزد کار برای متخصصان بیهوشی در هندبرای کار در این کشور شما به ویزای کار هندوستان نیاز دارید.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در هند

هزینه تحصیل در هندوستان بسیار ارزان تر از انگلستان و بسیاری دیگر از مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور است. دانشگاه های هند هزینه های خود را تعیین می کنند، اما معمولا بین 2500£ تا 6000£ (پوند) در سال برای دانشجویان بین المللی کاهش می یابد. از آنجایی که هزینه های پایین زندگی برای دانشجویان خارجی جذاب است، شما می توانید با بودجه سالانه 3500£ (پوند) به راحتی زنده بمانید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دانشجویان بین المللی نمی توانند در حین تحصیل کار کنند. با فشار دولت این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر، بورسیه های تحصیلی زیادی در دسترس است.

اتباع بریتانیا باید بورسیه های ارائه شده توسط انجمن دانشگاه های مشترک المنافع (ACU) را بررسی کنند. شما همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه های صادر شده توسط شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) باشید، که طرح بورسیه عمومی (GSS) محبوب ترین جایزه آن است. MHRD بودجه دانشجویی را در صفحه آموزنده بورسیه ها و وام تحصیلی پوشش می دهد، که جزئیاتی در مورد بورسیه های ملی و خارجی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در هند

ویزای دانشجویی هند

تمامی اتباع خارجی که وارد این کشور می شوند نیاز به ویزا دارند. ویزای دانشجویی (S) می تواند برای مدت تحصیل یا حداکثر 5 سال صادر شود و از سفارت این کشور یا کمیسیون عالی در کشور شما اخذ می شود. برای اطمینان از ویزا، باید یک پیشنهاد بدون قید و شرط از یک مکان در یک دوره تمام وقت از یک دانشگاه معتبر هندی ارائه دهید. تمام مدارک پشتیبان، از جمله گواهی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، باید در کنار فرم درخواست شما ارسال شود، که در ویزای آنلاین این کشور یافت می شود. جهت اخذ ویزای تحصیلی هندوستان پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد و دارای حداقل 2 صفحه خالی از جمله یک صفحه ویزا باشد.

علاوه بر این، باید موارد زیر را ارسال کنید:

  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • نامه ای از موسسه میزبان شما که نشان می دهد شما پذیرفته شده اید (یا در مورد ویزای موقت، که درخواست داده اید)
  • مدرکی مبنی بر حمایت مالی کافی برای پوشش شهریه و اقامت در این کشور

چنانچه جهت تحصیل در خارج از کشور به مشاوره بیشتری نیازی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *