مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته بینایی سنجی در لیتوانی

رشته بینایی سنجی در لیتوانی

در رشته بینایی سنجی در لیتوانی کلاس ها در مطب اپتومتریست هایی که دارای شماره اپتومتریست صادر شده توسط انجمن هستند صورت می گیرد. استادان متخصص در زمینه بینایی سنجی شناخته شده در داخل و خارج از کشور، با تاکید ویژه بر تخصص هایی مانند: تماس شناسی (وویسیچ کیدا، دکترا) و همچنین بینایی و بینایی درمانی 2 چشمی هستند.

کلاس های مربوط به جنبه بالینی بینایی سنجی، که ارتباط نزدیکی با چشم پزشکی دارد، توسط تیمی از چشم پزشکان تحت نظارت برگزار می شود. همچنین کلاس ها توسط متخصصان رشته های دیگر برگزار می شود که عبارتند از: اپتیک چشم، اپتیک هندسی و فیزیکی، زیست شناسی و بیوشیمی، فارماکولوژی، میکروبیولوژی، آناتومی، هیستوپاتولوژی، روانشناسی و ارتباطات. برای اخذ مشاوره در حوزه مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شماست.

الزامات تحصیل رشته بینایی سنجی در لیتوانی

دانشجو برای تکمیل تحصیلات تکمیلی باید از پایان نامه دیپلم دفاع کرده و در امتحان نهایی با نمره مثبت قبول شود. امتحان نهایی شامل بخش های عملی و نظری می باشد. این مطالعات برای افرادی با تحصیلات عالی که می خواهند مدارک حرفه ای خود را بهبود بخشند، انجام می شود. گروه اصلی افرادی که علاقه مند به تحصیل هستند عمدتاً عبارتند از: اپتومتریست ها، چشم پزشکان، انکسار شناسان، کارمندان سالن های اپتیکال. مدارک را در سامانه درخواست آنلاین (IRK) در تاریخ های مشخص شده در سامانه درخواست آنلاین (IRK) اعمال کنید. انتخاب کنید و طبق دستورالعمل پیش بروید. داوطلبان با توجه به ترتیب ثبت نام و نتیجه مراحل پذیرش (در صورتی که انجام شده باشد) در ادامه تحصیل پذیرفته می شوند.

در این بخش شاهد شرایط تحصیل در لیتوانی هستید:

شرایط تحصیل در لیتوانی

پس از پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، مشروط به پرداخت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می توانید تحصیل خود را شروع کنید. ارائه خدمات چشم پزشکی با صلاحیت بالا مطابق با استانداردهای بین المللی، انجام و بهبود مطالعات چشم پزشکی، توسعه فعالیت های علمی، همکاری بین رشته ای با سایر بخش ها و محققین دانشگاه، برای اطمینان از ارتقای صلاحیت کادر پزشکی. اهداف تحصیل در رشته بینایی سنجی در لیتوانی عبارت است از توسعه مراقبت های مدرن و اجتماعی مسئولانه برای بیماران مبتلا به بیماری های چشم و تضمین بالاترین سطح همچنین انجام و بهبود مطالعات با تسلط بر دانش چشم پزشکی و مشارکت در فعالیت های علمی از دانشجویان انتظار می رود. استفاده مؤثر از منابع انسانی و مادی موجود و برای آموزش متخصصان مراقبت های بهداشتی جاه طلب و در حال بهبود مستمر در دانشگاه های کشور لیتوانی دیده می شود.

الزامات تحصیل رشته بینایی سنجی در لیتوانی

جایگاه رشته بینایی سنجی در لیتوانی

به گفته سازمان بهداشت جهانی، افراد بیشتری از ضعف بینایی شکایت دارند که کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. تعداد افرادی که از ضعف بینایی شکایت دارند نه تنها در حال افزایش است، بلکه جوان تر نیز می شود. طبق آمار اداره آمار لیتوانی، حدود %40 از کودکان (سن 0 تا 17 سال) در لیتوانی مشکلات بینایی دارند، در حالی که این رقم برای بزرگسالان (18 سال و بالاتر) %20 است. مشکل کاهش بینایی نتیجه تغییر اساسی در سبک زندگی است: زمان بیشتر و بیشتری صرف کار با رایانه، تماشای تلویزیون یا استفاده از سایر فناوری‌ های هوشمند، استرس، استراحت ناکافی، کمبود وقت در خارج از منزل و نگاه کردن به افق می‌شود. فعالیت بدنی کم با توجه به تغییرات در رفتار اجتماعی، تعداد کاربران بالقوه اپتیک به طور پیوسته در حال افزایش است.

وضعیت فعلی و محیط قانونی در لیتوانی الزامات دیگری را برای یک اپتومتریست، نه به عنوان یک متخصص در علوم فیزیکی، بلکه به عنوان نماینده سیستم مراقبت های بهداشتی شخصی، با صلاحیت هایی که در مراقبت های بهداشتی شخصی به او تفویض شده است، دیکته می کند. امروزه، مدرک فیزیک دیگر برای واجد شرایط بودن به عنوان اپتومتریست کافی نیست، بنابراین از سال 2024، دانشکده پزشکی دانشگاه ویلنیوس یک برنامه جدید، تنها در نوع خود در لیتوانی، برای آموزش اپتومتریست هایی با پیشینه زیست پزشکی راه اندازی خواهد کرد. اپتومتریست ها با دانش بالینی بیشتر در عمل خود مراقبت های اولیه چشم و بینایی را ارائه می دهند و در صورت شک، بیماران را برای مشاوره چشم پزشک، دارو یا جراحی ارجاع می دهند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در لیتوانینام دانشگاه
6772211دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی
9482982دانشگاه ویلنیوس

الزامات رشته بینایی سنجی در لیتوانی

فارغ التحصیل دانشگاهی با مدرک دانشگاهی که به طور مستمر صلاحیت های حرفه ای خود را از طریق سمینارها، دوره های صلاحیت و کنفرانس ها بهبود می بخشد. به روز بودن از آخرین اخبار و پیشرفت های علم و فناوری در زمینه های بینایی و اپتیک، مطلع شدن از آخرین روند اصلاح بینایی. بینایی سنجی حرفه ای است که برای افرادی که از اختلال بینایی و از دست دادن بینایی رنج می برند تفاوت واقعی ایجاد می کند. اگر علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در اپتومتری هستید، اما شرایط ورود را ندارید، این یک مسیر جایگزین برای ورود است. همچنین اگر می خواهید به عنوان دست یار نوری کار کنید، مناسب است. رشته فیزیولوژی در لیتوانی هم از رشته های محبوب در این کشور است.

ماژول ها ممکن است متفاوت باشند، اما می توانید انتظار داشته باشید که به صورت آنلاین (از طریق سخنرانی ها) و وبینارها و با شرکت در کارگاه های آموزشی برای ماژول های بالینی تدریس شوید. شما در کنار اپتومتریست هایی که به صورت پاره وقت تحصیل می کنند مطالعه خواهید کرد. دانشجویان تمام وقت توسط یک هماهنگ کننده علمی پشتیبانی خواهند شد. شرکت در بحث های آنلاین تعدیل شده تقریباً در همه ماژول ها یک ویژگی است. کارگاه های عملی برای آموزش مهارت ها در مکان های مناسب برای محتوای ماژول برگزار می شود و توسط رهبران آموزشی در آن رشته آموزش داده می شود. سخنرانی ها توسط منابع و منابع مناسب پشتیبانی می شوند و با تمرین های ارزیابی همراه هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه اعزام دانشجو به لیتوانی به سوالات شما پاسخ می دهد.

سوالات مکرر در خصوص رشته بینایی سنجی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات شما در خصوص رشته بینایی سنجی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل در رشته بینایی سنجی در لیتوانی چیست؟ دانشجو برای تکمیل تحصیلات تکمیلی باید از پایان نامه دیپلم دفاع کرده و در امتحان نهایی با نمره مثبت قبول شود. امتحان نهایی شامل بخش های عملی و نظری می باشد.
  • فرصت های شغلی رشته بینایی سنجی در لیتوانی چیست؟ اپتومتریست ها، چشم پزشکان، انکسار شناسان، کارمندان سالن های اپتیکال
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *