مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته بیهوشی در اسلواکی

رشته بیهوشی در اسلواکی

رشته بیهوشی در اسلواکی یکی از پر طرفدارترین رشته ها بوده که جزء شاخه علوم پزشکی است و دانشجویان بعد از اتمام تحصیل می توانند مشغول به کار شوند. این کشور، با نام رسمی جمهوری اسلواکی کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان، از جنوب غربی با اتریش و از شمال غربی با جمهوری چک همسایه است. قلمرو عمدتا کوهستانی این کشور حدود 49000 کیلومتر مربع با جمعیتی بیش از 5.4 میلیون نفر است. پایتخت و بزرگترین شهر براتیسلاوا و دومین شهر بزرگ کوشیته است.

اسلاوها در قرن پنجم و ششم به قلمرو این کشور کنونی رسیدند. در قرن هفتم آن ها نقش مهمی در ایجاد امپراتوری سامو داشتند. در قرن نهم شاهزاده نیترا را تأسیس کردند که بعدا توسط شاهزاده موراویا فتح شد تا موراویای بزرگ تأسیس شود. در قرن دهم، پس از انحلال موراویای بزرگ، این قلمرو به پادشاهی مجارستان ادغام شد، که سپس در سال 1000 به پادشاهی مجارستان تبدیل شد. در سالهای 1241 و 1242، پس از حمله مغول به اروپا، قسمت اعظم قلمرو ویران شد.

این منطقه عمدتا به لطف بلا چهارم مجارستان، که آلمانی‌ ها را نیز اسکان داد، بازیابی شد و باعث شد که آن ها به یک گروه قومی مهم در این منطقه تبدیل شوند، به ویژه در مناطقی که امروز بخش‌ هایی از مرکز و شرق این کشور هستند. در این نگارش درباره رشته بیهوشی در اسلواکی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات کامل داده شده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در اسلواکی

تحصیل در موسسات آموزش عالی در این کشور توسط قانون آموزش عالی اداره می شود. براساس مقررات انتقالی قانون آموزش عالی، مؤسسات آموزش عالی فقط می توانند در رشته های تحصیلی معتبر که براساس نظام اعتباری دنبال می شوند، دانشجو ثبت نام کنند. برای دانشجویان بین المللی فرصت های بیشماری جهت تحصیل در این کشور وجود دارد. این کشور خانه مدارس بزرگی مانند دانشگاه کامنیوس، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا و مدرسه بین المللی هنرهای لیبرال براتیسلاوا است.

دانشگاه هایی که رشته بیهوشی در اسلواکی را ارائه می دهند، در نمودار زیر نشان داده شده است:

دانشگاه هایی رشته بیهوشی در اسلواکیدانشگاه پاول جوزف شفاریک، یک دانشگاه در کوشیسه، دومین شهر بزرگ این کشور واقع شده است و یکی از بهترین مکان ها در منطقه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به حساب می آید. این دانشگاه در سال 1959 تأسیس شد و امروزه دارای 5 دانشکده مختلف است. نزدیک به 1250 دانشجوی تمام وقت در برنامه های مختلف تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد در آنجا تحصیل می کنند. اگرچه، ممکن است شهریه آن در مقایسه با سایر دانشگاه های این کشور کمی بالا به نظر برسد، اما در مقایسه با اکثر برنامه های پزشکی در اروپای غربی کاملا مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی 10500€ (یورو) در سال و برای پزشکی دندانپزشکی 11000€ (یورو) است.

حقوق رشته پرستاری بیهوشی در اسلواکی

حقوق رشته پرستاری بیهوشی در اسلواکی

یک پرستار بیهوشی عضوی حیاتی از یک پزشک یا تیم جراح، چه در بیمارستان، مرکز جراحی، مطب دندانپزشکی، مطب خصوصی و غیره می باشد. سطوح قبل و بعد از بسیاری از انواع روش ها زیر نظر او است. از این پرستاران سطح بالا انتظار می رود بیماران را به دقت ارزیابی و آماده کنند و با پزشک مسئول برای ارائه بهترین طرح های بیهوشی برای بیماران همکاری کنند.

اساس کار یک پرستار بیهوش، ارائه مراقبت های بیهوشی به بیماران قبل، حین و بعد از عمل، مراقبت از نظارت بر موارد حیاتی و ارزیابی مستمر بیماران در حین پیشرفت است. برخی می گویند که این پرستاران هر کاری را که یک پزشک متخصص بیهوشی انجام می دهد انجام می دهند، به ویژه اگر در محیط روستایی باشد. در حالی که برخی دیگر به سرعت خاطرنشان می کنند که این پرستاران خودشان بیهوشی و آرامبخشی بیمار را تجویز و نظارت می کنند، اما تصمیم گیرنده پشت داروی مصرفی نیستند.

پرستاران بیهوشی ثبت شده گواهی شده (CRNA) به عنوان پرستاران “عملکرد پیشرفته” با درجه بالایی از استقلال و احترام در رشته خود در نظر گرفته می شوند. طبق گفته انجمن پرستاران بیهوشی آمریکا، CRNA ها می توانند برای بیماران در هر محیط تمرینی، برای هر نوع جراحی یا روشی، بیهوشی ارائه دهند و اغلب تنها ارائه دهندگان بیهوشی تقریبا در تمام بیمارستان های روستایی و نیروهای مسلح هستند.

حقوق کار در اسلواکی برای پرستاران بیهوشی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق رشته پرستار بیهوشی در اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی به ملیت دانشجو بستگی دارد. هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به یورو
دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیسبین 580€ تا 12200€
دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، EEA و سوئیسبین 1000€ تا 5000€

هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی نیز می تواند تا 12200€ (یورو) در سال باشد. هزینه ها مستقیما به دانشگاه دانشجو پرداخت می شود. مدرسه معمولا پس از پذیرش شما مبلغی را می خواهد. بعضی مواقع متقاضیان تحصیلی باید امتحانات ورودی را پشت سر بگذارند. معمولا هنگام ارزیابی نتایج “ماتوریتا” (امتحان فارغ التحصیلی دبیرستان) در پذیرش دانشجو تاثیر مستقیم دارد.

بورسیه تحصیلی در اسلواکی

امور مالی دانشجو برای برخی از دوره ها در دسترس است. بیشتر دانشجویان مستقیما از مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند وام می گیرند. در مورد بورسیه تحصیلی در اسلواکی، پیشنهادات زیادی دارد. برای دانشجویان بین المللی، برنامه بورسیه ملی محبوب ترین است. این برنامه که توسط دولت این کشور اداره می شود، با هدف جذب دانشجویان بین المللی و دانشگاهیان به طور یکسان با بودجه سخاوتمندانه برای بخشی یا تمام مدارک تحصیلی انجام می شود.

بورسیه بین المللی نیز وجود دارد. این برای همه دانشجویان بین المللی که در هر رشته ای در هر سطح تحصیل می کنند باز است. هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و برای تمام مدت دوره تحصیلی شما مبلغی را به صورت ماهانه اعطاء می کند. این یکی به ویژه برای دانشجویان از کشورهای در حال توسعه است. برخی از مدارس این کشور نیز به طور مستقیم بورسیه تحصیلی اعطاء می کنند. جهت اطلاع از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *