مهاجرت تحصیلی اکوادور

رشته بیهوشی در اکوادور

رشته بیهوشی در اکوادور

یکی از راه های مهاجرت و کسب اقامت تحصیل رشته بیهوشی در اکوادور است که سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. این کشور که دقیقا در وسط جهان قرار دارد، کشوری در آمریکای جنوبی است که دارای اقتصاد رو به رشد و سیستم آموزش عالی اخیرا بهبود یافته است. تغییرات اخیر در دانشگاه ها و قوانین آموزشی، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. و اگر این را با قیمت‌های مقرون‌ به ‌صرفه و دلار آمریکا به‌ عنوان واحد پول رسمی آن ترکیب کنید، این کشور برای کسانی که می‌ خواهند یک رشته اصلی را در منطقه جنوبی دنیای جدید تکمیل کنند عالی است.

چند سال پیش، دولت این کشور تصمیم گرفت روند نوسازی و بهبود سیستم آموزش عالی را اجرا کند. آن ها دانشگاه ها را براساس کیفیتشان طبقه بندی کردند و به دانشگاه های دسته آخر 3 سال فرصت داده شد تا وضعیت خود را تغییر دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته بیهوشی در اکوادور در این مقاله پرداخته است.

تحصیل رشته بیهوشی در اکوادور

دانشجویان کالج در این کشور با فرآیند ثبت نام بسیار متفاوت از الگوهای آموزشی معمول غربی روبرو هستند. دانشگاه های دولتی در این کشور شهریه ندارند، اما ثبت نام براساس آزمون استعداد انجام می شود. برای واجد شرایط بودن برای حضور در مدارس عالی رتبه، دانش آموزان باید قبل از فارغ التحصیلی از دبیرستان در آزمون استانداردی که شرکت می کنند نمرات بالایی کسب کنند.

نمودار زیر توزیع دانشجویان را در بین دانشگاه های مختلف این دانشگاه نشان داده است:

توزیع دانشجویان در اسلواکی2 دانشگاهی که حدود 50% دانشجویان کل کشور را در خود جای داده اند، عبارتند از:

  • دانشگاه مرکزی اکوادور
  • دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو

دانشگاه مرکزی که در سال 1862 تأسیس شد. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است و هر ساله حدود 10000 دانشجو ثبت نام می کند. دانشگاه سانفرانسیسکو در مقایسه با دانشگاه جوان است، به تازگی در سال 1988 تأسیس شده است و هر سال حدود 5500 دانشجو ثبت نام می کند. هر 2 دانشگاه هنرهای لیبرال هستند که مدارک تحصیلی خود را در زمینه های مختلف موضوعی ارائه می دهند.

تحصیل در خارج از کشور در این کشور شما را با دانشجویانی از سراسر جهان و فرهنگ‌ هایی که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت، در تماس قرار می ‌دهد. هم دانشجویان و هم معلمان اینجا دوستانه و مایل به کمک هستند. از لحظه ‌ای که شما را با لبخندی گرم و در آغوش گرفتن برای جلسات مطالعه گرفته تا گردهمایی دوستان برای کاوش در کیتو یا پیاده ‌روی در کوه ‌های آند.

حقوق رشته بیهوشی در اکوادور

حقوق رشته بیهوشی در اکوادور

در ابتدایی ترین حالت، یک متخصص بیهوشی در زمینه استفاده از داروهای بیهوشی آموزش دیده است. در بیشتر موارد، آن ها در انواع رایج بیهوشی آموزش دیده اند.

این شامل:

  • بیهوشی عمومی یا خواباندن افراد در طول مدت عمل
  • آرام ‌بخشی یا قرار دادن بیمار در حالتی آرام که در آن بیدار است. اما آرام است و از تروما یا جراحی بی‌ اطلاع است.
  • بی ‌حسی موضعی یا موضعی، یا بی‌ حس کردن نواحی خاص، مانند بخشی از فک در حین کار دندانپزشکی

متخصصان بیهوشی می توانند در زمینه خاصی از مراقبت های بهداشتی تخصص داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از متخصصان بیهوشی بر روی کودکان تمرکز می کنند و یاد می گیرند که چگونه بدن انسان در سنین قبل از نوجوانی در واکنش به داروهای بیهوشی متفاوت است. برخی دیگر در مراقبت های ویژه و ارائه آرام بخش به بیماران در موقعیت های تهدید کننده زندگی تخصص دارند.

همه متخصصین بیهوشی باید داروهای بیهوشی رایج و نحوه واکنش افراد به آن ها و هرگونه تداخل پزشکی یا آلرژی که ممکن است رخ دهد را بیاموزند. آن ها همچنین باید نحوه برخورد با این نگرانی های پزشکی را درک کرده و کامل کنند. به هر حال، متخصص بیهوشی هر بار که داروی بیهوشی را تجویز می کند، زندگی را در دست دارد.

در نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در اکوادور برای رشته بیهوشی در اکوادور آمده است:

حقوق متخصصان بیهوشی در اکوادور به دلار

هزینه تحصیل در اکوادور

موسسات عالی در این کشور به مدارس پلی تکنیک، دانشگاه های خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. حدود 55 مورد از آن ها و 3 مورد دیگر وجود دارد که فقط برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. پذیرش در دانشگاه های دولتی از طریق آزمون سراسری کاردانی انجام می شود که محدودیت سنی ندارد. دانشجویان بین المللی نیز باید این آزمون را طی کنند. برخی از دانشگاه های خصوصی نیز مشمول آزمون سراسری استعدادیابی می شوند، اما برخی دیگر نیز هستند که روند پذیرش خود را دارند. از سال 2008، دانشگاه های دولتی در این کشور بدون شهریه شدند. این یکی از دلایلی است که اکثریت دانشجویان (حدود 80%) در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند.

هزینه تحصیل در اکوادور در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار
کمترین2000$
بیشترین6000$

شهریه برای رشته هایی مانند پزشکی یا معماری، شهریه می تواند حدود 2000$ (دلار) است. چنانچه قصد اجاره خانه دارید، اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر می بین 350$ تا 400$ (دلار) در ماه می باشد. در مناطق دیگر، اجاره همان آپارتمان می تواند بین 200$ تا 300$ (دلار) هزینه داشته باشد. هزینه سبد غذایی آشنا حدود 700$ (دلار) است. بنابراین، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 150$ تا 200$ (دلار) به عنوان یک دانشجو که به تنهایی زندگی می کند هزینه کنید. بودجه ماهانه شما برای حمل و نقل باید 20$ (دلار) باشد.

زبان کشور اکوادور

از آنجایی که این کشور یکی از کشورهای کمتر محبوب برای تحصیل در خارج از کشور در آمریکای لاتین است، خواهید دید که این کشور حتی انتخاب بهتری نسبت به برخی از گزینه های محبوب تر است. شهریه و برنامه های تحصیلی در این کشور نسبت به سایر کشورهای آمریکای لاتین هزینه کمتری دارند، که آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند.

اسپانیایی زبان رسمی این کشور است. بنابراین، اکثر برنامه ها به این زبان تدریس می شوند. بسیاری از دانشگاه‌ ها اطلاعات و کمک ‌هایی به زبان انگلیسی دارند، اما تعداد برنامه‌ ها به زبان انگلیسی بسیار محدود است. تحصیل در اکوادور برای کسانی که اسپانیایی صحبت می کنند یا می خواهند آن را یاد بگیرند بسیار عالی است. چنانچه علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشید می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *