مهاجرت تحصیلی صربستان

رشته بینایی سنجی در صربستان

رشته بینایی سنجی در صربستان

یکی از فرصت های تحصیلی خوب در اروپا رشته بینایی سنجی در صربستان می باشد زیرا این رشته یک تخصص کاملا کاربردی و مورد نیاز تمام کشورهاست. ارائه نمرات OAT و اثبات اینکه شما پیش نیازهای لازم را تکمیل کرده اید، بخشی از فرآیند پذیرش است، اما ممکن است از یک دانش آموز خواسته شود که مواد مختلفی را برای بررسی ارسال کند. در بسته درخواستی کامل خود، اپتومتریست های آینده ممکن است نیاز به ارائه یک بیانیه شخصی داشته باشند که در آن توضیح دهد که چرا آنها کاندیدای خوبی برای پذیرش هستند و چگونه می خواهند از تحصیلات بینایی سنج خود استفاده کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت تحصیلی به صربستان به سوالات مختلف شما پاسخ خواهند داد.

تحصیل رشته بینایی سنجی در صربستان

برخی از مدارس، مانند دانشکده بینایی سنجی روزنبرگ در دانشگاه ورد تجسم، یک برنامه کارشناسی 4 ساله پیش از بینایی سنجی ارائه می دهند که شامل دوره های بینایی سنجی مانند اپتیک بینایی، علوم بینایی کاربردی، لنزهای چشمی و طراحی اپتیکال، علوم فارماکولوژی بصری و علوم اعصاب سیستم بینایی رشته های علوم عمومی رشته های رایج تری برای اپتومتریست های مشتاق هستند. بسیاری از مدارس از متقاضیان می ‌خواهند که توصیه ‌نامه‌ هایی را ارسال کنند، اغلب از اساتید سابق که می‌توانند در مورد فداکاری و عملکرد نامزد به عنوان یک دانش ‌آموز صحبت کنند. نامه ‌های کارفرمایان فعلی یا سابق که می‌توانند اخلاق کاری شما را تأیید کنند یا از یک اپتومتریست مجرب که تحت نظر و مشاهده او بوده‌اید نیز ممکن است به درخواست شما ارزش بیشتری بدهد.

عامل دیگری که بر توانایی شما برای ورود به دانشکده بینایی سنجی تأثیر می گذارد، نمراتی است که به عنوان یک دانشجوی کارشناسی کسب کرده اید. کارنامه شما نه تنها نشان می دهد که کدام کلاس ها را گذرانده اید و کدام مدرک را کسب کرده اید، بلکه نشان می دهد که چقدر در دوره های خود عملکرد خوبی داشته اید. پذیرش در مدرسه بینایی سنجی رقابتی است و دانش آموزی با نمرات درخشان نسبت به دانش آموزی که تنها نمرات متوسطی را در طول تحصیل خود کسب کرده است، احتمال بیشتری برای پذیرش دارد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور صربستان برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در صربستاننام دانشگاه
7692451دانشگاه بلگراد
8272622دانشگاه نووی ساد

کار در رشته بینایی سنجی در صربستان

سریع ترین راه برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست، درخواست زودهنگام برای مدرسه بینایی سنجی است. دانش ‌آموزان می ‌توانند به جای اتمام دوره 4 ساله و سپس شروع برنامه اپتومتری، از همان اوایل سال دوم دوره کارشناسی خود برای دانشکده بینایی ‌سنجی اقدام کنند. پذیرش زودهنگام در یک برنامه اپتومتری که مدرک لیسانس علوم در علوم بینایی را اعطا می کند به دانش آموزان اجازه می دهد دوره های بینایی سنجی و علوم بینایی خود را به محض پایان سال تحصیلی خود (که به عنوان سال اول مدرسه بینایی سنجی 2 برابر می شود) شروع کنند.

شما نمی توانید تا زمانی که مدرک کارشناسی خود را به دست نیاورده اید یا حداقل 3 سال از دوره کارشناسی خود را به پایان نرسانید، برای دکترای بینایی سنجی خود کار کنید. این که آیا قصد دارید مسیر سنتی را برای ورود به این حرفه دنبال کنید یا می خواهید آموزش خود را سریع دنبال کنید، باید یک رشته کارشناسی را انتخاب کنید. برای اپتومتریست های مشتاق رشته خاصی مورد نیاز نیست، تا زمانی که پیش نیازهای مورد نیاز برنامه خود را تکمیل کنید. اکثر دانش ‌آموزانی که به دنبال حرفه مراقبت از چشم هستند، در رشته ‌های مرتبط با علم یا سلامت تحصیل می‌کنند، اگرچه انجام این کار الزامی نیست.

کار در رشته بینایی سنجی در صربستان

تحصیل در مقطع ارشد رشته بینایی سنجی صربستان

مدرک کارشناسی ارشد تمام وقت اپتومتری بالینی یک برنامه مدولار است که برای آن دانش آموزان باید در مجموع 20 واحد آموزشی این برنامه را تکمیل کنند. این شامل یک ماژول است که اجباری است. ماژول روش تحقیق به ارزش 10 واحد. 110 اعتبار باقی مانده از طریق انتخاب ماژول های اختیاری به دست می آید. 60 واحد نهایی از طریق یک پروژه تحقیقاتی به دست خواهد آمد. شما به سخنرانی ‌های چندرسانه ‌ای، منابع پشتیبانی و بحث‌هایی که توسط مدرسان دوره هدایت می‌شوند، دسترسی خواهید داشت. در بسیاری از ماژول ها، مربیان پیشرو در این زمینه نیز کارگاه ها و آموزش های مهارت های عملی را ارائه می دهند که مستقیماً با تمرین روزمره مرتبط است. این کارگاه ها توسط کارکنان ما در ساختمان سفارشی ما تحویل داده می شود. این جلسات جزء لاینفک دوره می باشد بنابراین حضور در آن الزامی است.

ارزیابی تکوینی و جمع ‌بندی از طریق سؤالات چند گزینه ‌ای آنلاین، تکالیف درسی کتبی ارسال شده (شامل ویکی ‌های گروهی و وبلاگ ‌ها) به‌ علاوه امتحانات عملی در صورت لزوم انجام می ‌شود. این دوره دارای انعطاف ‌پذیری است و بنابراین شما ماژول ‌هایی را انتخاب می‌کنید که می ‌خواهید با حوزه کاری شما مطابقت داشته باشد یا آن ها می ‌توانند ترکیب ‌ها یا مسیرهای مطالعه را پیشنهاد کنند که مناسب شرایط حرفه ‌ای یا شخصی شما باشد. یک هماهنگ کننده دانشگاهی برای کمک به برنامه ریزی مطالعات و نظارت بر پیشرفت شما با شما همکاری خواهد کرد. رشته طب ورزشی در صربستان را هم می توانید برای تحصیل بررسی کنید.

در بخش زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در صربستان هستید:

میزان دانشجویان بین المللی در رشته بینایی سنجی در صربستان

جایگاه رشته بینایی سنجی در مقطع ارشد

طبق اعلام انجمن دانشکده ها و کالج های بینایی سنجی تا سال 2023، میانگین نرخ قبولی نهایی در بین دانش آموزان در تمام مدارس بینایی سنجی 92% بود. اکثر دانشکده های بینایی سنجی میزان قبولی را در محدوده 80% تا 90% متوسط گزارش کردند. برخی از دانشکده‌ های بینایی ‌سنجی به طور قابل ‌توجهی نرخ قبولی بالاتری را در آزمون سراسری صدور مجوز نسبت به سایرین گزارش می ‌کنند. کالج اپتومتری جنوبی بالاترین میزان قبولی را برای سال 2020 تا 2023 گزارش کرد که %90 از فارغ التحصیلان آن در آزمون صدور مجوز موفق شدند. نرخ قبولی سایر دانشکده های بینایی سنجی کمی کمتر از میانگین کشوری بود.

پس از قبولی در آزمون اپتومتری هیئت ملی و رشته چشم پزشکی در صربستان، باید دوره های آموزش مداوم را طبق نیاز ایالت خود تکمیل کنید تا مجوز خود را در وضعیت خوبی حفظ کنید. یک اپتومتریست دارای مجوز، به ‌ویژه فردی که آموزش‌های تخصصی بیشتری فراتر از برنامه درسی معمولی مدرسه بینایی‌سنجی دارد، ممکن است مشکلات رایج چشمی مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را شناسایی کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران و متخصصان خود در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر صربستان و اخذ اقامت صربستان از طریق تحصیل همراه و مشاور شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *