مهاجرت تحصیلی استونی

رشته بیهوشی در استونی

رشته بیهوشی در استونی

رشته بیهوشی در استونی نسبت به سایر کشورهای اروپایی طرفداران کمی در بین دانشجویان دارد اما با این حال هزینه تحصیل در این کشور پایین است. این کشور، شمالی ترین کشور از 3 کشور بالتیک است که در جنوب با لتونی و در شرق با روسیه همسایه است، در حالی که منتهی الیه جنوبی فنلاند فقط یک سنگ از دریا فاصله دارد. این کشور با تنها 1.3 میلیون نفر یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپاست. حدود یک سوم جمعیت این کشور در پایتخت آن، تالین زندگی می کنند. این کشور بخش زیادی از تاریخ خود را تحت سلطه خارجی گذرانده است. اخیرا به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی می باشد.

این کشور پس از به دست آوردن استقلال خود در سال 1991، به شدت به سمت اروپای غربی گرایش پیدا کرد و خود را با موفقیت چشمگیر اصلاح و مدرن کرد. فشار دولت برای نوآوری، دیجیتالی کردن و حذف بوروکراسی به ثمر نشسته است. این کشور امروز یکی از مرفه ترین کشورهای کمونیستی سابق است که در آن جامعه ای مدرن و روشنفکر از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است. در این زمینه، مهارت انگلیسی در بین مردم محلی نیز به طور قابل توجهی بالا است. بنابراین، جای تعجب نیست که این کشور مرتبا در میان بهترین کشورهای اروپایی در «شاخص سهولت انجام تجارت» توسط گروه بانک جهانی قرار می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان تحصیل رشته بیهوشی در استونی این مقاله را نگارش کرده است.

تحصیل رشته بیهوشی در استونی

دانشجویان بیش از 70 کشور در حال حاضر در این کشور تحصیل می کنند. این کشور علاوه بر اینکه کشوری زیبا و دوستانه است که پذیرای دانشجویان بین المللی است، آموزش عالی و معتبر بین المللی ارائه می دهد. شهر تالین، پایتخت، به عنوان یکی از 7 جامعه باهوش جهان معرفی شده است. علاوه بر این، انگلیسی به طور گسترده در سراسر کشور صحبت می شود و دسترسی به اینترنت در بسیاری از مکان ها رایگان است. این کشور با داشتن کارت شناسایی الکترونیکی، دولت الکترونیک و رای گیری آنلاین یکی از متصل ترین کشورهای جهان است.

در این کشور 12 موسسه آموزش عالی دولتی وجود دارد. به طوری که 3 دانشگاه آن چند رشته ای و 9 تای آن دانشگاه های تحصصی می باشند. به علاوه 8 موسسه آموزش عالی خصوصی نیز در این کشور وجود دارد. موسسات آموزش عالی استونی نزدیک به 60 برنامه کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف دانشگاهی، از همراهی (موسیقی) گرفته تا طراحی و مدیریت خدمات سلامت و اسپا ارائه می دهند. بسیاری از مدارس برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، از جمله:

  • آکادمی هنر استونی
  • آکادمی موسیقی و تئاتر استونی
  • مدرسه تجارت استونی
  • دانشگاه علوم زندگی استونی
  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه فناوری تالین
  • دانشگاه تارتو

حقوق رشته بیهوشی در استونی

حقوق رشته بیهوشی در استونی

فارغ التحصیلان رشته بیهوشی در استونی به عنوان متخصص بیهوشی کار می کنند. متخصص بیهوشی در بسیاری از مناطق مختلف بیمارستان کار می کند. مهارت های بیهوشی پایه در چند سال اول آموزش آموخته می شود، اما پس از آن بسیاری از متخصصان بیهوشی تخصص خاصی را کسب می کنند. متخصصین بیهوشی با انتخاب داروهای بیهوشی مناسب، نظارت بر سلامت آن ها در حین عمل و روش های دردناک، نظارت بر بهبودی آن ها و ارائه حمایت های پزشکی بیشتر در صورت نیاز از بیماران مراقبت می کنند. بیشتر وقت خود را در اتاق عمل می گذرانند اما در زمینه هایی مانند:

  • واحدهای زنان و زایمان
  • خدمات مراقبت های ویژه برای بیماران مراقبت های ویژه و وابستگی بالا
  • خدمات احیا
  • بخش های اورژانس
  • مدیریت درد مزمن
  • تیم های درد حاد
  • دندانپزشکی
  • کلینیک های بعد از عمل
  • پژوهش
  • روانپزشکی – برای بیمارانی که درمان تشنج الکتریکی (ECT) دریافت می کنند.
  • رادیولوژی – بیهوشی برای سی تی اسکن و MRI، به ویژه در کودکان
  • انتقال بین بیمارستانی بیماران بدحال

حقوق ماهیانه کار در استونی برای متخصصان بیهوشی در استونی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی در استونی

هزینه تحصیل در استونی

هزینه تحصیل در استونی در دانشگاه های دولتی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به یورو
کمترین1660€
بیشترین7500€

هزینه های آمده در جدول برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه می باشد. با این حال، برخی از دانشگاه ها شهریه بالاتری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA دارند. بنابراین، این چیزی است که باید در نظر داشت. دانش ‌آموزان همچنین می ‌توانند برنامه ‌های تحصیلی رایگان را بیابند. اما این برنامه‌ها در سطح کارشناسی ارشد رایج‌ تر هستند. تمام برنامه های دکترا نیز رایگان است. گران ترین رشته ها عبارتند از:

گران ترین رشته ها در استونی از آنجایی که دانشگاه های خصوصی با بودجه دولتی پشتیبانی نمی شوند، شهریه ها معمولا بالاتر است. آن ها به طور قابل توجهی براساس سطح تحصیل، طول برنامه و غیره متفاوت هستند. به عنوان یک نکته دوستانه، به یاد داشته باشید که شهریه بالاتر همیشه مساوی با تحصیلات بهتر نیست. هزینه زندگی نسبتا پایین است. هزینه اتاق های خوابگاه بین 80€ تا 190€ (یورو) در ماه و آپارتمان ها حدود 100€ تا 510€ (یورو) در ماه است. اکثر آپارتمان ها به سپرده ای معادل 3 ماه اجاره نیاز دارند. اگر آپارتمان در شرایط خوبی باقی بماند، 1 ماه در پایان دوره اجاره مسترد می شود.

ویزای دانشجویی استونی

دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در استونی نیازی به مجوز اقامت ندارند. با این حال، آن ها باید یک اجازه اقامت موقت، که برای 5 سال خوب است، دریافت کنند. دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، باید در طی 3 ماه پس از ورود به این کشور، در مقامات دولتی محلی ثبت ‌نام کنند. پس از به دست آوردن حق اقامت موقت، دانشجویان باید کارت شناسایی این کشور را در مدت 1 ماه دریافت کنند.

سایر دانشجویان (از جمله دانشجویان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس) باید مجوز اقامت موقت برای تحصیل را از سفارت این کشور در کشور خود دریافت کنند. دانشجویان این کشورها باید ظرف مدت 1 ماه پس از ورود به این کشور در مقامات دولتی محلی ثبت نام کنند. مجوزهای اقامت موقت فقط برای 1 سال معتبر است، اما می توان آن را در هیئت پلیس و گارد مرزی تمدید کرد. تمدید باید حداقل 2 ماه قبل از تاریخ انقضاء جستجو شود. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان می توانید پروسه مهاجرت به استونی را شروع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *